Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu

Představení nového Boxsteru mělo proběhnout až za několik měsíců v Detroitu. Po neplánovaném odhalení ale Porsche své záměry asi přehodnotí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu

6.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Představení nového Boxsteru mělo proběhnout až za několik měsíců v Detroitu. Po neplánovaném odhalení ale Porsche své záměry asi přehodnotí.

Současné Porsche Boxster s kódovým označením 987 je na trhu již od roku 2005, má za sebou průběžnou modernizaci z roku 2009 a tak je asi nejvyšší čas na výměnu. Přijde brzy, jak dokládají fotografie, za které v Porsche možná padnou i nějaké hlavy. Po neřízeném úniku obrázků nové devětsetjedenáctky 991 jsou zde další záběry hotového vozu.

Až dosud se nový Boxster objevoval pouze na fotkách z vývojových testů s masivní kamufláží. Krycí maskování ale musí v závěrečných fázích občas dolů, především pak při výrobě oficiálních tiskových materiálů. Podle vyleštěné karoserie, nahozených stuttgartských espézetek a řidiče, jehož tvář asi nebude vyžadovat mnoho photoshopových úprav, je právě tohle ta situace.

K designu asi nemá význam cokoli dávat, jen bych rád upozornil na několik výrazných změn. Už dlouho se od Porsche šíří informace, že nový Boxster (pravděpodobně s označení 981) bude stát na zkrácené a samozřejmě pro motor uprostřed upravené podlahové plošině devětsetjedenáctky. Možná je to pouze zdání vyvolané změnou perspektivy objektu foceného z velké dálky teleobjektivem, ale opravdu se zdá, že novinka bude mít značně prodloužený rozvor - měl by to mít kolem 60 mm navíc proti současnému provedení. Na první pohled si to možná ani neuvědomíte, protože větší délku i jinou vzdálenost os kol obou náprav rozbíjí nově instalované pevní oblouky za sedačkami. Dalším výrazným prvkem, který auto opticky zkracuje, je výrazně zvětšené nasávání vzduchu do motoru.

A propos, abych nezapomněl. Kolem obrázků kolují také informace o možných pohonných jednotkách. Na obrázcích vidíme silnější verzi Boxster S (ten nápis nad zadním výsuvným spoilerem není prakticky vidět), který má dostat základní jednotku devětsetjedenáctky, což je plochý šestiválec o objemu 3,4 litru vybavený přímým vstřikováním. Výkon není známý, nicméně odhadnout asi půjde. Současný Boxster 987 má v provedení S s motorem 3,4 litru 310 koní, Boxster Spyder jich nabízí 320 a 991 Carrera disponuje 350 koni. Možná bych se i klidně vsadil, že to bude rovných 330.

Výrazně větší odklon od dosud používané techniky má proběhnout v případě základní motorizace. Boxster dosud používal vodou chlazený boxer o objemu 2,9 litru a výkonu 255 koní. Nový model by měl dostat přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 270 koní, který má vykazovat nižší spotřebu i emise (současný typ 9,1 až 9,4 l podle použité převodovky).

Rozdíl ve výkonech není nijak markantní, ale Boxster 981 by měl kromě techniky 991 (včetně obou sedmistupňových převodovek) využít i větší počet hliníkových komponentů a jeho hmotnost by měla v zájmu agility i dynamiky klesnout. Nakolik, to zjistíme až po oficiální prezentaci. Jestli proběhne až v lednu na detroitském autosalonu podle původního plánu, nebo o něco dříve, to teprve uvidíme.


Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu - 1 - Porsche Boxster 01Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu - 2 - Porsche Boxster 02Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu - 3 - Porsche Boxster 03
Boxster bez kamufláže automobilka zřejmě fotila do připravovaných tiskových materiálů

Zdroj: AutoExpress přes AutoWeek.nl

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.