SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy

Korejci vezou do Ženevy dvě novinky, z nichž Tivoli XLV se zavazadelníkem o základním objemu plných 720 litrů půjde do prodeje ještě letos.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy

15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci vezou do Ženevy dvě novinky, z nichž Tivoli XLV se zavazadelníkem o základním objemu plných 720 litrů půjde do prodeje ještě letos.

S korejskou automobilkou to po nedávné globální finanční krizi vypadalo více než bledě, finance spojené se vstupem indického konglomerátu Mahindra ji však dokázaly udržet nad vodou. Dnes je tak SsangYong v lepší formě než kdy předtím a odhaluje na světových autosalonech jeden nový koncept za druhým. V jejich případě navíc můžeme zmínit vcelku pohledný design, díky čemuž nejspíše již Korejci nedostanou nálepku výrobce nejošklivějších aut na světě.

Ve svém tažení hodlá SsangYong pokračovat na autosalonu v Ženevě, kde představí hned dvě novinky. Tou první je Tivoli XLV, které vychází z loňského konceptu XLV Air a jenž v nabídce doplní standardní model pojmenovaný po italském městečku. Postaven bude na identickém 2,6metrovém rozvoru, jeho zadní část od „céčkového“ sloupku však byla protažena o 235 milimetrů. Díky tomu Tivoli XLV zvládne pobrat při vzpřímených zadních sedadlech 720 litrů, tedy o poznání více než základní verze se 423litrovým objemem.

Daný zásah samozřejmě trochu ovlivní vzhled v zadních partiích, jinak se ovšem verze XLV nebude od standardního SsangYongu Tivoli nikterak lišit. A to dokonce ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi 1,6litrovým benzinovým nebo dieselovým agregátem. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty lze doplnit manuálem či automatem, na výběr je rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O spotřebě a jízdní dynamice však automobilka zatím mlčí.

Neznámá je prozatím také cena, nicméně v zákulisí se spekuluje o navýšení vůči základnímu provedení o přibližně 35 000 Kč. Konkrétní cifry se dozvíme s příchodem modelu Tivoli XLV na vybrané evropské trhy, ten tuzemský ale mezi ně opětovně nejspíše patřit nebude. České luhy a háje totiž na v úvodu zmiňované problémy automobilky doplatily nemalou měrou, SsangYong je tak prozatím v místních končinách zcela mrtev. Je ale možné, že s rozšiřující se nabídkou budou jeho aktivity opětovně obnoveny.

My se tak aktuálně přesuneme ke druhé ženevské novince, a sice ke konceptu SIV-2. Ten je evolucí předchozí studie SIV, která se objevila na výstavišti Palexpo před třemi roky a zjednodušeně bychom jej mohli popsat jako Hyundai Ioniq „na chůdách“. Také v tomto případě se totiž počítá s příchodem hybridního, plug-in hybridního a elektrického provedení. Vyjma toho by ovšem produkční verze, která má dorazit za dva roky, měla pod kapotou nabídnout také běžné spalovací ústrojí.

V nabídce značky se novinka postaví nad zmiňovaný SsangYong Tivoli, nicméně i nadále počítá pouze s pětimístnou konfigurací. Cestující by tak měli dostat do vínku více prostoru pro hlavu a nohy, zároveň mají počítat s bohatší výbavou. V tomto ohledu se ale můžeme opřít pouze o tvrzení automobilky, realita je přeci jen ještě daleko. Namísto dalšího spekulování tak jen dodáme, že sériové provedení bude profitovat z odlehčené konstrukce, sníženého těžiště a sofistikovaného podvozku.

Závěrem se pak jen na chvíli zastavíme u motorového prostoru konceptu, kde najdeme 1,5litrový přeplňovaný benzinový agregát, který doplňuje elektromotor, lithium-iontové baterie a 48voltový elektrický okruh. Značka přitom naznačuje, že dočkat bychom se měli i ryze „bezemisní“ jízdy, neboť vůz má být schopen „tichého provozu při nízkých rychlostech“. V těch vyšších se pak dočkáme „redukce emisí CO2 a efektivní hospodárnosti“.


SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 1 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 01SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 2 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 02SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 3 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 03SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 4 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 04
SsangYong se v Ženevě pochlubí produkčním Tivoli XLV...

SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 5 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 05SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 6 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 06SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 7 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 07
...i hybridním konceptem SIV-2

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.