Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ
17.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Litrový agregát o výkonu až 116 koní je možné spřáhnout s manuálem i automatem. Liftback startuje na 395 900 Kč, kombi o 30 tisíc korun výše.
Tip: Projděte si podrobné představení Škody Octavia 2017 - víme více o samotném motoru 1,0 TSI a máme také kompletní výčet dalších novinek, i těch, které teprve dorazí.
Když jsme před pár dny publikovali seznam dvanácti aut, která je třeba koupit, dokud to jde, měli jsme za to, že i v nejhorších případech máte na objednávku uvedených vozů ještě alespoň pár týdnů čas. Jenže současný automobilový svět se mění rychle a důkazem budiž i to, že o některých modelech hodných vaší pozornosti už jsme se tehdy zmínit ani nemohli. Už v té době totiž z nabídky vypadly třeba poslední atmosférické 911 krom vrcholných GT3 a GT3 RS, což později potvrdily informace kalifornského CARB.
Pokud byla řeč o týdnech času, měli jsme na mysli motor 1,2 TSI pod kapotou Škody Octavia, který měl být nahrazen litrový tříválcem. Stát se tak podle našich informací mělo letos v květnu a je fakticky se to nejspíš dříve nestane. Už dnes, 18. dubna, je tu ale nový ceník Octavie, který 1,2 TSI v jeho žádoucí, silnější verzi s šestistupňovou manuální převodovkou dává vale.
Nahrazuje jej tříválcovou pohonnou jednotkou 1,0 TSI, která sice na jedné straně vykáže nízké normované emise CO2 a spotřebu, nicméně na druhé straně lze počítat s negativy, která se k tříválcům obvykle vážou. Pravda, aktuálně od stolu můžeme kvality nového motoru posuzovat jen stěží, nicméně dosavadní zkušenosti s tříválci nic jiného nenaznačují. Opravdu dobrý tříválec neznáme a pokud jsou některé alespoň relativně akceptovatelné, pak to nebývá pod kapotou tak velkého auta, které můžete snadno napěchovat metráky vážící posádkou i nákladu.
Nelámeme předem hůl v půl, jen jsme skeptičtí a varovali jsme před tím, co se stát může a nemusí. Samotný verdikt nad škodováckou variantu vyneseme později, neboť bychom právě litrovou Octavii měli v dohledné době vyzkoušet. Jaká bude, uvidíme, zatím si můžeme říci jen o tom, za jaké peníze může být vaše.
V prvé řadě zopakujme, že čtyřválec 1,2 TSI nahrazuje jen částečně, tedy alespoň pro tuto chvíli. Pohled do ceníku odhaluje přetrvávající existenci 1,2litrového agregátu, ovšem pouze v jeho slabším provedení naladěném na 63 kW/86 koní a s pouze pětistupňovou převodovkou. Verze disponující výkonem 81 kW/110 koní a šestikvaltem je ovšem již minulostí, právě místo ní je totiž aktuálně nabízen tříválec produkující 85 kW/116 koní. A za válec méně a převod více si zákazníci pořádně připlatí.
Škoda Octavia 1,0 TSI je totiž v nejnižší výbavě aktuálně k dispozici od 395 900 Kč, což je skoro voda na mlýn odpůrců koncernu VW Group. Je to na tříválec dost peněz také o plných 41 tisíc více než za základní 1,2 TSI, z nějž není zase takový problém dostat úpravou stejný výkon - nový tříválcový litr tak velký potenciál k dalšímu jednoduchému zvyšování výkonu mít nebude. A pořád je tu o válec méně se vším, co s tím souvisí. Hlavní přednost 1,0 TSI je ale z papírů zřejmá - emise CO2 ve výši 104 až 107 gramů na kilometr, o ty tu od běží především.
Výbavou Active, která je za danou sumu k dispozici, se ale nebudeme zbytečně pitvat. Dá se předpokládat, že když už zákazníci sáhnou po tomto motoru, zvolí spíše úroveň Fresh, která vychází na 432 900 Kč, a jejíž součástí jsou 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, klimatizace, audio systém Swing, okna v elektrice či vyhřívaná přední sedadla. Tedy vše, co potřebujete k životu.
Nakolik se tato nabídka zdá být přitažlivou, to již necháme na vašem individuálním posouzení. Aktuálně tak jen zmíníme, že cena silnějšího 1,2litrového čtyřválce byla ve stejných výbavách o něco nižší a dodáme, že tříválec je možné spřáhnout nejen s manuálem, ale rovněž s automatem. A také vyšší úrovní výbavy Style, za kterou se platí dokonce až 548 900 Kč.
Více informací najdete ve standardním oficiálním ceníku (PDF, 639 kB) nebo v tom akčním (PDF, 625 kB). Všechny výše zmiňované informace platí pro verzi liftback, s praktičtější karoserií je ovšem možné titěrný motor spojit rovněž, přičemž ceny v takovém případě startují o třicet tisíc korun výše (resp. o 35 tis. Kč výše u výbavy Style).















Škodu Octavia 1,2 TSI jsme otestovali již v době jejího příchodu na trh, tehdy šlo o verzi s výkonem 77 kW/105 koní. Ta se minulostí stala už dříve, nyní zcela zmizel z nabídky i její nástupce s 81 kW/110 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 7 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
dnesLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 4 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 5 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 7 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 8 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.11. 20:51 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 09.11. 20:32 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB