Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA
25.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní hatchback loni v Evropě nedosáhl ani 10 000 registrací. Pohybuje se přitom v klíčovém segmentu, což redukuje celkové šance značky na úspěch.
Lexusu se v loňském dařilo, značka totiž prodala 652 tisíc kusů nových vozů. Jde ovšem o úspěch globální, ke kterému více než polovinou (konkrétně 344 601 exempláři) pomohly Spojené státy. Na Starém kontinentu se již japonské automobilce tolik nedaří, neboť v rámci celého regionu našlo svého majitele jen zhruba 64 tisíc vozů (v samotné EU pak jen 39 255 ks).
Jedním z důvodů tohoto, řekněme selhání, je kompaktní hybridní hatchback CT 200h, od kterého si Lexus sliboval vysoké registrace. Ty ovšem za loňský rok v Evropské unii nedosáhly ani deseti tisíc exemplářů, což je druhé nejnižší číslo za celou krátkou historii tohoto modelu. Asi proto nepřekvapí, že Japonci zvažují jeho konec, který by mohl přijít již za nějaké dva roky.
Podle šéfa evropského zastoupení Alaina Uyttenhovena může místo hatchbacku zaujmout malý crossover, který by se inspiroval v loňském ženevském konceptu LF-SA. Důvod tohoto kroku je více než zřejmý, daný model by totiž s ohledem na soudobé zákaznické trendy měl mnohem větší předpoklady k prodejnímu úspěchu.
Uyttenhoven navíc dodal, že „plných 50 procent evropského trhu s luxusními vozy se nachází pod hranicí 40 000 Eur (cca 1,08 mil. Kč). V tomto segmentu přitom máme pouze CT 200h.“ Je tedy logické, proč Lexus s náhradou tohoto modelu nebude váhat - zvláště když celkové prodeje v této části trhu dosahují 750 000 kusů.
S příchodem produkčního LF-SA by se Lexus mohl stát další japonskou značkou, která bude sázet převážně na crossovery a SUV. Odcházející generace RX se totiž loni prodalo 150 tisíc kusů, zatímco letos by mohla být s nástupcem překonána hranice 200 tisíc vozů. Menší NX by pak letos mohlo přihodit 160 až 170 000 kusů.
Pokud bychom k tomu přičetli očekávané registrace LF-SA, pak by jen tři tyto modely tvořily prakticky polovinu celkové produkce značky. Uyttenhoven si je ovšem vědom toho, že právě v tomto ohledu bude muset do hry zasáhnout Evropa, kde Lexus musí prodávat více než 100 tisíc kusů ročně, aby byl patřičně vidět.
Automobilce by přitom výraznou měrou mohla napomoci legislativa, která zejména dieselovým vozům znesnadňuje vjezd do center velkoměst (dle Uyttenhovena jde již o 300 lokalit). Hybridní vozy Lexusu však tento problém nemají, což může pro značku představovat eso v rukávu. Jsme zvědavi, zda jej Japonci využijí či nikoliv.
Koncepční Lexus LF-SA nejspíše bude přetvořen v produkční crossover, který nahradí vlažně přijatý hatchback CT 200h
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 12 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan