Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster 981: unikly fotky i detaily k nové generaci
12.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněno 6:00) NAIAS v Detroitu se sotva stačila rozjet a my pro vás máme odhalení další z ženevských novinek. Nyní již oficiální.
Doplněno 6:00: Předchozí únik snímků předcházel oficiálnímu odhalení podle očekávání jen krátce, a tak vám nyní můžeme nabídnout i kompletní sadu fotografií přímo od Porsche. Naše informace ale byly téměř úplné, a tak jsme do původního textu doplnili jen pár nově odhalených specifikací.
Automobilky v posledních dnech jako by nás nechtěly nechat odpočinout. Dílem se o to zasloužily přímo, když na nás vychrlily neobvykle velké množství detroitských premiér, ke kterým přidaly i několik dalších oficiálních odhalení. Souběžně s Detroitem se nám neukázalo jen nové Mondeo, které je úplně stejné jako americký Fusion, ale třeba i Toyota Yaris Hybrid, Opel Mokka a nová Kia Cee'd 2012, Pininfarina poodhalil své Cambiano a Audi se na nás vrhlo s A6 Allroad 2012 i interiérem nové A3 2012. Dílem nás ale drží ve střehu i svým neobezřetným nakládáním s vlastními materiály, které jim v případě několika výše zmíněných vozů unikly ještě před odhalením. A třeba taková nová A3 je stále ve stádiu „odhalená-neodhalená”, když jsme vám teprve včera ukázali její první obrázky, jenž mají katalogovým snímkům daleko.
Dnes pro vás máme další odhalení, které lze zařadit do kolonky „předčasná”. Tentokrát se o něj postaralo Porsche, které neuhlídalo první fotky a specifikace nového Boxsteru, jehož premiéra měla proběhnout až na březnovém autosalonu v Ženevě. Jak už to ale v těchto případech bývá, podobné materiály unikají jen pár dní před oficiálním odhalením a i kdyby ne, automobilka s nimi poté tak jako tak musí přijít. Než se tak ale stane, bude i následující více než výmluvné.
Než se dostaneme k Boxsteru samému, je třeba říci, že to není zdaleka první únik a jeho odhalení tedy není tak překvapivé jako v jiných případech. Vůz byl bez maskování přistižen již loni a docela nedávno jsme vám mohli ukázat i první snímek interiéru. Dnešní doplnění tak dosavadní materiály spíše rozšiřuje a jeho nejcennější části je, že konečně víme i něco konkrétního o technice vozu.
Zůstaneme-li u vzhledu, pak je třeba říci, že Porsche se při vývoji nového Boxsteru drželo receptu použitého už u nové 911 991. Zepředu je vůz na pohled prakticky stejný jako dosud (provedení 987) a větší změny lze vysledovat pouze vzadu. Koncová světla prolínající se ze zadním spojlerem byste si se současným provedením týchž partií pravděpodobně nespletli. Také v interiéru je patrný obdobný posun jako u 911 - více plastů, více výbavy, mohutnější výplně dveří a architektura vnitřku sedanu Panamera, to vše z jediného dostupného snímku doslova čiší.
Také co do technických změn bude čtení následujících řádků připomínat těm, jenž jsou seznámeni s inovacemi 911, chybu v Matrixu. Rozvor vozu byl prodloužen o výrazných 6 centimetrů, rozchod vpředu o 4 a vzadu o 1 cm. Kola budou již v základu 18" (dosud 17 palců) dá se předpokládat, že i rozměry karoserie poněkud nakynou. Naproti tomu hmotnost má zamířit opačným směrem - v průměru se oproti předchozí generaci sníží o 35 kilogramů.
Horší zprávy přicházejí od předních kol - elektricky posilované řízení, které nás příliš nezaujalo v testu 991, bude standardem i u Boxsteru. Také opovrženíhodný systém start and stop bude vozu vlastní bez ohledu na vaši preferenci. Zajímavěji naopak zní rychlost složení hořčíkovo-hliníkové střechy za pouhých 9 sekund, které bude možné provést i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.
A co pod kapotou? Žádné velké změny, dalo by se říci. Začneme-li u silnějšího provedení Boxster S, pak to bude pohánět dosavadní motor (3,4 H6) s výkonem až 315 koní, tedy jen 5 více než dosud. Porsche se tak zřejmě bude více chlubit normovanou spotřebou 8,0 litru na 100 km platnou pro sedmistupňovou automatickou převodovku, jenž je mezigeneračně lepší o 15 %, než zrychlením na stovku za rovných 5 sekund (dosud nejlépe 5,2 s).
U slabšího Boxsteru došlo na menší downsizing, zatím ale ne na takový, ke kterému zřejmě teprve dojde, tedy nahrazení šestiválce přeplňovaným čtyřválcem. Vůz tak dostane motor 2,7 H6 (dosud 2,9), který nabídne výkon nejvýše 265 koní (dosud 255), s nímž Boxster zrychlí na stovku za 5,7 sekundy (dosud 5,2). Kombinovaná normovaná spotřeba činí 7,7 litru benzinu na 100 km jízdy.
Zajímavé je, že oproti 911 nový Boxster nedostane v žádné z verzí sedmistupňový, ale „jen” šestistupňový manuál, všechna výše zmíněná data ovšem platí pro automat PDK.
Pokud vás nový Boxster zaujal, připravte si na něj o 1 300 Euro více než dosud, přesně o tolik bude základní cena nového modelu vyšší. K mání bude krátce po ženevské premiéře, tedy již v dubnu 2012.
















Toto je již plná sada oficiálních snímků nového Boxsteru v obou dostupných provedeních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 2 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 4 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva