Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propadák Lexusu v USA končí, u nás dostal kupodivu další facelift
16.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nápad zabalit Toyotu Prius do hávu Lexusu a prodávat ji výrazně dráž se u zákazníků nesetkal s pochopením. Přesto je konec modelu CT odkládán.
Lexus CT200h je na trhu již od roku 2010. Za necelých sedm let přitom japonská automobilka po celém světě prodala zhruba 300 tisíc exemplářů, což nelze považovat za úspěch. Není proto divu, že se mluví o ukončení tohoto modelu bez nástupce. Ve Spojených státech značka hybridní hatchback vyřadí z nabídky ještě letos, Evropa, Čína nebo Japonsko se ovšem překvapivě aktuálně dočkaly další modernizace.
Než přistoupíme k jednotlivým novinkám, musíme se nad tímto poněkud neobvyklým krokem pozastavit. Lexus totiž uvedl, že k faceliftu existuje důvod, neboť ve zmíněných geografických regionech „prodeje zůstávají silné“. To ale nezní příliš věrohodně, neboť v Evropě bylo loni prodáno jen 8 001 vozů. Je to sice takřka pětina všech místních registrací značky, na poměry této třídy jde ale kapku v moři, navíc kdysi Lexus tohoto modelu prodával i dvojnásobné množství - to nelze nazvat jinak než propadák. Přesto CT200h zatím končí jen ve Státech, u nás ale pokračuje.
Nyní ovšem již přistupme k modernizaci, u které je potřeba lupa a návod. V rámci takové masky je totiž největší změnou ničím nepřerušovaný výplet u všech variant, dosud totiž byla takto stylizována pouze verze F Sport. Mimo to se změnila grafika světel, kde LEDky pro denní svícení najdeme v horní a nikoliv spodní části. Zmínit pak můžeme ještě rámeček čelní masky, který je lakován šedou místo stříbrné.
Nová je také grafika světel vzadu, mezi nimiž se dočkáme zvýrazněné hrany víka zavazadelníku, jenž slouží jako druhé křídlo. Modifikován byl rovněž nárazník s integrovaným difuzorem, zmínit pak můžeme ještě příchod nových litých kol. Jejich nabídka přitom začíná dnes již pomalu směšně malým 15palcovým provedením, pro F Sport jsou v nabídce tmavě lakované sedmnáctky.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde nově namísto centrálního sedmipalcového displeje najdeme 10,3palcový. Pozměněna byla také nabídka čalounění, kde se počítá s látkou či kůží a celou řadou dvouodstínových možností. Mechanika ovšem zůstala nedotčena, rozšířen byl pouze výčet bezpečnostních asistentů, kde lze nově očekávat přednárazový systém či monitoring jízdních pruhů.
Tím jsme s novinkami u konce, zmínit již můžeme jen novou selekci laků Lava Orange Crystal Sunshine a Heat Blue Contrast Layering pro variantu F Sport. Ta se zároveň pyšní i lehce modifikovanými nárazníky. To je ale opravdu vše, pročež jsme zvědavi, zda stávající facelift skutečně bude posledním, či zda Lexus bude agónii modelu CT200h v příštím roce ještě prodlužovat...
Lexus CT200h se překvapivě dočkal dalšího faceliftu
Pokud hledáte rozdíly, jenž modernizace přinesla, srovnejte si modelové roky 2017 a 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry