Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli XLV plně odhalen, je to korejský Kodiaq se 720 litry v kufru
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
SsangYong už nevyrábí ošklivá auta a Tivoli je důkazem, že mohou být i praktické. Pokud běžně převážíte dceři klavír, mohl by se vám hodit.
Dnes už je jasné, korejský SsangYong přestál globální finanční krizi díky indické firmě Mahindra. A co víc, déle už se nechce profilovat jako výrobce velice podivných aut, která bylo složité popisovat bez použití slova ošklivé. Díky tomu teď můžeme pozorovat jeho rozlet v té nejlepší podobě a ženevský autosalon mu za to tleská. Ostatně právě tam teď představuje oficiálně dříve avizovaný model Tivoli XLV, o 238 milimetrů prodloužený základní crossover.
Říkáme mu korejský Kodiaq, protože se 720 litry zavazadlového prostoru hraje na podobnou notu. A ukazuje elegantní návod, jak se lze vypořádat s dost možná nedostatečným základním 423litrovým objemem, respektive jak z už docela vzdušného kufru Hondy CR-V udělat chudáka na víkendové nákupy (dodám, že ta vládne o 130 litrů nižší hodnotou). Kufromilci by mohli zabrečet snad jen kvůli absenci sedmimístného provedení, které by se při takové hodnotě přímo nabízelo.
Od základní verze se tak či onak XLV neliší ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi dvěma šestnáctistovkami. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty můžete doplnit manuálem či automatem od firmy Aisin a na výběr bude rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O jízdní dynamice automobilka zatím mlčí, ale udává, že prodloužená verze emituje do ovzduší o 10 g CO2 na kilometr a v případě nafty o 5 g na kilometr více CO2 než vůz se standardní karoserií.
Automobilka si od novinky navzdory nezměněné palubní desce slibuje zájemce o ta nejprostornější a nejuniverzálněji použitelná auta segmentu, cenu však nadále nepustila do éteru. Hovoří se poměrně hlasitě i o sumě, kterou bude uvádět v ceníku. Navýšení o tisíc Euro (cca 27 tisíc oproti základu se stejnou technickou výbavou se zatím nedá oficiálně potvrdit. Jakmile se v květnu začne prodávat, očekávat můžete další podrobnosti.
SUV s obřím kufrem v Ženevě nechybělo
SsangYong Tivoli je takovým korejským Kodiakem určeným všem, co chtějí mít crossovery na stěhování pořádného množství harampádí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva