Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sedany se dle Lexusu musí zcela změnit, jinak podlehnou SUV. Myslí nějak takto?
2.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV a odvozené crossovery jsou teď na koni, zatímco sedany marně bojují o pozornost. Japonci o tom ví a volají po změně, budou ale úspěšnější?
Před několika týdny se mocně spekulovalo o možném konci Lexusu GS, neboť tento sedan se neprodává zdaleka tak dobře, jak by si automobilka představovala. Už stávající provedení ostatně nemuselo uzřít světlo světa, neboť o konci GS se mluvilo již v době, kdy na trhu byla předchozí třetí generace. Bylo tak velmi pravděpodobné, že nejde pouze o zvěsti, ale o realitu úvah luxusní japonské značky.
Tomu nasvědčuje tomu i nová prohlášení globálního šéfa značky Tokuo Fukuichiho, který na autosalonu v Šanghaji uvedl, že Lexus musí diametrálně změnit nabídku svých sedanů, jinak riskuje definitivní nezájem o tuto karosářskou verzi. Zákazníci prémiových značek prý už nejsou tak konzervativní, jak bývali a je třeba, aby na tuto změnu zareagovaly i samotné tříprostorové vozy.
Dle Fukuichiho je stávající klientela schopná střídat oblek s džínami a trikem. Proto by Lexus měl ustoupit od klasiky a místo něj přijít s něčím odvážnějším. Problém pro sedany značky navíc představuje i stále lepší jízdní projev crossoverů a SUV - ty se teď na silnici chovají skoro jako běžné osobní vozy. Podle něj jsou to právě auta tohoto, které sedanům berou tradiční klientelu - jsou vizuálně zajímavější a jejich jízdní projev pro zákazníky nepředstavuje problém.
Touží tedy Fukuichi přiblížit sedany „esúvéčkům” jako Brežněvovu Volhu na hlavním obrázku? O to už se někteří pokusili, aby zjistili, že tento recept nefunguje. Fukiuchi je chytřejší a ví, že pokud se mají sedany postavit SUV, nemohou si vystačit s tím, že budou kopírovat jejich styl. Musí nabídnout více než dnes a znovu je jasně překonat jízdním projevem. Pokud tedy značka chce nadále nabízet sedany, musí jim dát jízdní charakteristiku, které vozy s vyšší stavbou karoserie nemohou konkurovat.
„Pokud nebudeme schopni nabídnout zážitek z jízdy, jakého nelze dosáhnout za volantem SUV, pak si myslím, že sedany nejsou schopné přežít,“ popisuje dále obtížnou situaci Fukuichi. Dle něj by proto Lexus měl vsadit za snížení těžiště a ostřejší ovladatelnost, jakou lze najít u kupátek či sportovních vozů. Obdobným způsobem by mělo doznat změn i řízení, respektive jeho odezva.
Za příklad dává šéf značky nové kupé LC, které je takovému zadání „docela blízko“. Pokud se tedy Lexusu povede dosáhnout stejné dynamičnosti a sportovnosti také u vozů se dvěma páry bočních dveří, pak má prý vyhráno. Je však sporné, zda má šéf značky pravdu či nikoliv. Obdobně totiž smýšlí i BMW, jeho řada 7 však prodejně trpí na úkor stárnoucího Mercedesu S naladěného podstatně komfortněji.
Je proto skutečně otázkou, po čem vlastně zákazníci prémiových automobilek touží - zda po nezměrném komfortu či sportovním chování. Jak se ovšem ukazuje právě na vlajkové lodi bavorského výrobce, obojího nelze dosáhnout. Mercedes přitom nemá problém pohodlí prodat. Jakým směrem by se měl Lexus vydat, nechceme Japoncům radit, pokud ale padnou Fukuichiho úvahy na úrodnou půdu, můžeme od budoucích modelů značky čekat podstatně sportovnější ladění...
Lexus si je vědom toho, že jeho sedany ztrácí na úkor SUV, posouvat sedany blíže SUV ale nehodlá
Naopak jim chce dát výraznější chování na silnici a atraktivnější vzhled. Nový Lexus LS 500h již toho má být důkazem a minimálně na poli vzhledu toho dokazuje - opustil pojetí klasického tříprostorového sedanu a dostává kontury fastbacku
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva