Seat překvapil nejrychlejším modelem své historie, má 310 koní s manuálním řazením

O novém Leonu Cupra R se mluví už dlouho a teď je skutečně tady. Podle očekávání je velmi rychlý, překvapivě ale nestaví svou existenci na Golfu R.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat překvapil nejrychlejším modelem své historie, má 310 koní s manuálním řazením

4.9.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

O novém Leonu Cupra R se mluví už dlouho a teď je skutečně tady. Podle očekávání je velmi rychlý, překvapivě ale nestaví svou existenci na Golfu R.

Faceliftovaný Seat Leon Cupra jsme mohli vyzkoušet na vlastní kůži před několika málo měsíci, přičemž jeho rychlost nešla nikterak zpochybnit. Problémem ovšem je, že dnešní hot hatche vybavené elektronickými systémy, lepivými pneumatikami a někdy i pohonem všech kol jsou poněkud sterilní. Na jedné straně se tedy v případě Cupry můžete opájet až 300 koňmi na všech kolech a schopností zrychlit v na stovku již za 4,9 sekundy, jenže pokud jste pravověrným petrolheadem, úsměv od ucha k uchu vám to nevykouzlí. Zvlášť když zrovna tato varianta je k dispozici jen s automatickou převodovkou.

Možná i proto se Seat rozhodl, že je čas na změnu. Přivítat tak můžeme nový derivát Leon Cupra R, který do vínku dostal dokonce 310 koní, nicméně ty směřuje pouze na jednu nápravu. Pochopitelně to není ta zadní a na rozdíl od 300koňového kombíku je vůz nabízen i s manuální převodovkou. iJinými slovy zde tak vlastně máme převlečený Volkswagen Golf GTI Clubsport S, tedy někdejšího rekordmana Nordschleife.

Zajímavé přitom je, že dokonalá Cupra R je k dispozici vlastně jen s manuální převodovkou, neboť oněch 310 koní se pojí právě s šestistupňovým manuálem. Pokud sáhnete po šestistupňovém automatu DSG, dostáváte pod pravou nohu „pouze“ 300 koní. Nakolik se ovšem liší jízdní dynamika, to Seat prozatím nezmínil. O zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlosti tak bude nejspíše řeč až příští týden ve Frankfurtu, kde budou obě varianty výstavně debutovat.

Tamtéž budeme moci nahlédnout i do interiéru, aktuálně totiž Seat nezmiňuje kabinu ani slovem, ani na fotkách. Více se Španělé rozepisují o exteriéru, kde se počítá s modifikovaným předním a zadním nárazníkem. V jejich případě navíc značka použila karbonové doplňky, dále pak můžeme zmínit ještě mohutnější boční prahy, specifický střešní spoiler či zpětná zrcátka a litá kola vyvedená v bronzovém odstínu.

Zákazníci budou moci standardně vybírat mezi černým lakem Midnight Black či šedým Pyrenees Grey, za příplatek ovšem bude k mání i dražší odstín Matte Grey. Kromě vyššího výkonu dorazí i poladěný výfukový systém, brzdy Brembo či speciálně naladěný podvozek DCC a v neposlední řadě i unikání odklon kol na přední nápravě. To vše jsou přitom prvky, kterými disponoval i Golf GTI Clubsport S, pročež bychom se ani nedivili přítomnost speciálního jízdního režimu pro Ring.

O ceně lze zatím jen spekulovat, nízká ovšem rozhodně nebude. Už jen proto, že do prodeje zamíří pouze 799 exemplářů. I v tomto případě nám přitom jistou nápovědu může přinést několikrát zmíněná varianta Volkswagenu, která se prodávala za 1,04 milionu korun. K dispozici ovšem byla v polovičním množství než novinka Seatu, která tak nejspíše nějaký ten tisíc z koncové ceny srazí, snad...

Seat překvapil nejrychlejším modelem své historie, má 310 koní s manuálním řazením - 1 - Seat Leon Cupra R 2017 prvni foto 01Seat překvapil nejrychlejším modelem své historie, má 310 koní s manuálním řazením - 2 - Seat Leon Cupra R 2017 prvni foto 02
Nový Seat Leon Cupra R se nám zatím ukázal jen zvenčí. Na pohled do kabiny či pod kapotu bude třeba vyčkat, stejně jako na data o jízdní dynamice

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše