Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Průkopník luxusních off-roadů odhalen v novém, teď je ještě luxusnější
12.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusních SUV, off-roadů a crossoverů je dnes jako máku, někdo s tím ale musel začít. Byl to Range Rover a právě ten se dočkal modernizace.
Pokud se budeme bavit o kořenech luxusních SUV, dojdeme nejspíše k Mercedesu třídy M. Pokud se ale budeme bavit o kořenech luxusních off-roadů, tedy opravdu terénních vozů nedělajících kompromisy v případě komfortu posádky, musíme se podívat mnohem hlouběji do historie - do roku 1970, kdy na svět přišel Range Rover.
Ten se od té doby dočkal celkem čtyřech generací a protože ta čtvrtá přišla na svět v roce 2012, je nyní ten správný čas na facelift. Ten už potkal Range Rover Sport, který se povětšinou zaměřil na techniku. V případě verze SVR je tedy nově možné počítat s výkonem vyšším o 25 koní, stran toho mohou zákazníci vůbec poprvé sáhnout také po plug-in hybridní verzi. Po tomto odhalení pak bylo jen otázkou času, kdy přijde v podobném duchu na řadu i klasický Range Rover.
Na ten dochází právě nyní, v případě exteriéru ale podobně jako u „Sportu” není příliš o čem mluvit. Znovu zde totiž máme pouze lehce zrevidovanou příď s novými pixelovými LEDkami, jak značka nazývá technologii, která neoslní protijedoucí či vpředu jedoucí řidiče. Mimo to došlo ještě na malou úpravu zadních lamp, tím je však venkovní proměna u konce.
Uvnitř je novinek o trochu více, v prvé řadě zde máme poslední generaci multimediálního systému Touch Pro Duo zahrnující dva 10palcové dotykové displeje. Dorazila také sluneční clona ovládaná gesty, ionizace vzduchu v kabině či náramek Activity Key umožňující odemknutí a zamknutí vozu bez nutnosti klíče. Opomenout pak nesmíme ani 17 bodů pro připojení od domácích zásuvek až po porty na USB.
Dále se modernizovaný Range Rover pyšní předními sedadly, jež lze elektricky ovládat ve 24 směrech. Ta zadní pro změnu jdou sklopit až v úhlu 40 stupňů, navíc disponují masážním strojkem s 25 programy a technologií Hot Stone. Ve finále pak můžeme zmínit ještě zrevidované ovládací prvky či vylepšené dveřní panely, Wi-Fi hotspoty pak mohou připojit až osm mobilních telefonů či tabletů.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde jsou novinky prakticky stejné jako u varianty Sport. Máme zde tedy nové plug-in hybridní provedení, které páruje benzinový dvoulitr s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 13,1 kWh. Souprava produkuje 404 koní a 640 Nm točivého momentu, přičemž umožní jízdu na elektřinu na vzdálenost 51 km nebo akceleraci na stovku za 6,8 sekundy.
Změn se dočkala také verze SVAutobiography Dynamic užívající přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten dává k dobru o trochu nižší výkon než u Range Roveru Sport SVR. K dispozici totiž máte „jen“ 565 koní, točivý moment činí 700 Nm. Akcelerace z klidu na stovku přitom klesla na 5,4 sekundy, dynamiku vozu pak umocňuje i speciální kalibrace podvozku snižující výšku o 6 mm vůči standardu.
Dodat pak již jen můžeme, že Range Rover modelového roku může stejně jako Sport již v těchto dnech. Ceny přitom startují na částce 2 745 006 Kč, za kterou je k mání vůz osazený dieselovým šestiválcem a výbavou HSE. Za plug-in hybridní model, který se již chlubí novým označením P400e, pak společně s úrovní Vogue dáte minimálně 3 329 557 Kč.
Range Rover se dočkal lehčího faceliftu, se kterým dorazilo i plug-in hybridní provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 10 hodinami - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nejčtenější články
- Nové motory F1 pro rok 2026 jsou nesmysl, říká jejich geniální konstruktér. Piloti pojedou naplno v Monaku, na půl plynu v Monze
15.4.2024 - K mání je jeden z největších propadáků dějin aut, jeho výrobce zkrachoval po výrobě pouhých 14 vozů
15.4.2024 - Rusové dali na motor průhlednou vanu a za běhu ukázali, co se stane, když do něj nalijete moc oleje
15.4.2024 - Němci vybrali nejlepší ojetiny za míň než 125 tisíc Kč. Nemusí to být jen nuda kalibru Škody Roomster
15.4.2024 - Fiasco totale: Alfa Romeo přejmenovala už představený model po rozepři s italskou vládou
16.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva