Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem

Ram odhalil Power Wagon před newyorskou premiérou. Pod kapotou je 6,4litrová HEMI V8 a podvozek doznal velkých změn pro lepší schopnosti v terénu i na silnici.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem

10.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ram odhalil Power Wagon před newyorskou premiérou. Pod kapotou je 6,4litrová HEMI V8 a podvozek doznal velkých změn pro lepší schopnosti v terénu i na silnici.

Terénní verze pick-up trucku Ram s názvem Power Wagon se ukázala světu ještě před oficiálním představením na newyorském autosalonu, který začne příští týden. Soupeř Fordů F-series a Chevroletů Silverado od Chrysleru dostal pro boj s terénem více síly, upravený podvozek i naviják.

Ram Power Wagon stojí na základech Ramu 2500 s největší kabinou Crew Cab a pohonem všech kol. Výkon navíc přibyl nahrazením standardní HEMI V8 o objemu 5,7 litru a výkonu 383 koní a 544 Nm větším motorom, 6,4litrovým HEMI V8, který přes šestistupňový automat posílá na všechna kola 410 koní a 581 Nm. Pro snížení spotřeby paliva umí motor vypnout půlku válců, i tak bude v nízkých otáčkách točivého momentu dostatek pro klidnou jízdu.

Podstatnými změnami prošel také podvozek. Nové tlumiče Bilstein s delšími pružinami jej zvedly o 5 cm, světlá výška tedy nyní je 36,8 centimetru. Přední náprava využívá nový systém Ram Articulink, který zlepšuje křižitelnost náprav při zachování komfortu a ovladatelnosti na rovném podkladu. Lepší průchodnosti terénem také pomáhají odpojitelné příčné stabilizátory, které se v rychlostech nad zhruba 30 km/h zase připojí, aby nedocházelo k přílišným náklonům karoserie v zatáčkách na asfaltu.

V terénu jsou velmi důležité nájezdové a přejezdové úhly a zejména s přejezdovými mívají off-roady s delším rozvorem problém. Zlepšení světlé výšky a upravení předního nárazníku dle výrobce zaručuje přední nájezdový úhel 34°, zadní 23,5° a přejezdový 25,5 stupně. Přední nárazník je vybaven navijákem, který zvládne utáhnout 5,5 tuny. Zároveň lze na korbu naložit až 675 kg nákladu nebo připojit až 4,9tunový přívěs.

Ram nabídne Power Wagon ve třech výbavových verzích: Tradesman, SLT a Laramie. Vnější vzhled každého z nich bude odlišný, všechny však dostanou 17" kola s 33" pneumatikami Good Year Wrangler Duratrac a chrom na příď i záď. Na snímcích a na videu vidíme verzi SLT, která jako jediná dostane boční polepy. Ty její vzhled trochu srážejí, i když ne tolik, jako přední i zadní světla, která připomínají něco, co lze koupit v neděli ráno na autoburze. Podobně působí i mřížky masky chladiče v barvě karoserie, které budou v nejvyšší verzi Laramie chromované.

Jak již bylo řečeno, Ram představí nový Power Wagon na autosalonu v New Yorku a jelikož stojí na modelovém roce 2014, do prodeje nejspíš přijde záhy. Americké ceny zatím neznáme, do Evropy se tyto stroje dostanou s největší pravděpodobností jen individuálně.


Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 1 - 2014 ram 2500 power wagon 01Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 2 - 2014 ram 2500 power wagon 02Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 3 - 2014 ram 2500 power wagon 03Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 4 - 2014 ram 2500 power wagon 04Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 5 - 2014 ram 2500 power wagon 05Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 6 - 2014 ram 2500 power wagon 05aRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 7 - 2014 ram 2500 power wagon 05bRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 8 - 2014 ram 2500 power wagon 05cRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 9 - 2014 ram 2500 power wagon 05dRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 10 - 2014 ram 2500 power wagon 05eRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 11 - 2014 ram 2500 power wagon 06Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 12 - 2014 ram 2500 power wagon 07Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 13 - 2014 ram 2500 power wagon 07aRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 14 - 2014 ram 2500 power wagon 07bRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 15 - 2014 ram 2500 power wagon 08Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 16 - 2014 ram 2500 power wagon 08aRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 17 - 2014 ram 2500 power wagon 08bRam 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 18 - 2014 ram 2500 power wagon 09Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 19 - 2014 ram 2500 power wagon 10Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 20 - 2014 ram 2500 power wagon 11Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 21 - 2014 ram 2500 power wagon 12Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 22 - 2014 ram 2500 power wagon 13Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 23 - 2014 ram 2500 power wagon 14Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 24 - 2014 ram 2500 power wagon 15Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 25 - 2014 ram 2500 power wagon 16Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 26 - 2014 ram 2500 power wagon 17Ram 2500 Power Wagon: 410 koní z V8 HEMI a lepší podvozek pro boj s terénem - 27 - 2014 ram 2500 power wagon 18
Ram Power Wagon v prostřední výbavové verzi SLT působí poněkud divoce, vyšší Laramie bude mít dospělejší design a bude v terénu stejně schopná

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.