Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Chairman W 2015: více LEDek a méně chromu pro korejský Mercedes
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Korejská limuzína dostala rovněž odlišná 19palcová kola či dvoubarevné čalounění. Pod kapotou však i nadále najdeme postarší agregáty.
Korejskou automobilku SsangYong máme v českých luzích a hájích spojenou především s modelem Korando. Její portfolio je ovšem mnohem širší, přičemž na vrcholu stojí limuzína Chairman W. Ta vychází především z technologie Mercedesu třídy S (W220), která je na evropském kontinentu již téměř deset let překonaná. V Asii to ale zjevně nevadí, neboť ani nejnovější facelift si nebere na paškál techniku - místo toho se zaměřuje z menší části na exteriér, z té větší pak na interiér.
Zvenčí se tedy novinka pyšní odlišným designem 19palcových kol, se kterými dorazilo méně chromových dekorací (přestože na čelní masce nebo v okolí oken tento materiál najdeme). Po stránce diodové naopak můžete počítat s větším než malým množstvím, neboť přepracovány byly přední i zadní světlomety. Kromě toho se rozšířila paleta barev, tím jsou ovšem venkovní změny u konce.
Zamířit můžeme do kabiny, která se dočkala hlavně nového dvoubarevného koženého čalounění. Mimo to se multimediální systém, který byl dříve vyhrazen vrcholné variantě Summit, rozšířil do standardní výbavy všech modelů. Součástí základu je ovšem také připojení k internetu nebo přední kamera s „rybím okem“, která v úhlu 180 stupňů monitoruje prostor před vozem.
Mimo to ve výbavě nechybí vyhřívaná či klimatizovaná sedadla, vícezónová klimatizace, stavitelný volant i pedály nebo elektrické otevírání zavazadelníku. Tyto prvky ovšem byly k mání již dříve, stejně jako elektronická parkovací brzda, deset airbagů, dřevěné obložení, zpětná kamera, laminovaná boční skla (ta zadní mají roletku) nebo třeba minibar u výbavy Summit.
Jak jsme již zmínili, nemění se ani pohonné ústrojí. Základem je tak benzinový 3,2litrový šestiválec o výkonu 225 koní,zatímco střed nabídky tvoří 3,6litrový šestiválec produkující koní 250. V obou případech je možné volit z pohonu zadních kol nebo systému 4Matic, standardem je rovněž sedmistupňový automat 7G-Tronic.
Tuto převodovku pak můžete spřáhnout taktéž s vrcholnou osmiválcovou pohonnou jednotkou, v případě pětilitru však výkon 306 koní míří pouze na zadní kola. Cena takové verze s plnou výbavou přitom činí 113,28 milionu Wonů (cca 2 247 000 Kč), zatímco základní model je k mání od 56,31 milionu Wonů (1 117 000 Kč).












































Vlajková loď Samsungu dostala do nového modelového roku 19palcová litá kola či dvoubarevný interiér. Po stránce motorové se ovšem již nic nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 3 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejčtenější články
Číňanům už se to trochu vymklo z ruky, postavili auto s výkonem přes 3 000 koní
13.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025Hit Kie a symbol její proměny z výrobce béčkových aut končí, nepřímý nástupce dostane nevhodný pohon, jinou karoserii nebo obojí
13.8.2025Mercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
13.8.2025Bohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
13.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva