Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault dává od Dacie ruce pryč, s jejími auty nechce mít obchodně nic společného
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od Francouzů je to docela překvapivý krok, neboť se nezdálo, že by jejich dosavadní strategie byla neúspěšná. Do budoucna sice bude s Dacií sdílet techniku, celá auta ale už nikoli.
Když byla v roce 2004 na evropské trhy uváděna první generace Dacie Logan, nikdo netušil, že do té doby přehlížená rumunská automobilka stojí na počátku svého nejúspěšnějšího období. Mateřskému Renaultu se ale povedl husarský kousek, neboť se zcela novými vozy oslovil klientelu, jejíž finanční možnosti do té doby umožňovaly pouze koupi ojetin. Renomé značky tak rázem zamířilo vzhůru, stejně jako prodeje. A košatit se začalo rovněž portfolio.
Renault tak záhy přišel se strategií, která měla značnou logiku. Dacia byla známa především v Evropě, nikoliv však ve světě. Francouzská automobilka proto v řadě zemí, mezi něž patří třeba Brazílie, začala prodávat rumunské vozy pod svým logem. Souběžně s tím pak dorazily specifické nárazníky nebo odlišná kapota motoru, tím ale byl jakýkoliv rozdíl u konce. Svůj emblém ale Renault neopomněl spojit s „prémiovější“ cenou.
Dacie takto byly úspěšné prakticky na celém světě, za všechny kouty jmenujme Rusko, Brazílii nebo Indii, přesto je této praxi konec. Šéf marketingu francouzské automobilky Sylvain Coursimault pro deník Le Figaro uvedl, že Renault dává o Dacií ruce pryč a nový Duster je posledním modelem, u kterého byl uplatněn popsaný dvojitý přístup. Do budoucna by Renault měl užívat jen levnější komponenty a platformy vyvinuté a připravené Dacií, ovšem osazovat je začne svými vlastními vozy. Tuto praxi si ostatně již automobilka vyzkoušela v případě modelu Kaptur (sic).
Pod daným názvem se ve zmiňované Brazílii, stejně jako třeba v Rusku nebo Indii prodává specifické SUV, které užívá stejné architektury B0 jako Dacia Duster. Nicméně vzhledově je tento vůz bližší modelu Captur. Vůči němu je ovšem „rozvojový“ model delší a disponuje i vyšší světlou výškou. Francouzský originál navíc stojí na modernější platformě B jako třeba Clio.
Že se v tom začínáte trochu ztrácet? Nedivíme se, byť Coursimalt dodává, že nová strategie má vnést více jasna do nabídek obou automobilek. V případě té rumunské se přitom nezmění, i nadále bude vyvíjet a prodávat auta jako Duster, Logan či Sandero. Tyto vozy ale již nedostanou v Rusku či jihoamerických zemích logo Renaultu, místo toho je Francouzi nahradí vlastními modely, ovšem užívajícími techniku Dacie.
Kdy přesně ale na realizaci nové strategie v globálním měřítku dojde, to je nyní otázkou. Třeba nový Duster bude s logem Renaultu představen v Brazílii až na podzim na autosalonu v Sao Paulu, do prodeje pak zamíří teprve v příštím roce. Kromě toho je naplánována i modernizace modelů Logan a Sandero, které by taktéž měly být ještě k mání s francouzským emblémem po několik let.
Na druhou stranu, ještě v srpnu letošního roku bude na moskevské motor show představen nový Captur Coupé, který by již měl jet dle nové filozofie. Uvidíme tedy, kdy bude mít Renault oba stoly pečlivě uklizeny. Momentálně to ovšem vypadá, že v příštích měsících na nich bude vládnout větší chaos než za uplynulých čtrnáct let dohromady...










Renault Duster se sice již ukázal na oficiálních fotkách, v takové Brazílii ovšem zamíří do prodeje až v příštím roce. A teprve poté začne nová strategie Francouzů nabírat pevné obrysy
Zdroj: Le Figaro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 10 hodinamiVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta, skutečný důvod nepřekvapivě zůstává v mlze
před 11 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraČínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
včeraFirma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.15. 23:23 - mattonecz
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.15. 21:46 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB