Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Koenigseggu může z mobilu sledovat všechna auta značky. A chystá revoluci
16.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původně měli Švédové po všech jejích předchůdcích nabízet jen novou Regeru, realita ale bude nakonec jiná. Vedle ní bude k dispozici také nové GT.
Osud automobilky Koenigsegg je do značné míry podobný značce Pagani. Obě firmy vznikly prakticky z ničeho a nyní nabízí jedny z nejvíce žádoucích supersportů planety. V rámci objemu produkce jsou na tom ale Italové o něco lépe, neboť Koenigsegg dosud vždy nabízel jediný model a vyráběl pouhých 25 aut za rok. To se ovšem může změnit.
Švédská automobilka totiž navzdory dříve proklamovanému odhodlání současně nabízet vždy jen jediný typ chystá nástupce Agery, který bude k dispozici po boku nejnovější švédské hvězdy, Regery. Může se zdát, že Koenigsegg nabízí dva modely už nyní, ale není tomu tak - Agera už je nějaký čas vyprodaná a firma pouze dokončuje výrobu zbylých exemplářů z pětadvacetikusové edice varianty RS a tři kusy tzv. Final Edition. Pak se za tímto modelem definitivně zavře voda.
Měla to být Regera, kterou jste si - stejně jako dnes - mohli u Koenigseggu jedině objednat, podle Harryho Metcalfa, který s na ženevském autosalonu hovořil se samotným Christianem von Koenigseggem, ale mimo ní dorazí i zcela nový supersport. I když spojení „zcela nový“ je s ohledem na dosavadní historii značky poměrně odvážné. Koenigsegg již po dvě dekády pokračuje v evoluci své prvotiny a očekávat tedy nejspíše znovu můžeme přeplňovaný pětilitrový osmiválec zabalený do lehké karbonové karoserie. Nicméně novinkou nejspíše bude elektrická podpora, která bude mít kořeny v modelu Regera. Ten zůstane amostatnou linií do vyprodání plánovaných 80 vyrobených exemplářů, z nichž všechny budou mít namísto tradiční převodovky revoluční systém KDD.
Nový model se podrží tradičnějšího řešení, je však otázkou, kdy jej můžeme v nabídce očekávat. Jelikož kapacity firmy zůstávají omezené, bude třeba vyčkat, než poslední Agera sjede z výrobních linek. Nástupce stávajícího modelu se tak objeví nejspíše až v příštích letech, kdy se exkluzivní klub majitelů aut této značky bude dále směle rozrůstat. Tyto lidi přitom nespojuje jen bohatství a vášeň pro auta, jsou díky přístupu automobilky ve vzájemném kontaktu skrze vlastní skupinu na WhatsApp, kromě toho mohou počítat s unikátní aplikací Koenigsegg Owners App.
Její podstatou jsou kupříkladu statistiky spojené se závodními okruhy či časy, jichž na nich bylo dosaženo. Dále jsou pro ně připraveny softwarové aktualizace, které jsou přes internet dirigovány přímo ze Švédska a které vylepšují mnohé elektronické systémy všech vozů stejným způsobem jako u Tesly. Součástí všeho je pak i GPS lokátor, který posílá data o výskytu jednotlivých aut zpět Koenigseggu.
Zakladatel automobilky tak má ve svém mobilu aplikaci, přes kterou může na dálku sledovat polohu všech aut, které značka kdy vyrobila. „Technicky je i možné, aby v každém voze byla umístěna kamera, díky které bych mohl sledovat řidiče, to by ale bylo trochu strašidelné,“ říká k celé záležitosti s úsměvem Christian von Koenigsegg.
Šéf značky zároveň dodává, že jeho lokátor není jakýmsi Velkým bratrem, chce tím dokázat, nakolik si švédská automobilka váží svých zákazníků, se kterými chce být v neustálém kontaktu a být s to jim pomoci v jakékoli situaci. Navíc se tak od majitelů Koenigsegg dozvídá informace o tom, jakým způsobem svá auta využívají, což mu pomáhá právě při vývoji nového modelu. Tím se nám kruh uzavírá...
Celá série Koenigseggu Agera RS je sice již rozprodaná, nikoliv však dodaná. Jakmile se tak stane, přijde značka s nástupcem
Kromě toho bude po celou dobu k mání také Regera
Zdroje: Harry Metcalfe, Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 10 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 4 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 6 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 7 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 9 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 18:59 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry