Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína míří až do oblak, bude především maximálně luxusní
23.3.2019 | Petr Prokopec
Rusové se zjevně rozhodli kout železo, dokud je žhavé a pod obletovanou značkou Aurus nabídnout maximum luxusních produktů, co jen klientela snese. K autům a motorce tak přibude i vrtulník.
Rusové jsou na svou novou značku Aurus nadmíru pyšní. S jejím příchodem navíc narostla jejich již tak velká sebedůvěra, načež se rozhodli nabídnout svou novou technologii i „západu“. Konkrétně pak Bentley, jež by mohlo do budoucna využívat ruského devítistupňového automatu. Zda tomu tak ale skutečně bude, je ve hvězdách. A stejná nejistota prozatím spočívá také v adaptaci 4,4litrového osmiválce s kořeny u Porsche na použití v leteckém průmyslu. To ovšem neznamená, že by se do oblak nepodívala samotná značka Aurus.
Rusové hodlají záběr této firmy patřičně rozšířit, proto pod jejím logem byl již loni představen nový motocykl z produkce firmy Kalašnikov. Aktuálně pak automobilka přišla s oznámením, že nabídne rovněž helikoptéry. Ty budou založeny na již existujících strojích Kazan Ansat, vůči standardnímu provedení však projdou modifikacemi, jež se projeví hlavně na luxusu v kabině.
Ansat je lehký vrtulník, za jeho designem stojí kancelář Michaila Mila, který má na kontě takové ikonické stroje jako Mil Mi-4 či Mil Mi-12. Sám Mil sice zemřel již v roce 1970, nicméně v roce 1947 byl jmenován šéfem výzkumného institutu pro helikoptéry, který poté, co konstruktér získal mimo jiné řád hrdiny Sovětského svazu, nesl jeho příjmení. V roce 2006 se pak Mil spojil s firmami Kamov a Rostvertol, načež byla zformována společnost Russian Helicopters.
Pokud ještě nepotřebujete namalovat graf, přihodíme do placu ještě pár dalších faktických údajů a jmen. Firma Russian Helicopters se nově spojila se společností Kazan Helicopters a moskevským technologickým institutem NAMI, jenž stojí za vývojem automobilů značky Aurus, aby společně stvořily právě helikoptéry s logem „ruského zlata“. Jako první proběhne právě modifikace modelu Ansat, jenž se má ukázat již letos v srpnu během letecké show na Žukovského letišti poblíž Moskvy.
Z toho důvodu asi nepřekvapí, že k dispozici nemáme zatím žádný obrazový materiál ukazující chystanou luxusní verzi. Samotný Ansat je ale velmi dobře znám. Svůj první testovací let podnikl již v roce 1999, sériová výroba se ale rozjela až před šesti lety. Od té doby vzniklo zhruba 77 exemplářů, jež jsou poháněny dvěma americkými motory Pratt Whitney PW-207K. Každý produkuje 630 koní, což bez problémů stačí na přesun pilota a deseti pasažérů (nebo až 2 300 kilogramů nákladu).
Stroj je osazen čtyřlistým hlavním a dvoulistým zadním rotorem, přičemž běžná cestovní rychlost činí 250 km/h a ta maximální 275 km/h. Dolet na jedno natankování byl vyčíslen až na 510 km, nicméně vše samozřejmě záleží na konkrétních podmínkách. Ansat zvládá opravdové extrémy a operuje v teplotách od -45 do +50 stupňů Celsia. Zároveň může startovat i v nadmořské výšce až 3 500 metrů, jeho maximální letová hladina pak činí 5 700 m.
Předpokládá se , že přeměna kabiny, ze které nejspíše zmizí osm sedaček a dorazí méně přepychových křesel, vyjde na 10 milionů rublů (cca 3,5 mil. Kč), tedy pomalu na tutéž sumu, za kterou se budou prodávat základní modely silničního Aurusu Senat. Výše zmíněnou sumu ale ponese jen účet za speciální provedení značky Aurus, stroj jako takový totiž stojí od 2 milionů dolarů (45,5 mil. Kč) výše.
Lehká helikoptéra Kazan Ansat se speciálnho provedení se značkou Aurus...
...s její limuzínou Senat bude mít společné logo a míru luxusu
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva