Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s

Další inkarnace devětsetjedenáctky dorazila s vyšším výkonem, který směřuje na všechna čtyři 20palcová kola. Volit můžete manuál či PDK.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s

13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další inkarnace devětsetjedenáctky dorazila s vyšším výkonem, který směřuje na všechna čtyři 20palcová kola. Volit můžete manuál či PDK.

V případě automobilky Porsche jsme tak trochu čekali, že na autosalonu v Detroitu představí vrcholnou podobu modelu Cayman, tedy verzi GT4. Tu jsme vlastně čekali již na sklonku loňského roku v Los Angeles, nakonec však tato novinka ze Zuffenhausenu nedorazila ani na jednu americkou motor show. Tedy prozatím. Možné samozřejmě je, že si značka ponechává dané eso v rukávu na druhý novinářský den, nicméně s touto variantou příliš nepočítáme. Dá se tedy předpokládat, že vůz nejspíše dorazí až do Ženevy.

To ovšem neznamená, že by na stánku německé automobilky nebylo na co koukat. Nový Cayenne Turbo S jsme vám již představili, nyní pro změnu přichází řada na Porsche 911 Targa 4 GTS. To bychom pomalu mohli brát jako vrcholný kompromis všech možných sfér, neboť stojí mezi standardní nabídkou a ostrou verzí GT3. Zároveň díky legendárnímu oblouku za předními sedadly nabízí o poznání vyšší tuhost než kabriolet, jízdu s větrem ve vlasech však dokáže nabídnout rovněž.

Pod zadní kapotou se nachází 3,8litrový plochý šestiválec, který oproti základnímu provedení nabral třicet koníků. Ve výsledku tedy pohonná jednotka produkuje 430 koní, což modelu GTS stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,3 sekundy, nejvyšší rychlosti 300 km/h a průměrné spotřebě 9,2 litru na sto kilometrů. Všechny tyto hodnoty jsou přitom poplatné verzi osazené automatickou převodovkou PDK, na manuál však tisková zpráva tak trochu zapomněla.

Porsche ovšem dodává, že spotřeba odpovídá modelu Targa 4S, díky čemuž si jízdní dynamiku verze se samočinnou převodovkou můžeme odvodit. Akceleraci by tedy takový model měl zvládnout o dvě desetiny sekundy pomaleji, zatímco v případě nejvyšší rychlosti můžeme naopak počítat se dvěma kilometry v hodině navíc. Normovaná spotřeba pak byla vypočtena na 10 l/100 km.

Zda skutečnost bude taková, jakou zde malujeme, to je zatím ve hvězdách. Jisté ovšem je, že v obou případech míří výkon na všechna čtyři kola. Z toho důvodu lze počítat s karoserií, která je v rámci zadních kol širší o 22 milimetrů než u modelu s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho lze počítat také s 315 milimetrů širokými zadními pneumatikami a 20palcovými litými koly.

Mimo to dostalo Porsche 911 Targa 4 GTS v rámci standardní výbavy podvozek PASM, sportovní výfukový systém s chromovými koncovkami či paket Sport Chrono. Dále nechybí zatmavené čelní světlomety, nápisy GTS na dveřích či sportovní sedadla v kabině, na jejichž hlavových opěrkách opětovně trůní vyšité logo modelu.

Zmínit můžeme ještě čalounění, kde dominuje Alcantara vážící polovinu hmotnosti pravé kůže, nebo cenu. Ta byla v případě německého trhu stanovena na 137 422 Eur (cca 3 903 000 Kč) včetně daně, v České republice ale nejspíše dojde k lehčímu nárůstu v řádu několika málo tisícikorun.


Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s - 1 - Porsche 911 Targa 4 GTS prvni foto 01Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s - 2 - Porsche 911 Targa 4 GTS prvni foto 02Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s - 3 - Porsche 911 Targa 4 GTS prvni foto 03Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s - 4 - Porsche 911 Targa 4 GTS prvni foto 04Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s - 5 - Porsche 911 Targa 4 GTS prvni foto 05Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s - 6 - Porsche 911 Targa 4 GTS prvni foto 06
Porsche 911 Targa 4 GTS je kromě automatu PDK k mání také s manuální převodovkou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.