Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ
17.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Litrový agregát o výkonu až 116 koní je možné spřáhnout s manuálem i automatem. Liftback startuje na 395 900 Kč, kombi o 30 tisíc korun výše.
Tip: Projděte si podrobné představení Škody Octavia 2017 - víme více o samotném motoru 1,0 TSI a máme také kompletní výčet dalších novinek, i těch, které teprve dorazí.
Když jsme před pár dny publikovali seznam dvanácti aut, která je třeba koupit, dokud to jde, měli jsme za to, že i v nejhorších případech máte na objednávku uvedených vozů ještě alespoň pár týdnů čas. Jenže současný automobilový svět se mění rychle a důkazem budiž i to, že o některých modelech hodných vaší pozornosti už jsme se tehdy zmínit ani nemohli. Už v té době totiž z nabídky vypadly třeba poslední atmosférické 911 krom vrcholných GT3 a GT3 RS, což později potvrdily informace kalifornského CARB.
Pokud byla řeč o týdnech času, měli jsme na mysli motor 1,2 TSI pod kapotou Škody Octavia, který měl být nahrazen litrový tříválcem. Stát se tak podle našich informací mělo letos v květnu a je fakticky se to nejspíš dříve nestane. Už dnes, 18. dubna, je tu ale nový ceník Octavie, který 1,2 TSI v jeho žádoucí, silnější verzi s šestistupňovou manuální převodovkou dává vale.
Nahrazuje jej tříválcovou pohonnou jednotkou 1,0 TSI, která sice na jedné straně vykáže nízké normované emise CO2 a spotřebu, nicméně na druhé straně lze počítat s negativy, která se k tříválcům obvykle vážou. Pravda, aktuálně od stolu můžeme kvality nového motoru posuzovat jen stěží, nicméně dosavadní zkušenosti s tříválci nic jiného nenaznačují. Opravdu dobrý tříválec neznáme a pokud jsou některé alespoň relativně akceptovatelné, pak to nebývá pod kapotou tak velkého auta, které můžete snadno napěchovat metráky vážící posádkou i nákladu.
Nelámeme předem hůl v půl, jen jsme skeptičtí a varovali jsme před tím, co se stát může a nemusí. Samotný verdikt nad škodováckou variantu vyneseme později, neboť bychom právě litrovou Octavii měli v dohledné době vyzkoušet. Jaká bude, uvidíme, zatím si můžeme říci jen o tom, za jaké peníze může být vaše.
V prvé řadě zopakujme, že čtyřválec 1,2 TSI nahrazuje jen částečně, tedy alespoň pro tuto chvíli. Pohled do ceníku odhaluje přetrvávající existenci 1,2litrového agregátu, ovšem pouze v jeho slabším provedení naladěném na 63 kW/86 koní a s pouze pětistupňovou převodovkou. Verze disponující výkonem 81 kW/110 koní a šestikvaltem je ovšem již minulostí, právě místo ní je totiž aktuálně nabízen tříválec produkující 85 kW/116 koní. A za válec méně a převod více si zákazníci pořádně připlatí.
Škoda Octavia 1,0 TSI je totiž v nejnižší výbavě aktuálně k dispozici od 395 900 Kč, což je skoro voda na mlýn odpůrců koncernu VW Group. Je to na tříválec dost peněz také o plných 41 tisíc více než za základní 1,2 TSI, z nějž není zase takový problém dostat úpravou stejný výkon - nový tříválcový litr tak velký potenciál k dalšímu jednoduchému zvyšování výkonu mít nebude. A pořád je tu o válec méně se vším, co s tím souvisí. Hlavní přednost 1,0 TSI je ale z papírů zřejmá - emise CO2 ve výši 104 až 107 gramů na kilometr, o ty tu od běží především.
Výbavou Active, která je za danou sumu k dispozici, se ale nebudeme zbytečně pitvat. Dá se předpokládat, že když už zákazníci sáhnou po tomto motoru, zvolí spíše úroveň Fresh, která vychází na 432 900 Kč, a jejíž součástí jsou 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, klimatizace, audio systém Swing, okna v elektrice či vyhřívaná přední sedadla. Tedy vše, co potřebujete k životu.
Nakolik se tato nabídka zdá být přitažlivou, to již necháme na vašem individuálním posouzení. Aktuálně tak jen zmíníme, že cena silnějšího 1,2litrového čtyřválce byla ve stejných výbavách o něco nižší a dodáme, že tříválec je možné spřáhnout nejen s manuálem, ale rovněž s automatem. A také vyšší úrovní výbavy Style, za kterou se platí dokonce až 548 900 Kč.
Více informací najdete ve standardním oficiálním ceníku (PDF, 639 kB) nebo v tom akčním (PDF, 625 kB). Všechny výše zmiňované informace platí pro verzi liftback, s praktičtější karoserií je ovšem možné titěrný motor spojit rovněž, přičemž ceny v takovém případě startují o třicet tisíc korun výše (resp. o 35 tis. Kč výše u výbavy Style).















Škodu Octavia 1,2 TSI jsme otestovali již v době jejího příchodu na trh, tehdy šlo o verzi s výkonem 77 kW/105 koní. Ta se minulostí stala už dříve, nyní zcela zmizel z nabídky i její nástupce s 81 kW/110 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejčtenější články
Ojetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
29.5.2025Šéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
30.5.2025Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30.5.2025Český supersport se starým Stigem za volantem zničil slavnou trať Top Gearu, rychlejší je na ní už jen jedno auto
30.5.2025Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva