Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou
26.9.2018 | Petr Prokopec
Pokud jste dosud chtěli praktické auto, které není kombi a spojuje dostupnost s vysokým výkonem, nic než Octavii RS jste na výběr neměli. Teď do ringu vtrhl Hyundai i30 N Fastback, který nabízí prakticky totéž.
V loňském roce Hyundai vstoupilo mezi výrobce hot hatchů. Je přitom třeba dodat, že i30 N sice možná na první pohled nepůsobí stejně agresivním dojmem jako třeba Honda Civic Type-R, nicméně na straně druhé si na nic zbytečně nehraje. Sáhnout tedy můžete po 250 nebo 275 koních, které nedoprovází mnoho zbytečných cinkrlátek a nešroubují cenu nesmyslně vysoko. Nic jiného pak vlastně nelze čekat ani od nového provedení i30 Fastback N, jenž se ukáže za pár dnů na autosalonu v Paříži.
Pro divizi Hyundai N jde již o třetí model, po zmiňovaném hatchbacku totiž dorazil i sportovně laděný Veloster. Ten se ale u nás bohužel neprodává, na korejskou Škodu Octavia RS se však těšit můžeme. To přirovnání není přehnané, neboť na trhu kompaktních aut dělala dosud výkonným a dostupným liftbackům jméno jen Octavie RS a Hyundai i30N Fastback jistĚ přichází do tohoto subsegmentu s cílem získat hlavně její skalp.
Stejně jako pětidvířko vůz dostal přeplňovaný benzinový dvoulitr, který je naladěn na již uvedených 250 či 275 koní. Točivý moment pak v obou případech činí 353 Nm, krátkodobě jej ale lze pomocí funkce overboost vyšponovat na 378 Nm. Tato čísla byla ještě pár let nazad spojována jen s vrcholnými sporťáky, dnes je ale můžete mít v rodinném přibližovadle. To je přitom schopné zrychlit na stovku za 6,4 sekundy, respektive ještě o tři desetiny dříve, pokud zvolíte výkonnější provedení i30 Fastback N Performance Package. Tato varianta je však rovněž žíznivější, dle nové metodiky WLTP si totiž v průměru řekne o 7,1 litru na sto kilometrů. Základní model „papá“ o normovanou desetinu méně.
Pohonná jednotka ovšem není to jediné, co mají vozy divize Hyundai N společné. Dále dorazil také volič jízdních režimů N Grin Control, skrze který se dostanete k módům Eco, Normal, Sport, N a Custom. A rozdíly vlastně nelze hledat ani u designu, tedy v jeho přední části, kde se objevila specifická čelní maska, sportovnější nárazník či výraznější vstupy vzduchu. Jakmile ovšem přes černé boční prahy zamíříme k zádi, dočkáme se novinek.
Tou nejviditelnější je malý spoiler, který byl integrován do víka zavazadelníku. Hyundai přitom stejně jako u bočních prahů použilo kontrastní černý lak, spodní difuzor lemovaný z obou stran mohutnými koncovkami výfuku ovšem již zdobí červená. Vše působí patřičně dynamicky, Korejci však nezapomněli ani na praktičnost. Jakmile tedy odklopíte celou záď, dočkáte se zavazadelníku o objemu 450, respektive až 1 351 litrů.
Lze již jen zmínit, že zdobné téma pokračuje také v interiéru, s červenými linkami je totiž možné počítat také u výdechů klimatizace nebo švů kůží obšitého volantu. Zákazníci pak mohou vybírat mezi dvěma typy multimediálních systémů, z nichž ovšem každý podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Zároveň pokaždé dorazí i specifické menu palubního počítače, jenž vám zpřístupní třeba nastavení motoru, podvozku či výfuku.
Závěrem jen dodáme, že Hyundai představilo svou sportovní novinku vskutku netradičně, a to na trase mezi Římem a Paříží. Nabušený Fastback ji projel za pouhých 8 minut a 18,49 sekundy, což je na první pohled něco naprosto nereálného. Ten druhý ale již odhalí, že Korejci nepořádali závod mezi hlavními městy Itálie a Francie. Místo toho se vypravili do Dánska, kde vesnice Rom a Paris leží nedaleko od sebe...
































Nové Hyundai i30 Fastback N se ukázalo na oficiálních fotkách...













...i naživo během závodu mezi Římem a Paříží. Nejde však o italskou a francouzskou metropoli, nýbrž stejně pojmenované vesnice v Dánsku
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 19 minutami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 3 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 4 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
