Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu?
17.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV vymění nikl-metal-hydridové baterie za lithium-iontové, které bude možné dobíjet v garáži. Díky tomu normovaná spotřeba klesne na polovinu.
Když německá automobilka krátce před autosalonem v Paříži sejmula bílou plachtu z konceptu Panamera Sport Turismo, svět na jednu stranu zaplesal. Na další čtyřdveřový model značky Porsche se totiž s přimhouřeným okem a zamlženými brýlemi dalo koukat, příslib větší praktičnosti pak málem začal z peněženek některých návštěvníků automaticky vytahovat finance potřebné k stvrzení závazné objednávky. Poté však automobilka odhalila, že o pohon se stará nové hybridní ústrojí a rázem bylo vše jinak.
Tedy, ne, že bychom se na pohonné ústrojí snažící se šetřit životní prostředí dívali skrze prsty. A ani nepočítáme s tím, že kombinace benzinového agregátu a elektromotoru by tahání peněz z kapes zákazníků ukončila. Spíše naopak. Ostatně, kvůli oblibě této technologie mezi movitou klientelou míří do stejného segmentu i nový Range Rover. Jenže Porsche uvedlo, že tuto techniku od roku 2015 uloží pod kapotu Cayennu. A že vůz o přibližně dvouapůltunové hmotnosti bude z nádrže průměrně vysávat jen 4,2 l/100 km, což je ještě větší nesmysl, než 2,1litrová spotřeba Toyoty Prius Plug-In nebo ještě ta o litr nižší platná pro Opel Ampera.
Pokud se totiž zadíváte do aktuální nabídky Porsche Cayenne, jednu hybridní verzi tam již najdete. A ta má údajně spotřebovat v průměru 8,2 l/100 km. Realita je sice se sebezapřením někde o čtyři litry výše, ale tím vás teď nebudeme zdržovat. Místo toho jen zmíníme fakta, která do značné míry připomínají právě výše zmíněný Prius.
Stejně jako japonský hatchback i Porsche u svého stávajícího systému používá nikl-metal-hydridové baterie, které novinka zamění za lithium-iontové komponenty. Kapacita díky tomu vzroste na 10 kWh, což by se mělo projevit přibližně třicetikilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, kterou bude možné do auta „natankovat” před jízdou. Tím spotřeba paliva poklesne o polovinu.
Že vám to nedává smysl? Není divu, tohle Porsche zkrátka znovu zapadne do norem, které s realitou nemají nic společného - pro ně energie získaná jinak než spalováním benzinu přímo v autě jako by vznikla mávnutím kouzelného proutku. To jistě ocení všechny zúčastněné, kromě cílového zákazníka, který si energii potřebou pro rozpohybování auta bude muset tak či onak zaplatit. A pod tíhou zmatené argumentace automobilek si jistě rád připlatí za technologii, která „přináší výkony osmiválce při spotřebě šestiválce“.
Porsche navíc do budoucna slibuje speciální dobíjecí kabel, který by měl přísun energie ze zásuvky do baterií urychlit. S dobou kratší než půl hodiny ale přesto nepočítejte. Stoprocentně si ovšem můžete vsadit na patřičně tučnou cenovku - na voze by se měla zaskvět někdy během roku 2014.
Stávající Porsche Cayenne S Hybrid používá nikl-metal-hydridových baterií a v průměru si řekne o 8,2 l/100 km. Budoucí model PHEV by ale měl nabídnout lithium-iontové komponenty a spotřebu 4,2 l/100 km, samozřejmě jen papírovou
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nejčtenější články
- Čínská Škoda Karoq přímo od VW se ukázala v novém. Působí jednodušeji, ale stojí jen 288 tisíc Kč
15.4.2024 - Nové motory F1 pro rok 2026 jsou nesmysl, říká jejich geniální konstruktér. Piloti pojedou naplno v Monaku, na půl plynu v Monze
15.4.2024 - K mání je jeden z největších propadáků dějin aut, jeho výrobce zkrachoval po výrobě pouhých 14 vozů
15.4.2024 - Rusové dali na motor průhlednou vanu a za běhu ukázali, co se stane, když do něj nalijete moc oleje
15.4.2024 - Němci vybrali nejlepší ojetiny za míň než 125 tisíc Kč. Nemusí to být jen nuda kalibru Škody Roomster
15.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 05:54 - Stepan
- Politický koutek 05.16. 00:57 - abgx1
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 05.15. 21:49 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 18:24 - pavproch
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.15. 17:21 - petr_riha
- Sada na opravu pneu zkušenosti 05.15. 14:18 - Mario777
- BMW Divize 05.15. 12:14 - pavproch