Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Střet zájmů: závoďáky v DTM bude hlídat BMW M4 Coupe Safety Car
3.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Letošní sezóna DTM bude patři i osmi speciálům BMW M4, které si to rozdají třeba s konkurenčími Audi RS5. Hlídat je ale přitom bude zase bavorská M4.
Dosud řečené berte s nadsázkou, šance samotného safety caru resp. jeho řidiče zasáhnout do průběhu závodu je pochopitelně mizivá. O jeho nasazení rozhodují komisaři, kterým by přinejmenším mělo být ukradené, jestli samotný zpomalovací vůz odívá barvy BMW, Audi, Mercedesu nebo ještě úplně jiné značky. Na druhou stranu ale někomu přímo při sledování závodu může připadat tak trochu jako střet zájmů, pokud je role zdánlivého sudího přidělena někomu, kdo více než připomíná jednoho ze souputníků.
Ať už se ale na tuhle věc díváte jakkoli, budete se muset smířit s tím, ze role safety caru při letošním německém šampionátu cestovních aut (DTM) připadne BMW M4. Je to přitom právě mnichovská automobilka, která na start postaví osm zbrusu nových závodních em-čtyřek, aby poměřily síly třeba s inovovaným závoďákem Audi RS5. Samotný zpomalovací vůz, celým jménem BMW M4 Coupe Safety Car pak více než připomíná vůz, který bude hlídat motorky v MotoGP - inu i při přípravách podobných aut se hledí na úspory z rozsahu...
Máme-li být konkrétnější, pak se také v tomto případě jedná o prakticky sériovou M4 doplněnou několika prvky z nabídky M Performance. Jedná se mimo jiné o karbonové prvky jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek či aerodynamické prvky na přídi a zádi, černě lakované „ledvinky” nebo nové výfuky. Standardu se trochu vymyká nový podvozek od KW a některé úpravy v kabině - skořepiny Recaro, vyndaná zadní sedadla, vyrámování, hasící přístroj nebo intercom vám u BMW neprodají.
Technika jinak zůstala nedotčena, a tak se vůz může nadále pyšnit třílitrovým šestiválcem TwinPower Turbo s výkonem až 431 PS (317 kW) a točivým momentem nejvýše 550 Nm, který směřuje na zadní kola, v tomto případě přes marketingově zajímavější dvouspojkový automat M-DCT. Akcelerace 0-100 km/h se tak odehraje za 4,1 sekundy, maximální rychlost 250 km/h bude na většině okruhů beztak irelevantní, třebaže je elektronicky omezená.
BMW v tiskové zprávě považuje za logické, že se při angažování v DTM v roli závodníka chce ukázat také v trochu civilnější podobě. To i chápeme, jak se na to tváří konkurence, netušíme...












BMW M4 Coupe Safety Car pro DTM 2014 je jen dodatečnou reklamní plochou bavorské automobilky, samotné auto mnoho nového nepřináší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 52 minutami
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před 2 hodinami
Elektrický propadák Fordu třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard
před 3 hodinami
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 5 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 11:27 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
