Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda si vybrala za nového šéfdesignéra neznámého muže. Jeho práce ale známá je
2.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jste u kormidla designu české automobilky čekali známé jméno, zklameme vás, tento člověk zatím neproslul. U VW už je ale od roku 1992.
V lednu přišla jako blesk z čistého nebe zpráva, že Jozef Kabaň končí na postu šéfdesignéra Škody. Nově měl přitom autor vnějšího vzhledu Bugatti Veyron či první generace modelu Octavia zamířit do Mnichova k BMW. Mladoboleslavská automobilka ovšem se jmenováním jeho nástupce příliš nepospíchala a jméno Kabaňova nástupce oznámila až dnes.
Značka po celou tu dobu usilovně lovila, a tak jsme na postu šéfa jejího designu očekávali nějaké eso. Tím nový šéfdesignér být může, ale zatím za něj neplatí - nástupcem Jozefa K. se překvapivě stal Oliver Stefani. Tedy člověk, o kterém jste nejspíše nikdy neslyšeli. Škoda přitom v tiskové zprávě jen krátce zmínila, že se podílel na vývoji modelů up!, Polo, Jetta, Tiguan či Golf a že je pro ni ten pravý. Tím ale představení Stefaniho skončilo.
Jeho jméno jsme tedy prohnali všemi možnými vyhledávači, abychom nakonec zjistili, že Stefani absolvoval studium designu v Braunschweigu a v kalifornské Pasadeně. Ke koncernu VW Group nastoupil již v roce 1992, přičemž nejprve působil u mateřského Volkswagenu. Posléze zamířil k Audi a Seatu, aby se nakonec v roce 2002 vrátil zpět do Wolfsburgu. S tímto přesunem přitom přestal pracovat jen na konceptech, ale začal se věnovat i sériovým vozům.
Část z jeho prací jsme zmínili již výše, mimo to ovšem můžeme dodat, že stojí třeba za venkovním vzhledem Volkswagenu Atlas. Ten prý uzpůsobil nejen širokým americkým silnicím, ale také požadavkům tamního publika, jenž si žádá výrazný a odvážný design. Zda se to povedlo či nikoliv, to necháme na vás. Za nás pak jen dodáme, že Stefani se rovněž podílel na venkovním vzhledu rodiny elektromobilů I.D.
Právě to nejspíše rozhodlo o jeho jmenování. Šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier totiž uvedl, že „s Oliverem Stefanim nyní zahajujeme další fázi rozvoje. Naše auta navrhne a povede do éry digitalizace a elektrifikace výroby vozů ještě emocionálněji. Oliver Stefani má velký kreativní potenciál. Těším se na spolupráci.“
Uvidíme tedy, jak si dnes třiapadesátiletý designér u Škody povede. Jeho práci ovšem hned tak nebudeme moci zhodnotit, pod chystanými novinkami, mezi nimiž nechybí ani nová Fabia, je totiž stále ještě podepsán Kabaň. První ryze Stefaniho model by se tak mohl ukázat až za nějaké tři roky, což nás vede k nejdůležitějšímu vozu značky, k Octavii IV - i na té už začal Kabaň pracovat, jeho dílo ale musí dokončit jiní...



Oliver Stefani dosáhl svého zatím možná největšího úspěchu v roce 2012, kdy se Volkswagen up! stal Světovým autem roku. Pod designem tohoto prcka je přitom podepsán, stejně jako třeba pod novým SUV Atlas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
