Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje
27.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není pochyb o tom, že vývoj motorů míří stále vpřed, stále větší tlak na emise ale činí nemožným, aby dnes vznikl motor úsporný jako v 90. letech. A nebo ne? Honda chce dokázat opak.
Honda v poslední době vysílá poněkud zmatené signály. Japonská automobilka totiž na jedné straně naznačuje, že diesely jsou technologií minulosti, a proto je třeba pod kapotou nového CR-V nenabídne. To je vskutku odvážné rozhodnutí, neboť crossovery a SUV této velikosti na „naftožrouty“ sází vcelku ve velkém. Nicméně obavy z nejasné budoucnosti evidentně donutily značku jít proti proudu a zkusit to bez dieselů.
Existuje ale Honda, kterou si s naftovým motorem budete moci ještě nějakou dobu koupit. Jmenuje se Civic a byť právě diesel pod kapotou šroubuje jeho ceny do výšin, která může být pro zákazníky vozů nižší střední třídy akceptovatelná, šetřílky by oslovit mohl. Pyšní se totiž mimořádně efektivním dieselovým motorem, jehož nízkou spotřebu připomíná další nová verze.
Stále relativně nový motor 1,6 i-DTEC Honda spárovala s devítistupňovým automatem, který by měl zaručit spotřebu 4,07 l/100 km u sedanu a 4,11 l/100 km u hatchbacku. To odpovídá produkci 108, respektive 109 gramů CO2 na kilometr. To je paradoxně více než u provedení s manuálem, u nějž automobilka slibuje dokonce 3,7 litru nafty na sto. I tady jsou ale informace značky trochu matoucí.
Oněch 3,7 litru byla totiž hodnota naměřená ještě podle staré metodiky měření spotřeby NEDC, třebaže Honda tehdy tvrdila, že nový motor 1,6 i-DTEC bude první, který změří podle nového cyklu WLTP. Možná změří, ale tehdy to neudělala, neprovedla to dodnes a co je pozoruhodné, ani u tohoto provedení, které se začne reálně prodávat až v době, kdy jiná data nebude možné uvádět, podle WLTP nezměřila.
Honda pouze uvádí, že hodnoty spotřeby a emisí vycházejí z upraveného normovaného cyklu NEDC. To nevíme, co znamená, firma ale trvá na tom, že uváděná spotřeba je v praxi dosažitelná ještě snáze než u „manuální verze”. Bude-li tomu tak, slibuje toto provedení menší návrat do 90. let minulého století. Právě tehdy si slávu vydobyl motor 1,9 TDI, který ve skutečném světě dokázal jezdil i za méně než 5 litrů bez velké snahy. Novinky Hondy to má umět též, a to se všemi nezbytnými opatřeními dostávajícími její emise do patřičných mezí.
Automobilka dodává, že nová převodovka zaručuje extrémně jemné řazení, zároveň však kvůli lepší odezvě dokáže některé rychlosti přeskakovat. Z devítky lze tedy přeřadit třeba přímo na pětku, ze sedmičky na čtyřku a tak podobně. Zrevidované turbo motoru s variabilní geometrií lopatek má pak minimalizovat prodlevu a rovněž zredukovat energetickou ztrátu celého systému.
Nový automat, stejně jako již existující manuál, přenáší na přední kola 120 koní a 300 Nm točivého momentu. Sprint na stovku Hondě Civic zabere 10,2 až 10,9 sekundy (v závislosti na výbavě), zatímco nejvyšší rychlost činí 200 km/h. Ceny pak startují na 564 900 Kč, vůči manuálu tak zaplatíte o 55 tisíc korun navíc.
Dieselová Honda Civic je nově k mání s devítistupňovým automatem. Spotřebu a emise u něj Japonci zatím kupodivu stále měří postaru, přesto slibují reálně dosažitelnou čtyřlitrovou spotřebu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 7 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 9 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 10 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
dnes - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry