Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991: unikly první fotky nové generace
17.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(Doplněno) Frankfurtský debut nové 911 nebude debutem, Porsche totiž unikla celá sada snímků. Podívejte se na novou generaci legendy.
Doplněno 20.8.: Přidali jsme několik dalších uniknuvších statických i jízdních fotografií nové generace 911, které zprvu nebyly k dispozici.
Skoro by se dalo říci, že se to muselo stát. Ačkoli züffenhausenská automobilka plánovala představit novou generaci svého daleko nejslavnějšího modelu až na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, poslední týdny s námi vyloženě laškovala. „Poloodhalení” skrze oficiální video bylo ještě v pořádku, jen o pár dní později ale začaly okolím Stuttgartu korzovat je minimálně maskované vozy, které byly postupně přistiženy snad ve všech barvách a provedeních. Možná nás firma chtěla těmito hrátkami „bavit” ještě měsíc, ale ať už je to tak a nebo onak, zábava dneškem končí. Venku je totiž hned několik oficiálních fotek a skrývat už zkrátka není co.
Na druhou stranu je ale jedním dechem třeba dodat i to, že ani odhalovat moc není co. Při pohledu na příď vozu je zjevné, že změny oproti odcházející generaci 997 po faceliftu jsou naprosto minimální a v zásadě se soustředí (ačkoli jiné budou dozajista všechny viditelné díly) jen na přední nárazník a jeho LED světla pro denní svícení a přední blinkry. A to se ještě musíte snažit změny hledat.
Profil vozu je pozměněný o něco znatelněji, ale pro většinu z těch, kteří nesledují jednotlivé generace s očima na stopkách, budou největší novinkou vnější zpětná zrcátka... na stopkách. Dosud jejich uchycení vycházelo z bočního prosklení, nyní „pramení” ve dveřích.
Nakonec nejdramatičtěji změněnou částí exteriéru je záď, která se snaží tvářit dynamičtěji díky nižším koncovým světlometům kontrastujícím s masivnějším zadním nárazníkem. Trochu odlišné je též tvarování víka motoru, ale jinak ani zde nelze hovořit o revoluci.
Trocha zásadnějších změn je patrná v interiéru, který se v dílčích ohledech přiblížil pojetí modelu Panamera. Nakonec ne až tak, jak jsme se obávali, přesto lze minimálně změny ve výplních dveří a na vyvýšeném středovém tunelu hodnotit jako zbytečné dráždění zákazníků 911, kteří více než jacíkoli jiní ctí tradiční hodnoty vozu. Mezi ty rozhodně nepatří masivní a ovladači posetý středový tunel a komplikované výplně dveří s evidentně tvrdými prvky v místech, kde se výplň potkává s levou nohou řidiče. To se ale bavíme o spodní části interiéru, ta horní je včetně volantu víceméně klasická a zásadnější inovací je jen doplnění přístrojového panelu o displej navigace a palubního systému.
O technice 991 zatím nemáme žádné nové oficiální zprávy, a tak se musíme podržet těch dřívějších. Ty byly vesměs potvrzeny přímo lidmi z automobilky, a tak můžeme mít za jisté, že výchozí Carrera se nově dočká motoru 3,4 H6 naladěného na 350 koní, silnější Carrera S s šestiválcovým boxerem 3,8 by pak bude disponovat rovnými 400 koňmi. Jisté je též nasazení sedmistupňové manuální převodovky, která se v produkčním voze objeví vůbec poprvé. Na přiložených snímcích ale bohužel vidíme jen interiér s dvouspojkovým automatem PDK.
Již dříve byly stvrzeny i informace o tom, že vůz dostane o plných 10 centimetrů delší rozvor, což může zásadně pozměnit jeho jízdní vlastnosti. Délka přitom naroste jen 6 centimetrů, což změnu charakteru dále umocní. Tato modifikace je zjevně motivován možným pozdějším použitím hybridního pohonu, který by se měl objevit v nabídce v rámci faceliftu v roce 2016.
Zdrcující zprávou pro všechny tradicionalisty je, že vůz bez ohledu na verzi dostane elektrický posilovač řízení namísto hydraulického, patrné je též použití elektronické parkovací brzdy. Jak to všechno bude fungovat v praxi, to se ještě jen tak nedozvíme. Podrobnější informace od automobilky ale po tomto úniku očekáváme co nevidět. Proto prosím zůstaňte naladěni.
Další uniklé jízdní verzí Carrera a Carrera S
Nové Porsche 911 už tajemstvím není, žádné žádné zlomové novinky ale její vzhled nepřináší. Pod kapotou už je tomu jinak...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch