Porsche 911 991: 7 rychlostí, delší rozvor a interiér jak z Panamery (+ foto)

Nové Porsche 911 má k oficiálnímu představení stále daleko, kolegům z Car and Driver se ale podařilo získat několik informací o něm přímo od Porsche. Navíc ukořistili i první snímek interiéru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche 911 991: 7 rychlostí, delší rozvor a interiér jak z Panamery (+ foto)

30.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Porsche 911 991: 7 rychlostí, delší rozvor a interiér jak z Panamery (+ foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové Porsche 911 má k oficiálnímu představení stále daleko, kolegům z Car and Driver se ale podařilo získat několik informací o něm přímo od Porsche. Navíc ukořistili i první snímek interiéru.

Chystané další generaci Porsche 911 s interním označením 991 jsme se věnovali již několikrát. Zvěsti o standardně montovaném hybridním pohonu ve stylu KERS se nakonec neukázaly být pravdivými, informace o sedmistupňové manuální převodovce už ale vypadaly reálně. K tomu jsme se zmínili i o nové 911 Targa, která by se měla podle všeho vrátit k tradičnímu pojetí, jenž bylo naposledy k vidění u generace 964 z přelomu osmdesátých a devadesátých let.

To všechno byly zajímavé zprávy, měly ale jeden háček - šlo o pouhé spekulace, třebaže postavené na základech informací z věrohodných zdrojů. Nyní pro vás máme něco lepšího. Kolegové z amerického magazínu Car and Driver se totiž zúčastnili testů automobilky v Jihoafrické republice a přímo od lidí od Porsche se dozvěděli několik de facto oficiálních specifikací. Co tedy novou 911 čeká a nemine?

Předně známe výkonové specifikace obou základních modelů. Výchozí Carrera se nově dočká 350 koní z motoru 3,4 H6, silnější Carrera S s šestiválcovým boxerem 3,8 by si pak měla pomoci až k 400 koním. Zajímavější je ovšem potvrzení předchozích zvěstí o použití sedmistupňové manuální převodovky. Nová 911 tak bude vůbec prvním vozem, který nabídne ručně i samočinně řazenou sedmistupňovou převodovou skřín.

Stvrzeny byly též informace o tom, že vůz dostane o plných 10 centimetrů delší rozvor, což může zásadně pozměnit jeho jízdní vlastnosti. Délka přitom naroste jen 6 centimetrů, což změnu charakteru dále umocní. Tato modifikace je zjevně motivován možným pozdějším použitím hybridního pohonu, který by se měl objevit v nabídce v rámci faceliftu v roce 2016.

Méně zajímavým či příznivým poznáním je to, že se normovaná spotřeba paliva sníží o 12-15 procent, vůz dostane elektrický posilovač řízení namísto hydraulického, elektronickou parkovací brzdu, větší střešní okno a jako standard 19" kola. Co je naopak pozoruhodné jsou časy z testů vývojových verzí na Nordschleife - 8:04 pro verzi Carrera a 7:50 pro Carreru S.

Aby toho nebylo málo, přikládáme i snímek interiéru vozu, který odhaluje architekturu blízkou té z Panamery a potvrzuje mj. absenci klasické parkovací brzdy. Více z přiloženého snímku můžete vyzkoumat sami, další více či méně oficiální specifikace 911 991 můžeme jistě očekávat co nevidět.


Porsche 911 991: 7 rychlostí, delší rozvor a interiér jak z Panamery (+ foto) - 1 - Porsche 911 991 interier
Alespoň interiér nové 911 nás již nepřekvapí

Zdroj: Car and Driver

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.