Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb zdražila ve všech verzích, základní diesel skončil
18.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda v pátek vydala nové ceníky všech svých modelů. Pozitivními změnami se pochlubila, o těch horších pomlčela. A v nabídce Superbu se jich najde dost.
V pátek jsme vás informovali o novinkách v nabídce Škody Yeti, do níž přibyl akční model Trumf. Vnímat jej jako ryze pozitivní novinku nemusí každý, neboť coby nový základ nabídky posunul cenu nejdostupnějších provedení Yeti o něco výše, přidal ale také více výbavy, což zvýšení ceny více než kompenzuje. Nová data platnosti se ale objevila i v cenících ostatních modelů, a tak jsme si je prošli a porovnali s těmi předchozími.
Pokud jste měli v úmyslu udělat totéž, můžeme vám ušetřit čas - ve většině z nich se nezměnilo vůbec nic. Fabia i Rapid se prodávají dále stejně a ceníky Octavie pouze definitivně potvrzují konec vrcholného RS 230, který už i v těchto materiálech kompletně chybí. V ceníku nového Superbu a Superbu Combi ale nezůstal kámen na kameni.
Změny jsou opravdu rozsáhlé a zasáhly všechny modely. Tou na první pohled nejviditelnější je úplné vyřazení základního dieselu 1,6 TDI s výkonem 88 kW (120 koní), který dosud přišel ve výbavě Active na 616 900 Kč. Nyní absentuje zcela - tedy nejen v provedení GreenLine, jehož opuštění českého trhu bylo avizováno dříve - a pozici základní naftové motorizace přebrala varianta 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 koní), která ovšem stojí od 673 900 Kč.
Jinými slovy, pokud jste měli zálusk na co nejlevnější naftový Superb, jste dnes o 57 tisíc Kč, tedy skoro 10 procent výše. To je skutečně razantní změna, je ale otázkou, kolik lidí raní u srdce - Superb 1,6 TDI ve své předchozí generaci nepatří mezi nejméně žádané ojetiny v ČR náhodou a Škoda jej jistě nepřestává prodávat proto, že ji lidé kvůli tomuto modelu trhají ruce.
Jako větší komplikaci tak lze vnímat zdražení všech ostatních variant. Je poměrně komplikované a nejlépe se v něm zorientujete porovnáním níže přiložených tabulek s cenami dosud a nově nabízených verzí, ale v kostce:
- nejlevnější benzinové Superby s výbavou Active zdražily o 15 tisíc Kč a nejnižší cena tedy nyní má podobu 630 900 Kč za variantu s motorem 1,4 TSI 110 kW (150 koní)
- nejlevnější naftové Superby s výbavou Active zdražily o 17 tisíc Kč a nejnižší cena dieselu je již zmiňovaných 673 900 Kč za variantu s motorem 2,0 TDI 110 kW (150 koní)
- všechny ostatní benzinové verze zdražily o 12 tisíc Kč a začínají na 694 900 Kč se stejným motorem 1,4 TSI a výbavou Ambition
- všechny ostatní dieselové verze zdražily o 14 tisíc Kč a začínají znovu s 2,0 TDI na 735 900 Kč
- u verze Combi platí všechny změny ekvivalentně, jsou ale vždy o 30 000 Kč výše.
To jsou zase o něco ambicióznější cenovky, které v podstatě nijak nevykrývá navýšení standardní výbavy. Pokud správně vidíme, do úplného základu přibyl pouze Bluetooth dosud prodávaný za 3 000 Kč, u vyšších výbav ani to. Můžete si pustit Team a během slov „Pátram, ja ťa nájdem, nájdem uvidíš,” zkusit v ceníku vykoumat víc, my jsme ale z podstatných změn narazili už jen na menší rekonfiguraci dostupných paketů výbav a možnost koupit si Superb bez klimatizace za 0 Kč. Což by mohli ocenit puristé, protože klimatizace znamená kila navíc...
Poslední věty berte s nadsázkou, všechno ostatní je holý fakt. Níže najdete tabulky s novými i starými cenami, v jejich případě s vyznačením největších změn. Kompletní ceník v PDF si můžete jako vždy stáhnout z webu Škody (290 kB).
Změny nabídky a cen Škody Superb liftback a Combi
Ceny liftbacku platné od září 2016
Ceny liftbacku platné do srpna 2016
Ceny kombi platné od září 2016
Ceny kombi platné do srpna 2016
Galerie fotografií Škody Superb III 2,0 TSI 280 4x4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 8 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 11 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry