Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka chystá novinky pro palubní elektroniku svých aut. Nebude se prý bát vkročit ani do pro ni dosud neprobádaných vod.
Hlasové ovládání dnes nabízí prakticky každá automobilka a výjimkou není ani Škoda. U Superbu je součástí multimediálního systému Columbus s 9,2palcovým displejem, navigací a připojením k internetu. Platí se za něj 40 100 Kč, respektive o devět tisíc korun méně v případě volby výbavy Laurin a Klement. Nicméně i přes relativně vysokou částku je třeba počítat s jistým omezením.
Škoda v uživatelské příručce uvádí, že na mikrofon umístěný ve stropním panelu je třeba mluvit normální intenzitou hlasu bez přízvuku a nadměrných pomlk. Vyvarovat byste se rovněž měli špatné výslovnosti, vnějších hluků či rušení ostatních pasažérů. Při vyšší rychlosti pak musíte mluvit hlasitěji, naopak ve chvílích, kdy vám systém dává pokyny, nemáte hovořit vůbec. Nejde tak sice o nic tragického, kdo ale někdy zkusil hlasové ovládání v autě používat, ví, jak omezující tyto mantinely jsou.
Mladoboleslavská automobilka proto oznámila, že pracuje na integraci hlasového ovládání Alexa od Amazonu. Tento systém je podobný technologii Siri od Applu, přičemž jeho hlavní devizou má být snadnější obsluha a větší přívětivost vůči uživatelům. „V prvních vozech, které byly vybaveny hlasovým ovládáním, systém rozuměl pouze některým větám,“ uvedl k tématu Kai Scheffs, jenž má u Škody na starosti konektivitu.
„V budoucnu budou systémy jako Alexa nebo Siri zaměřeny mnohem více individuálně, takže zákazníci nebudou muset až tak moc přemýšlet o tom, co vlastně říkají. Je to mnohem flexibilnější způsob, jak jim porozumět,“ osvětlil dále Scheffs důvod integrace nového systému. Nejde ovšem o jedinou novinku, jakou Škoda chystá. Dále je v plánu modernizace celé řady elektronických systémů přes internet, po vzoru Tesly.
Tímto způsobem by specifikace vašeho vozu nemusela končit podpisem smlouvy, řadu systémů by bylo možné dokoupit i zpětně. Vše ale samozřejmě bude záviset na přítomnosti potřebného hardwaru. Podrobnosti Škoda prozatím nezmiňuje, stejně jako nebyl zveřejněn konkrétní termín, kdy by hlasové ovládání Alexa i ona modernizace přes internet měly být zákazníkům k dispozici.
V čem naopak Škoda jako Tesla být nechce, je charakter jejích aut. Produktový šéf automobilky Guido Haak k tomu řekl, že Škoda do budoucna se svými elektromobily - které nabídne pod svou vlastní značkou - nechce konkurovat Teslám. Elektrické škodovky budou prý levnější a mají plnit kritéria, která musí plnit každá Škoda - nabízet dobrou hodnotu za peníze, dobrý reálný dojezd, zajímavý design, asistenční systémy řidiče a musí být zábavné je řídit.
Tesla podle něj není konkurencí už proto, že její Model 3 si prý hraje na něco, čím není. „To je prémiové auto, ne vůz pro každého,” řekl s tím, že už základní cena 35 000 dolarů tomu odpovídá. A s daným řešením specifikací, kdy skutečně kupované vozy jsou ještě o hodně dražší, to platí tím spíš. A to není cesta, kterou by se česká automobilka chtěla ubírat...
Škoda sice již hlasové ovládání nabízí, systém ovšem má své limity. Nová technologie Alexa od Amazonu má ovšem navýšit uživatelskou přívětivost a zlepšit ovládání
Jednou z elektrických prvotin značky má být sériová verze konceptu Vision E. Navzdory srovnatelnému způsobu pohonu u Tesly ale Škoda nechce s americkou značkou soupeřit o stejnou klientelu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 8 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 10 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 11 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva