Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci odhalili svou Škodu Octavia RS. Má 1 341 litrů v kufru a 275 koní po kapotou
26.9.2018 | Petr Prokopec
Pokud jste dosud chtěli praktické auto, které není kombi a spojuje dostupnost s vysokým výkonem, nic než Octavii RS jste na výběr neměli. Teď do ringu vtrhl Hyundai i30 N Fastback, který nabízí prakticky totéž.
V loňském roce Hyundai vstoupilo mezi výrobce hot hatchů. Je přitom třeba dodat, že i30 N sice možná na první pohled nepůsobí stejně agresivním dojmem jako třeba Honda Civic Type-R, nicméně na straně druhé si na nic zbytečně nehraje. Sáhnout tedy můžete po 250 nebo 275 koních, které nedoprovází mnoho zbytečných cinkrlátek a nešroubují cenu nesmyslně vysoko. Nic jiného pak vlastně nelze čekat ani od nového provedení i30 Fastback N, jenž se ukáže za pár dnů na autosalonu v Paříži.
Pro divizi Hyundai N jde již o třetí model, po zmiňovaném hatchbacku totiž dorazil i sportovně laděný Veloster. Ten se ale u nás bohužel neprodává, na korejskou Škodu Octavia RS se však těšit můžeme. To přirovnání není přehnané, neboť na trhu kompaktních aut dělala dosud výkonným a dostupným liftbackům jméno jen Octavie RS a Hyundai i30N Fastback jistĚ přichází do tohoto subsegmentu s cílem získat hlavně její skalp.
Stejně jako pětidvířko vůz dostal přeplňovaný benzinový dvoulitr, který je naladěn na již uvedených 250 či 275 koní. Točivý moment pak v obou případech činí 353 Nm, krátkodobě jej ale lze pomocí funkce overboost vyšponovat na 378 Nm. Tato čísla byla ještě pár let nazad spojována jen s vrcholnými sporťáky, dnes je ale můžete mít v rodinném přibližovadle. To je přitom schopné zrychlit na stovku za 6,4 sekundy, respektive ještě o tři desetiny dříve, pokud zvolíte výkonnější provedení i30 Fastback N Performance Package. Tato varianta je však rovněž žíznivější, dle nové metodiky WLTP si totiž v průměru řekne o 7,1 litru na sto kilometrů. Základní model „papá“ o normovanou desetinu méně.
Pohonná jednotka ovšem není to jediné, co mají vozy divize Hyundai N společné. Dále dorazil také volič jízdních režimů N Grin Control, skrze který se dostanete k módům Eco, Normal, Sport, N a Custom. A rozdíly vlastně nelze hledat ani u designu, tedy v jeho přední části, kde se objevila specifická čelní maska, sportovnější nárazník či výraznější vstupy vzduchu. Jakmile ovšem přes černé boční prahy zamíříme k zádi, dočkáme se novinek.
Tou nejviditelnější je malý spoiler, který byl integrován do víka zavazadelníku. Hyundai přitom stejně jako u bočních prahů použilo kontrastní černý lak, spodní difuzor lemovaný z obou stran mohutnými koncovkami výfuku ovšem již zdobí červená. Vše působí patřičně dynamicky, Korejci však nezapomněli ani na praktičnost. Jakmile tedy odklopíte celou záď, dočkáte se zavazadelníku o objemu 450, respektive až 1 351 litrů.
Lze již jen zmínit, že zdobné téma pokračuje také v interiéru, s červenými linkami je totiž možné počítat také u výdechů klimatizace nebo švů kůží obšitého volantu. Zákazníci pak mohou vybírat mezi dvěma typy multimediálních systémů, z nichž ovšem každý podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Zároveň pokaždé dorazí i specifické menu palubního počítače, jenž vám zpřístupní třeba nastavení motoru, podvozku či výfuku.
Závěrem jen dodáme, že Hyundai představilo svou sportovní novinku vskutku netradičně, a to na trase mezi Římem a Paříží. Nabušený Fastback ji projel za pouhých 8 minut a 18,49 sekundy, což je na první pohled něco naprosto nereálného. Ten druhý ale již odhalí, že Korejci nepořádali závod mezi hlavními městy Itálie a Francie. Místo toho se vypravili do Dánska, kde vesnice Rom a Paris leží nedaleko od sebe...
Nové Hyundai i30 Fastback N se ukázalo na oficiálních fotkách...
...i naživo během závodu mezi Římem a Paříží. Nejde však o italskou a francouzskou metropoli, nýbrž stejně pojmenované vesnice v Dánsku
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz