Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe

Sedmisedadlový crossover s okřídleným šípem na přídi dorazí během dvou let. Oslovit má převážně ruskou a čínskou klientelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe

15.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sedmisedadlový crossover s okřídleným šípem na přídi dorazí během dvou let. Oslovit má převážně ruskou a čínskou klientelu.

Domácí značka Škoda se pod nitkami mateřského koncernu Volkswagen netají svými ambicemi změnit v nejbližších letech své postavení na významného světového hráče a dostat svá auta mezi nejžádanější modely vůbec, k tomu ale bude potřebovat více než jen nový Rapid a třetí generaci Octavie, případně facelifty Superbu a Yeti. Na další navyšováním prodejů může pomýšlet pouze v případě rozšíření portfolia o zajímavý produkt, kterým by se mělo stát nové sedmisedadlové SUV.

Jak moc má k tomuto mladoboleslavskému stroji blízko aktuální koncepční studie Volkswagenu CrossBlue, postavená pro detroitský autosalon, můžeme jen hádat, domníváme se ale, že když už ne karoserie, pak alespoň podlahová plošina zkonstruovaná na základech variabilní platformy MQB by měla být společná.

Některé ze zdrojů naznačovaly, že velký crossover - chystaný pro rok 2015 - se měl původně také jmenovat Yeti, tyto plány však Škoda údajně přehodnotila. Aktuálně o tom píše britský magazín Auto Express, který před pár dny v souvislosti s budoucností české značky mluvil s předsedou představenstva Winfriedem Vahlandem, jež přípravy nového modelu potvrdil a zmínil i pár dalších detailů.

„Musí to být vůz, který ročně najde 100 tisíc zákazníků, přičemž největší poptávku po automobilech tohoto typu registrujeme v Číně,“ řekl Auto Expressu nejvyšší šéf Škody, který v letech 2005 až 2010 vedl čínské zastoupení značky Volkswagen na čínském trhu. Právě z dálného východu pochází jeho myšlenka na další crossover. „Číňané milují Yeti a velká SUV, už proto bychom jim ho měli nabídnout.“

Britští kolegové upřesňují, že Čína sice je nakloněná těmto typům aut, po sedmisedadlových SUV však zrovna netouží. Tři řady sedadel se v nové Škodě objeví hlavně proto, že je po nich poptávka na ruském trhu, kde chce Volkswagen konkurovat korejskému Hyundai Santa Fe. Navíc novinka bude samozřejmě k mání také v pětimístném provedení.

Poslední slovo zatím neřekl ani model Yeti. Jednak se chystá jeho facelift a Škoda navíc vyšla vstříc poptávce Asie. „S Yeti máme velké plány v globálním měřítku,“ naznačuje Vahland. „Pro Čínu jsme již postavili jeho prodlouženou verzi a chystáme se ji vyrábět také v Rusku. Yeti musí být vůz, které každý rok osloví 200 tisíc klientů.“

Pokud chce Škoda v roce 2018 skutečně prodávat jeden a půl milion aut ročně, jinak to asi nepůjde. Jen pro ilustraci, co má mladoboleslavská značka před sebou, se můžeme podívat na loňské prodeje. V roce 2012 firma zaznamenala nárůst o 6,8 procenta, když zvýšila odbyt z necelých 880 tisíc aut na 939 200 vozů.


Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe - 1 - VW CrossBlue Concept prvni sada 00Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe - 2 - VW CrossBlue Concept prvni sada perexŠkoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe - 3 - VW CrossBlue Concept prvni sada 03Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe - 4 - VW CrossBlue Concept prvni sada 02Škoda potvrdila své velké SUV pro rok 2015, vyšlápne si na Hyundai Santa Fe - 5 - VW CrossBlue Concept prvni sada 08
O Volkswagenu CrossBlue lze seriozně spekulovat i jakožto o předobrazu velkého SUV Škody, minimálně po technické stránce

Zdroj: Auto Express

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.