Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro německou značku začíná být nízká spotřeba a emise CO2 vším. Na jejich oltář tak klidně obětuje kultivovanost i absolutní propojení s vozem.
Každá akce vyžaduje reakci. A snaha zavděčit se většímu množství lidí logicky přináší oběti pro jednotlivce. Pokud tedy německá automobilka Porsche hodlá v budoucnu produkovat pomalu více vozidel než třeba takové Volvo, pak musí brát stále více v potaz emise CO2. To pro zapřísáhlé fanoušky asi bude představovat ránu, neboť namísto špičkových zážitků za volantem bude značka klást stále větší důraz na downsizing.
Obětí tohoto trendu se stanou příští generace modelů Boxster a Cayman, které namísto stávajících atmosférických šestiválců budou vybaveny přeplňovaným čtyřválcem. Ten si zachová horizontální uspořádání válců, přičemž nabízet má až 400 koní. Tedy o poznání více, než kolik dnes dostanete pod kapotou nedávno představených verzí GTS. Na druhou stranu to ale bude znamenat ztrátu kultivovanosti a ovladatelnosti i horší image.
Začněme první oblastí, jež se váže k samotné koncepci motoru. Pohonné jednotky s protiběžnými písty totiž způsobují mnohem větší vibrace než ty řadové či vidlicové. A čím méně válců mají, tím zřetelnější tento diskomfort je. Dá se jistě předpokládat, že Porsche udělá vše proto, aby zákazníkům zajistila vrcholnou míru kultivovanosti, tím však řidiče ještě dále odřízne od dnes stále skoro dokonalého spojení s vozem, které přeplňovaná jednotka - ať je vyvinutá sebelépe - nutně přináší.
V restauračních zařízeních pak asi majitelé již nebudou tak často bouchat klíčky do stolu, neboť čtyřválcovou jednotkou se dnes může pochlubit kdekdo (i když ani to asi za pár let nebude pravda...). Abychom však jen nekritizovali, pak u čtyřválce bude možné stoprocentně očekávat nižší emise i spotřebu. Je však sporné, zda o to někdo jiný kromě vedení Porsche stojí. Hlavně při takových obětech...
Porsche Boxster a Cayman sice dnes nenabízejí 400 koní, pravým důvodem je však možné ohrožení pozice 911
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva