Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche GT budou mít nadále atmosféry i manuály, říká šéf divize
12.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Manuál byl prý základním stavebním kamenem Caymanu GT4. V budoucnu máme čekat možnost volby mezi PDK a manuálem. A turba nebudou.
Divize Porsche GT chce do svých automobilů dávat více manuálních převodovek. Věta, která se zdá být všechno, jen ne pravdivou, podíváme-li se na G911 GT3 a T3 RS, které obě ke značnému zklamání fanoušků dostaly dvouspojkovou převodovku PDK. Přesto pochází z úst Andrease Preuningera, šéfa divize GT u Porsche.
Nebuďte na omylu, PDK je dvouspojka vážně dobrá a auta jsou s ní alespoň v přímce rychlejší než s manuálem, ale pořád máte pod nohama pouze dva pedály a řadíte pádly pod volantem. Žádná radost z krásně zapadajících převodů, které ovládá vaše pravá - nebo levá, pokud se vyskytujete v Británii - ruka, žádná radost z povedených meziplynů. Také nemáte nad autem stoprocentní kontrolu, a tak s automatem dost možná nebudete rychlejší na technickém okruhu - umíte-li řadit, pochopitelně.
Manuál je tedy pro spoustu nadšených řidičů lepší volbou než jakákoliv forma automatického či automatizovaného řazení, zejména u aut pro zábavu. Porsche GT jsou přitom přímo definicí takových aut a právě proto má také Cayman GT4 manuální převodovku. Podle Preuningera to byl základ stavby - od začátku prý věděli, že tento stroj bude mít manuál. Teď tvrdí, že to nebyla reakce na kritiku na adresu 911 GT3, i když nedávno tvrdil opak. „Chtěli jsme toto auto udělat tak lehké, jak to jen půjde, co nejvíc analogové, ale zároveň zábavné na okruhu. Víme, že s PDK by bylo rychlejší, ale je důkazem, že stále věříme v manuály. Můj osobní cíl pro budoucí generace je nechat na zákaznících, jestli chtějí manuál nebo PDK ve všech autech divize GT,” komentoval Preuninger.
Nakolik je informace o manuálu jako základním stavebním kameni pravdivá, je otázkou, ale v každém případě se sázka na přímé řazení více než povedla - zájemci o Cayman GT4 mohou dealerům utrhnout ruce, a to do takové míry, s jakou údajně nepočítalo ani Porsche. V Británii údajně byly všechny Caymany GT4 vyprodány během dvou dnů, podobně jako ve Švédsku a také v Německu. Podle Preuningera bude na celém světě jezdit nanejvýš zhruba 2 500 kousků, více divize údajně vyrobit neplánuje.
Pokud ale můžeme věřit Preuningerovým slovům, není to ani zdaleka poslední Porsche GT s manuálem. „Nejsme v pozici, abychom byli schopni postavit všechno, co bychom chtěli. Topíme se v projektech. Musíme však postavit to pravé pro malou skupinu zákazníků, která je pro nás velmi, velmi důležitá, která je velmi blízko tvrdému jádru značky,” řekl Preuninger. Dovolíme si tvrdit, že tato skupina zákazníků blízko jádru značky bude za manuály velmi vděčná - jak ostatně ukázala i ohromným zájmem o Cayman GT4.
Preuninger se také rozhovořil o tom, že pro modely divize GT není vhodné přeplňování ani pohon všech kol. „Pro nadcházející dobu bude dobrý prodejní tahák, když zůstaneme u atmosférického plnění. Zákazníci mají rádi linearitu, agresivitu a zvuk atmosférických motorů. Myslím si, že to je pro auto divize GT lepší volba a věříme, že budeme moci touto cestou pokračovat i navzdory převažujícím trendům v odvětví,” uvedl zcela správně Preuninger. Pro ty, kteří čekají na novou 911 GT2, to nicméně nejsou dobré zprávy, protože v generaci 991 pravděpodobně takové auto neuvidíme.
Co také v nejbližší době neuvidíme, je verze GT s pohonem všech kol. Důvod je tady hlavně v hmotnosti tohoto systému a v jeho složitosti. 911 turbo je podle Preuningera lepší s pohonem všech kol, ale pro GT je lepší zadní náhon. Tím jsou také v podstatě vyloučeny verze GT aut jako Cayenne či Macan, jakkoliv perverzní tato představa je. „Myslím, že GT by mělo mít závodní sourozence. A dokud nezávodíme s SUV, nevidím důvod, proč by měla existovat jeho skutečná verze GT. Cayenne GTS stačí,” komentoval Preuninger.
Samozřejmě, mohou to být jen slova a manuál v Caymanu GT4 může být tím posledním, který od divize GT uvidíme. A také atmosférické motory mohou vzít rychle za své, zejména máme-li před sebou nepěknou budoucnost přísných emisních limitů a vidíme-li, co dělají ještě menší výrobci sporťáků. Věřme ale, že tomu tak nebude a že bude divize GT značky Porsche skutečně produkovat zadokolky s manuálními převodovkami a atmosférickými motory. Není totiž daleko doba, kdy v tom bude skoro sama, což bude nevyhnutelně znamenat ohromný zájem zákazníků a přízeň fanoušků.
Porsche Cayman GT4 na ženevském autosalonu
Zdroj: Car And Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva