Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rodina bohatých klenotníků stvořila vlastní sporťák. Jako první má jet přes 500 km/h
26.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
To, o čem zatím jen sní všichni od mocného koncernu VW až po firmičky typu Hennessey má dokázat zcela neznámá značka, co dosud vyráběla šperky.
Prakticky na každém autosalonu se objeví alespoň jedna nová automobilka, jež hodlá prorazit na supersportovním nebi. Svět přitom ohromí čísly, nad kterými zůstává rozum stát. A je celkem jedno, zda jde o výkon, akceleraci nebo nejvyšší rychlost. Nejinak tomu je i letos, neboť krátce před otevřením bran ženevského autosalonu oznámila svou účast firma Corbellati. A pokud jste o ní nikdy neslyšeli, nejste sami.
Rodinná firma, která v posledních sedmdesáti letech vydělala majlant výrobou šperků a designových uměleckých děl, se pouští do nových sfér s prvotinu zvanou Missile. Z designového hlediska jde o supersport, který se nemalou měrou nechal ovlivnit klasickými ikonami jako Alfou Romeo 33 Stradale nebo Ferrari 330 P4. Tato stylizace asi každému nebude úplně po chuti, alespoň na základě prvních fotek. Kola se zdají být příliš utopená v podbězích, zatímco záď působí neforemně a buclatě, ale na design si jistě uděláte názor sami.
Ať už ale dojdete k jakémukoli závěru, negativně nelze smýšlet o hnacím ústrojí. Silniční „Střela“ totiž dostane devítilitrový motor, což je nejobjemnější pohonná jednotka, jaká se kdy v produkčním voze objevila (tedy alespoň v rámci moderního věku). Za sedadly uložený agregát bude mít osm válců, čtyři ventily na válec, čtyři vačkové hřídele, hliníkový blok, dvě turba a výkon 1 800 koní.
Pouze na zadní kola je bude přenášet šestistupňová převodovka usazená u zadní nápravy, přičemž cílem je nejvyšší rychlost 500 km/h. Řekne se to snadno, ale jak víme od „konkurentů”, dosažení takového cíle s sebou přináší velká úskalí. Vše závisí hlavně na pneumatikách, přičemž pokud Corbellati použije stejné pneu jako ostatní, tak vysoko se nemůže dostat. Jedinou možností tedy je nechat si vyvinout specifické pneu jen pro tento stroj - teoreticky možné to je, levné to ale nebude ani trochu.
Nová automobilka přitom nezmínila hmotnost, nicméně s ohledem na rozsáhlé použití karbonu, ze kterého nebude jen karoserie, ale také šasí, lze počítat s daleko nižší váhou než u hypersportu z Molsheimu. Teoreticky by tedy Corbellati mohlo svého cíle dosáhnout. Že přitom následně novinka Missile z tohoto tempa i zastaví, dostanou na starost karbonové brzdy.
Na příchod novinky a na skutečnost, zda kromě výstavního exponátu dojde i na sériovou výrobu, jsme tedy velmi zvědavi. Rodina Corbellati jistě není chudá, ovšem na výrobě aut už si vylámal zuby nejeden boháč. Těch, kteří uspěli s automobilkou postavenou na zelené louce na tomto poli, zná novodobá historie jen pár...
Do Ženevy míří neznámá novinka Corbellati Missile, jenž dostane 1 800 koní. S tímto výkonem přitom chce pokořit 500 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva