Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit

(+ video) Za 220 koní byste ve Francii museli státu platit navíc 40 tisíc. Proto GT 220 vyrazí jako kupé, hatchback i kombi pouze do zbytku světa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit

23.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Za 220 koní byste ve Francii museli státu platit navíc 40 tisíc. Proto GT 220 vyrazí jako kupé, hatchback i kombi pouze do zbytku světa.

Renault Mégane Grandtour GT 220 rozhodně nebyl nezajímavým vozem. Na jeho výrobě totiž měla svůj podíl i divize Renaultsport. Díky tomu francouzské kombi nabídlo kromě výraznějšího designu 220 benzinových koní, dynamičtěji naladěný posilovač řízení nebo jinak kalibrovaný podvozek. Jak ovšem již název napovídá, k mání byla tato verze pouze v kombinaci s největším zavazadlovým prostorem v rámci modelové řady. S příchodem faceliftu se však Renault rozhodl, že přepíše pravidla hry.

Nově je verze GT 220 k dispozici jak ve verzi kombi, tak i jako hatchback nebo kupé. Paradoxní přitom je, že z tohoto rozšíření nebude profitovat francouzský trh. Jak jsme si totiž včera vysvětlili, s objemem emisí CO2 ve výši 169 g/km je tento model ve své domovině prakticky neprodejný - k prodejní ceně (v ČR vycházel předchozí kombík na 530 900 Kč) bylo totiž nutné přičíst malus ve výši 1 500 Eur (cca 39 tisíc korun).

U nás však naštěstí takové záměrné destabilizování trhu ze strany státu zatím nehrozí, všecny tři verze by měly na náš trh v brzké době přijít. O pohon všech se přitom bude starat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkující 220 koní a 340 Nm. Standardem je opětovně systém start/stop, proto kombík znovu dorazí se spotřebou 7,3 l/100 km. Nezměněno je pak i jeho zrychlení z klidu na stovku za 7,6 sekundy.

V případě hatchbacku a kupé již bohužel jízdní dynamiku a spotřebu nemáme k dispozici, s ohledem na nižší hmotnost i menší aerodynamický odpor ale můžeme v obou případech počítat se zlepšením v řádu desetin (sekund i litrů). V rámci nejvyšší rychlosti by pak omezovač měl přijít ke slovu ve 240 km/h, výše zřejmě může pouze řada RS.

Vyjma motorového prostoru pak modelová řada GT 220 dostane ještě poladěný podvozek, přičemž opětovně nebudou chybět ani 18palcová litá kola Serdard obouvající pneumatiky Dunlop Sport Maxx TT. K mání pak budou i posílené přední brzdy s kotouči o průměru 320 mm.

Všechny tyto prvky se pak společně s doplňky karoserie stanou základem linie GT, kterou půjde objednat s libovolnou motorizací. Na své si tak budou moci přijít i Francouzi, aniž by mastili kapsu státu. Oproti zbytku světa jim ale na semaforech bude scházet rychlost.


Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 1 - Renault Megane 2014 nova sada 19Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 2 - Renault Megane 2014 nova sada 20Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 3 - Renault Megane 2014 nova sada 21Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 4 - Renault Megane 2014 nova sada 22Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 5 - Renault Megane 2014 nova sada 23Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 6 - Renault Megane 2014 nova sada 24Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 7 - Renault Megane 2014 nova sada 25Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 8 - Renault Megane 2014 nova sada 26Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 9 - Renault Megane 2014 nova sada 27Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 10 - Renault Megane 2014 nova sada 28Renault Mégane GT 220: Francouzi mají kvůli emisím smůlu, my se můžeme těšit - 11 - Renault Megane 2014 nova sada 29
Renault Mégane GT 220 bude nově k mání jako hatchback, kupé i kombi. S výkonem 220 koní by však byl ve Francii neprodejný, proto ve své domovině nabídne Renault jen doplňky linie GT

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.