SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l

Korejské SUV osazené „producentem sazí“ lze objednávat s manuálem i automatem či systémy 4x2 nebo 4x4. Na českém trhu ale máte bohužel smůlu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l

28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejské SUV osazené „producentem sazí“ lze objednávat s manuálem i automatem či systémy 4x2 nebo 4x4. Na českém trhu ale máte bohužel smůlu.

Nový SsangYong Tivoli dorazil na vybrané evropské trhy před několika málo týdny, přičemž doposud byl k dispozici pouze s 1,6litrovým benzinovým motorem. Tato pohonná jednotka přitom dává 128 koní a 160 Nm, což verzi osazené manuální převodovkou stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 12 sekund. S automatem je korejské kompaktní SUV o sekundu rychlejší, rozjede se však pouze na 160 km/h namísto stosedmdesátky.

Asi nejzásadnějším omezením v rámci benzinového provedení byl fakt, že agregát je spárován pouze s pohonem předních kol. Nově příchozí 1,6litrový turbodiesel však tento handicap maže, i když značka dodává, že verze osazené systémem 4x4 budou k dispozici až v závěru roku. Výkon či točivý moment pohonné jednotky se ale ve všech případech lišit nebude, počítat tedy v každém případě můžeme se 115 koňmi a 300 Nm.

Předokolka osazená manuálem i automatem se s tímto výkonem rozjede na stovku za 12 sekund, přičemž dosahuje maximálního tempa 175, respektive 172 km/h. Tato maximální rychlost má být vyhrazena rovněž čtyřkolce, o sprintu však tisková zpráva mlčí. Přesunout se tak můžeme ke spotřebě, která startuje na 4,3 litrech u manuálu a pohonu 4x2 a končí na 5,9 litrech u automatické čtyřkolky.

Na takovém britském trhu je nové Tivoli k mání ve třech stupních výbavy, kdy základní úroveň SE počítá se 16palcovými litými koly, LEDkami pro denní svícení nebo látkovým čalouněním uvnitř. Prostřední stupeň EX již přihazuje kůži nebo lité osmnáctky, zatímco u vrcholného provedení ELX lze dále počítat se zpětnou kamerou, navigací a sedmipalcovou obrazovkou nebo světelným a dešťovým senzorem.

Korejská automobilka mimo to nabízí pětiletou záruku bez omezení kilometrů, přičemž ceny startují na 14 200 librách (cca 525 tisíc korun). Benzinové provedení je v přepočtu o 46 500 Kč levnější, na českém trhu však prozatím není nabízeno ani to. Je přitom otázkou, zda se tato situace v dohledné době změní, neboť oficiální webové stránky byly naposledy aktualizovány před dvěma roky.


SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 1 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 01SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 2 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 02SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 3 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 03SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 4 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 04SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 5 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 05SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 6 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 06SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 7 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 07SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l - 8 - SsangYong Tivoli Diesel prvni sada 08
SsangYong Tivoli je nově k mání také s dieselovým motorem. Na českém trhu ovšem absentuje i již dávno nabízené benzinové provedení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.