Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Rusů uspět s autem, na kterém si Volvo vylámalo zuby, je propadák, potichu ho stáhli z prodeje
6.10.2022 | Petr Miler
Po neúspěchu renomovanějších automobilek na stejném poli to byl od Rusů docela odvážný krok. A jak se říká, mezi odvahou a hloupostí je někdy velmi tenká linie. Tak či onak tento krok nevyšel a jejich Vesta Cross při první možné příležitosti nejspíše skončila.
Jakýkoli automobilový crossover se v posledních letech se zdá být receptem na úspěch a vysoké prodeje, ať už je samotné auto jakkoli špatné. Výjimky potvrzující pravidlo ale existují a podmínkou se zdá, aby se vůz svými tvary blížil klasickým off-roadům. I to byl nejspíše důvod, proč u zákazníků totálně propadlo Volvo S60 CrossCountry - ani kupce čehokoli ve stylu SUV zkrátka nezajímal sedan s oplastovanou spodní částí karoserie a zvýšenou světlou výškou.
Přes tento - a nejen tento - varovný signál si ovšem Lada před čtyřmi roky usmyslela, že dokáže uspět tam, kde ostatní selhali. Ruská značka tehdy oficiálně představila sériovou Vestu Cross ve verzi sedan. Ta zamířila do jednoho z nejpopulárnějších segmentů na ruském trhu, kde navíc neměla konkurenci - šlo o tehdy první a jediný vůz svého druhu v její třídě. Navíc nebyla drahá, svého času ji šlo pořídit za ceny v přepočtu pod 250 tisíci korunami, to nebylo vůbec zlé.
Co za tyto peníze nabízela? Oproti standardnímu sedanu se Vesta Cross bude lišit hlavně světlou výškou, která narostla na 203 milimetrů, přičemž podvozek byl pochopitelně specificky naladěn. Dorazily také černě zbarvené ochranné plasty či 17palcová litá kola s diamantovým řezem a dvoubarevným nátěrem. V interiéru novinka čerpala od již dříve (i později) prodávaného příbuzného, tedy kombíku Vesta SW Cross. Dorazila tedy umělá kůže se speciálním vzorem „X“, jenž odkazuje na základní designové prvky exteriéru. Pro palubní desku a dveřní panely šlo zvolit oranžovou či zelenou barvu doplňků, specifické bylo také podsvícení přístrojového štítu a středové konzole. Standardem se dále stala loketní opěrka se schránkou mezi předními sedadly, to všechno můžete vidět níže na dobových fotkách.
V případě techniky nedošlo k odklonu od dobře známého. K dispozici tak byla zprvu jedna-šestka se 106 koňmi či jedna-osma se 122 koňmi. Druhou pohonnou jednotku bylo možné spojit i s pětistupňovým automatem. Nejrychlejší verze, tedy Vesta Cross 1,8 s ručně řazenou převodovkou, u sprintovala na stovku za 11 sekund a dosáhla až 180 km/h. V průběžně modernizované podobě byl vůz k dispozici až doteď, s faceliftem Vesty jako takové ale z nabídky potichu zmizel.
Jak moc dobře se sedan ve verzi Cross prodával, nedokážeme exaktně říci, specifická prodejní čísla jen pro něj neexistují, podle dealerů Lady byl ale zájem minimální. Automobilka tuto záležitost nechce komentovat, ruská automobilová média si ale všimla, že Vesta Cross z nabídky vypadla, nezmiňuje se o ní web značky a k dispozici nejsou už ani skladové vozy. Automobilka tak podle všeho využila faceliftu k tomu, aby tento nápad stáhla z nabídky, třebaže typové schválení pro modernizované provedení existuje. Diví se po fiasku Volva někdo? Asi ne, allroadový sedan je prostě špatný nápad.
Lada Vesta Cross podle všeho dopadla tak, jak musela. I když nabídla specifický mix vlastností za dobrou cenu, nezájem ji po čtyřech letech vyhnal z nabídky. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Auto Mail.ru
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch