Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS dostane úplně jiný pohon, z dnešních motorů nenabídne nic
5.10.2018 | Petr Prokopec
V některých aspektech se nová generace Škody Octavia bude držet tradic, přinejmenším RS se jim ale značně vzdálí. Místo současných motorů na benzin a naftu nabídne hybrid.
Koncepční Škoda Vision RS, naživo odhalená na právě probíhajícím autosalonu v Paříži, je v první řadě předobrazem chystaného nástupce modelu Rapid. Se sériovou verzí se potkáme již za dva měsíce, plug-in hybridní ústrojí u toho však stoprocentně nebude. Automobilka jej u produkčních vozů nasadí až příští rok, přičemž jako první jej dostane Superb. Půjde však jen o první vlaštovku z velkého hejna.
Vision RS totiž nemalou měrou odkazuje také na příští sportovní deriváty značky, u kterých evidentně můžeme s kombinací spalovacího ústrojí a elektromotoru počítat. A prvním pánem na holení se má stát příští Škoda Octavia RS. Ta by měla dorazit v roce 2021, tedy nějakých dvanáct měsíců po odhalení základních variant čtvrté generace. A podle všeho by v nabídce měla doplnit ryze benzinové i dieselové provedení.
„Octavia je dobrou možností, zvláště pak ve verzi RS - jde o dobrý mix mezi ekonomickým provozem a výkonem. Pokud jezdíte do práce a máte to méně než 70 kilometrů, můžete každý den jezdit čistě na elektřinu. A když o víkendech zatoužíte po nějaké té zábavě, máte k dispozici model RS. To zní opravdu dobře,“ nechal se slyšet Christian Strube, šéf vývoje mladoboleslavské automobilky.
Je ale samozřejmě zásadní, jaké ústrojí by hybridní Octavia RS dostala pod kapotu, neboť to z Visionu RS se dostačujícím být nejeví. Kombinace benzinové přeplňované jedna-pětky a elektromotoru sice dává k dobru 245 koní, čímž je vyrovnána dosud nejsilnější benzinová Octavia RS245. Ta ovšem zvládla stovku za 6,6 sekundy, zatímco koncept je o pět desetin pomalejší. V případě maximální rychlosti se pak bavíme o zhoršení o desítky kilometrů v hodně.
Aby tedy budoucí sportovní derivát opět posunul laťku o trochu výše, bude nejspíše v jeho případě ústrojí vyšponováno o trochu výše. Však přeplňovaný benzinový dvoulitr dnes u modelu Superbu nabízí 280 koní, VW z něj pak doluje i přes tři sta. A vedle takového potenciálu by se hybrid s jedna-pětkou jevil jako chudý příbuzný.
Jakkoliv se vám ovšem myšlenka na Škodu Octavia RS PHEV nemusí líbit, na stále větší elektrifikaci si u mladoboleslavské automobilky budete muset zvyknout. Jak jsme zmínili již v úvodu, příští rok dorazí plug-in hybridní Superb, který podle Strubeho dostane „víceméně totéž“ pohonné ústrojí, jež pohání Vision RS, tedy elektromotor a jedna-pětku TSI Evo.
To je stěžejní informace, neboť dosud veškeré zprávy naznačovaly, že VW Passat GTE, se kterým má hybridní Superb sdílet techniku, zůstane u dosavadní jedna-čtyřky. Bylo to poněkud překvapivé, neboť koncern daný motor již poslal do důchodu, nicméně jeho zachování u hybridního ústrojí mohlo být jedinou anomálií. Jak je ale vidno, nedojde na ni.
Plug-in hybridní ovšem bude i standardní Octavia, ačkoliv ne v základním provedení u té můžeme počítat s nižším výkonem než u pařížského konceptu. Mimo to Škoda chystá i plně elektrické RS, které bude založené na novém „bezemisním“ SUV. To dorazí v roce 2020, sportovní varianta pak bude mít zhruba čtyřiadvacet měsíců zpoždění.
Zajímavé je, že podle šéfa značky Bernharda Maiera dorazí elektrická novinka ve dvou karosářských verzích. První „se velikostí přiblíží Kodiaqu se všemi výhodami elektrického vozu, druhá půjde cestou emotivnějšího designu“. Dá se předpokládat, že právě toto provedení ozdobí legendární emblém vyvedený nově v červeném.
Čtvrtá generace Škody Octavia dorazí v roce 2020, její podobu naznačilo už několik neoficiálních ilustrací. Rok poté pak můžeme čekat provedení RS...
...které má převzít techniku konceptu Vision RS odhaleného letos v Paříži. Výkon hybridního ústrojí však bude muset být navýšen
Zdroje: Autocar, L'Automobile, Auto Bild, Auto Express
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien