Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě

16.8.2017 | Petr Prokopec | 12 příspěvků

Japonci konečně přišli s turbodieselem i pro nový Civic. I když se na první pohled zdá být stejný jako dříve, je prý zcela jiný a o mnoho úspornější.

Stávající nabídka Hondy Civic není zrovna košatá. Vybírat sice můžete mezi hatchbackem a sedanem, ten ale je nabízen pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. U hatchbacku lze sáhnout ještě po litrovém tříválci, více možností ale už, pokud pomineme extrémní provedení Type-R, není.

Od března příštího roku ale bude Civic stejně jako v minulé generaci k dispozici s turbodieselem. Půjde o čtyřválec 1,6 i-DTEC, jehož objem i koncepce sice odpovídají předchozímu agregátu, ovšem automobilka jej kompletně přestavěla. Důvodem je to, že jde o první jednotku značky, jež již byla testována dle nové měřící procedury WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Ve srovnání s dosavadním cyklem NEDC (New European Driving Cycle) by měla metodika WLTP daleko více odpovídat skutečnému světu, což podporuje značku ve výše zmíněných tvrzeních. Honda v tiskové zprávě uvádí zjištěnou průměrnou spotřebu 3,7 litru na sto kilometrů a emise CO2 dosahující v kombinovaném provozu 99 gramů na kilometr jako reálně dosažitelnou věc.

Výkon motoru dosahuje 120 koní, točivý moment vrcholí na 300 Nm a Civic s ním zrychlí z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Standardně pracuje se šestistupňovým manuálem, za příplatek bude k mání i devítistupňový automat. Jde o tutéž převodovku, jakou je osazeno i NSX, nyní ji ovšem Honda poprvé spojuje s pohonem předních kol.

Nová pohonná jednotka se vyznačuje sníženým třením, za čímž stojí pístní kroužky vyrobené z chrom-molybdenové oceli. Nové je i úložiště pro emise NOx, kdo dochází k hromadění výfukových plynů ještě předtím, než odstartuje jejich regenerace. Integrovaný senzor detekuje vhodný moment pro aktivaci, což prodlužuje životnost výfukového potrubí.

Uvidíme, jak to všechno bude fungovat v praxi, už předchozí iterace tohoto motoru ale dokázala být v praxi extrémně úsporná. Takže nemáme mnoho důvodů nevěřit, že by ta nová nemohla být ještě lepší...

Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 1 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 01Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 2 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 02Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 3 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 03Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 4 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 04Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 5 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 05Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 6 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 06Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě - 7 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 07
Honda se konečně pochlubila novým dieselem 1,6 i-DTEC. Ten bude od března příštího roku k mání pod kapotou modelu Civic, a to jak v případě hatchbacku, tak i sedanu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama