Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí

28.8.2016 | Marek Bednář | 4 příspěvky

(+ video) Tento miniaturní „off-road” má 7 koní a náhon na obě dvě kola. Už o něm byla řeč, teď jeho vývoj pokročil a chystá se také jeho prodej v Evropě.

Terénní auta staví spousta firem ze všech koutů světa, ovšem pro nejdrsnější expediční stroje je vhodné vyrazit do Ruska. Měli jsme tu čtyř- i šestikolová monstra s gigantickými pneumatikami, které těmto vehiklům umožňují i pohyb po vodě. Za všechny zmiňme mopse připomínající Šerp 4x4 nebo ohromný Burlak 6x6.

Jeho pravým opakem budiž Tarus 2x2. Tenhle stroj si říká „moto-všudychod” a tohle označení ho vystihuje velmi dobře. Je to zároveň motorka a všudychod, má dvě kola, jedno sedlo a řidítka. Kola jsou obě poháněná a mají velké balonové pneumatiky, které usnadňují pohyb v terénu.

Před nějakou dobou jsme o něm psali, tehdy měl ještě jiné jméno a dvě verze - slabší dvoutaktní a silnější čtyřtaktní. Dnes jeho vývoj pokročil - ve výrobě je jen čtyřtaktní verze, která má motor Honda GX-210 o objemu 210 ccm a výkonu 7 koní. Není to moc, taky je maximálka jen 35 km/h, ale tahle motorka není určena pro trhání rychlostních rekordů.

Její výhodou je nízká hmotnost. S baterií, elektrickým startérem a LED-světlem to je 93 kg, bez nich - motor jde startovat i mechanicky, elektřinu tenhle stroj vůbec nepotřebuje - váží 86 kg. Stroj můžete složit do dvou tašek a umístit je do kufru auta; starší video níže na konci ukáže, že to je otázka chvíle a že ono auto může být i opravdu malé.

Palivová nádrž má objem 4 litry, což prý znamená 2 - 3 hodiny provozu. Pneumatiky mají 25" v průměru a tlak vzduchu je v nich 0,1 - 0,2 atmosféry. Tarus zvládne sníh o maximální hloubce 45 cm, ale o vodě informace nemáme. Jeho smysl je ted jasný - když s osobním autem dojedete na konec jemu sjízdné cesty, vytáhnete z kufru Taurus a jedete dál. A dokážeme si něco podobného představit i v přeplněném městě, i když schválení pro běžný provoz tento strojek nemá.

Tarus je aktuálně ve výrobě a prodává se v přepočtu za asi 41 tisíc korun. Jenže jen v Rusku, není vyvážen za hranice, takže pokud jej chcete, je potřeba ho koupit tam a dopravit do ČR ve vlastní režii. Od listopadu tohoto roku by ale měl být vyvážen do zahraničí a na webu Tarusu je i výzva, že chce-li se člověk stát dovozcem pro svou zemi, má firmu kontaktovat během října letošního roku. Takže pokud byste měli zájem...

Cena v Evropě bude zřejmě vyšší, protože bude potřeba započítat náklady na dovoz, to by ale mělo být tak vše. Nezbytnosti související se schválením pro provoz EU tady zřejmě nepřijdou ke slovu - Tarus nejspíše nebude možno používat na veřejných silnicích ani ve zbytku světa.

Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 1 - tarus 2x2 2016 01Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 2 - tarus 2x2 2016 02Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 3 - tarus 2x2 2016 02aSkládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 4 - tarus 2x2 2016 03Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 5 - tarus 2x2 2016 04Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 6 - tarus 2x2 2016 05Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 7 - tarus 2x2 2016 06Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 8 - tarus 2x2 2016 07Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 9 - tarus 2x2 2016 08Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 10 - tarus 2x2 2016 09Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 11 - tarus 2x2 2016 10Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 12 - tarus 2x2 2016 10aSkládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 13 - tarus 2x2 2016 11Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 14 - tarus 2x2 2016 12Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 15 - tarus 2x2 2016 13Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 16 - tarus 2x2 2016 14Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 17 - tarus 2x2 2016 15Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 18 - tarus 2x2 2016 16Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 19 - tarus 2x2 2016 17Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 20 - tarus 2x2 2016 18Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 21 - tarus 2x2 2016 19Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 22 - tarus 2x2 2016 20Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 23 - tarus 2x2 2016 21Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 24 - tarus 2x2 2016 22Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 25 - tarus 2x2 2016 23Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 26 - tarus 2x2 2016 24Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 27 - tarus 2x2 2016 25Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 28 - tarus 2x2 2016 26Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 29 - tarus 2x2 2016 27Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 30 - tarus 2x2 2016 28Skládací ruská motorka za 40 tisíc začíná svou jízdu tam, kde auta končí - 31 - tarus 2x2 2016 29
"Moto-všudychod" Tarus 2x2 projede tam, kam se klasický off-road nevejde

Zdroj: Moto 2x2

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše

Reklama