Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq prošla crash testem. Je tak bezpečná, jak od SUV očekáváte?
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z důvodů, proč se zákazníci stále více přiklání k vozům kategorie SUV, je jejich údajná bezpečnost. Je taková opravdu nová Škoda Karoq?
Euro NCAP zveřejnilo výsledky nové várky crash testů, který je tentokráte docela požehnaně - do zdi bylo posláno hned osm aut. Jedním z nich byla i Škoda Karoq, která právě začíná svou kariéru. Zdá se, že to bude obvyklý škodovácký příběh. V říjnu bylo zaregistrováno 415 vozů, což s přehledem stačilo na třetí místo v daném segmentu. Šlo přitom stále o vozy dealerů a samotné automobilky, s těmi zákaznickými se pytel roztrhne až tento měsíc.
Na Karoq jsme se už dříve detailně podívali prostřednictvím jeho konfigurátoru, nyní se vydáme ještě hlouběji pod povrch, tedy k samotné konstrukci a bezpečnostním systémům. Pokud sledujete naše zprávy o crash testech nových aut, nejspíše vás nepřekvapí, že nové SUV dostalo od Euro NCAP plný počet hvězd - stejným hodnocením se pochlubil sesterský Seat Ateca.
Zajímavé ovšem je, že v jednotlivých kategoriích se tuzemský i španělský vůz liší, tedy kromě ochrany dospělé posádky, za kterou oba získaly 93 procent. Výsledky v jiných kategoriích je ovšem i tak jiné, Karoq podle crash testů Euro NCAP lépe obstojí při bočním nárazu, zatímco při čelním hrozí menší riziko poranění u Seatu. Pokud jde o náraz celou částí přídě, je u Španěla v lehčím ohrožení pouze hrudník řidiče, v případě Škody jsou však ve hře i stejné partie spolujezdce.
Přesunout se můžeme k ochraně dětí, za kterou si Karoq odváží 79 procent, tedy o pět méně než v případě Seatu. Za tím stojí zejména vysoké riziko poranění hrudníku u šestiletých ratolestí, v případě desetiletých je pro změnu u českého SUV vyvíjen vyšší tlak na krční partie. Škoda ovšem vrací úder u ochrany chodců, neboť její příď je přívětivější k hlavě, pánvi i nohám pěších. Také má lepší hodnocení u autonomních brzd, za které dostala 73 procent, tedy o dva body více než Seat.
Ve finále lze zmínit kategorii elektronických berliček, na kterou Euro NCAP klade stále větší důraz. To je patrné i z vývoje posledních let, kdy ještě před nedávnem se prvky jako autonomní brzdy podílely na celkovém hodnocení 10 procenty, nyní je to ovšem již 20 %. Zde Karoq opět prohrál, od testovacích komisařů dostal 58 %, tedy o dva méně. Za tím stojí hlavně funkce omezovače rychlosti, jež pracuje s přesností pouze na 10 km/h, nikoliv na 5 km/h jako u Španěla.
Kterého z koncernových sourozenců tedy v případě zájmu zvolíte, to již necháme na vás, každý se v určité oblasti pyšní pozitivy i negativy. Tím ale prozatím končíme, výsledky zbývající sedmičky - tedy Citroënu C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opelu Crossland X, Seatu Arona, Volva XC60 a Volkswagenu Polo a T-Roc - si můžete projít alespoň telegraficky v tabulkách níže.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP




Tabulka s klíčovými výsledky Škody Karoq
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Škody Karoq na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
před 11 hodinamiJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
dnesDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
před 5 hodinamiTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
před 7 hodinamiAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
před 8 hodinamiTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
před 10 hodinamiNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.16. 22:19 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.16. 12:11 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch