Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá
23.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé SUV ze Zuffenhausenu vyfasovalo motor z Golfu GTI. Stovku s ním zvládne za 6,9 sekundy, spotřeba pak má činit 7,5 l/100 km.
Vypadá to, že Porsche se za čtyřválcový Macan tak trochu stydí. Ačkoliv nejméně výkonné malé SUV už v tuto chvíli má po premiéře, automobilka jeho debut příliš nekomunikovala. Mnoho lidí jej tak na stánku značky v Pekingu mohlo považovat za již dávno odhalený model, čemuž se ovšem nelze divit - po stránce kosmetické je rozdílů mezi ním a zbytkem nabídky jako šafránu. Jedná se totiž jen o méně členitý přední nárazník, litá kola (ty však lze za příplatek vyměnit) nebo zadní partie, kde je patrný laciněji vypadající nárazník s černě lakovanou spodní částí a obdélníkovými koncovkami.
Mnohem více se toho změnilo pod přední kapotou, kde najdeme přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr EA888 z Volkswagenu Golf GTI. Ten byl v Zuffenhausenu patřičně přepracován, takže nyní na všechna čtyři kola vysílá 237 koní v pásmu 5 000 až 6 800 otáček, točivý moment 350 Nm je dostupný při 1 500 až 4 500 ot./min. Na čínském trhu by přitom tento výkon měl přenášet na kola jen automat PDK, s nímž vůz zvládne stovku za 6,9 sekundy, Evropa by ovšem mohla profitovat i z manuálu a vyššího výkonu.
Tato skutečnost však prozatím nebyla potvrzena, z roviny spekulativní se tedy vraťme zpátky do čínské reality. Ta dále počítá s nejvyšší rychlostí 223 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vyčíslena na průměrných 7,2 až 7,5 litru na 100 kilometrů a emise CO2 se pohybují v rozmezí 168-175 g/km. Po stránce provozní se tedy dají očekávat nižší náklady než u šestiválcových modelů, s ohledem na okleštěnou základní výbavu pak dolů jistě zamíří i cena pořizovací.
Ta je sice nadále neznámá, o zaměření vozu na méně majetnou klientelu ale hovoří třeba fakt, že přední i zadní parkovací senzory je třeba hledat v příplatkové výbavě, stejně jako např. tempomat, panoramatickou střechu nebo vzduchový podvozek PASM. V základu tak najdete „jen“ 18palcová litá kola, automatické otevírání zádě, duální klimatizaci či černý interiér.
To je ovšem v rámci čínského čtyřválcového Porsche Macan vše, nyní tak můžeme očekávat příchod evropské verze. Jak jsme přitom již naznačili, ta by mohla být k mání také s manuální převodovkou, přičemž výkon by mohl narůst až na 280 koní. Pozměnit by se rovněž mohla i výbava, díky čemuž by cena pro Starý kontinent mohla opětovně vyšplhat nebezpečně vysoko.
Od potentnějších šestiválcových sourozenců se čtyřválcové Porsche Macan liší hlavně koncovkami výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova