Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Střet zájmů: závoďáky v DTM bude hlídat BMW M4 Coupe Safety Car
3.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Letošní sezóna DTM bude patři i osmi speciálům BMW M4, které si to rozdají třeba s konkurenčími Audi RS5. Hlídat je ale přitom bude zase bavorská M4.
Dosud řečené berte s nadsázkou, šance samotného safety caru resp. jeho řidiče zasáhnout do průběhu závodu je pochopitelně mizivá. O jeho nasazení rozhodují komisaři, kterým by přinejmenším mělo být ukradené, jestli samotný zpomalovací vůz odívá barvy BMW, Audi, Mercedesu nebo ještě úplně jiné značky. Na druhou stranu ale někomu přímo při sledování závodu může připadat tak trochu jako střet zájmů, pokud je role zdánlivého sudího přidělena někomu, kdo více než připomíná jednoho ze souputníků.
Ať už se ale na tuhle věc díváte jakkoli, budete se muset smířit s tím, ze role safety caru při letošním německém šampionátu cestovních aut (DTM) připadne BMW M4. Je to přitom právě mnichovská automobilka, která na start postaví osm zbrusu nových závodních em-čtyřek, aby poměřily síly třeba s inovovaným závoďákem Audi RS5. Samotný zpomalovací vůz, celým jménem BMW M4 Coupe Safety Car pak více než připomíná vůz, který bude hlídat motorky v MotoGP - inu i při přípravách podobných aut se hledí na úspory z rozsahu...
Máme-li být konkrétnější, pak se také v tomto případě jedná o prakticky sériovou M4 doplněnou několika prvky z nabídky M Performance. Jedná se mimo jiné o karbonové prvky jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek či aerodynamické prvky na přídi a zádi, černě lakované „ledvinky” nebo nové výfuky. Standardu se trochu vymyká nový podvozek od KW a některé úpravy v kabině - skořepiny Recaro, vyndaná zadní sedadla, vyrámování, hasící přístroj nebo intercom vám u BMW neprodají.
Technika jinak zůstala nedotčena, a tak se vůz může nadále pyšnit třílitrovým šestiválcem TwinPower Turbo s výkonem až 431 PS (317 kW) a točivým momentem nejvýše 550 Nm, který směřuje na zadní kola, v tomto případě přes marketingově zajímavější dvouspojkový automat M-DCT. Akcelerace 0-100 km/h se tak odehraje za 4,1 sekundy, maximální rychlost 250 km/h bude na většině okruhů beztak irelevantní, třebaže je elektronicky omezená.
BMW v tiskové zprávě považuje za logické, že se při angažování v DTM v roli závodníka chce ukázat také v trochu civilnější podobě. To i chápeme, jak se na to tváří konkurence, netušíme...












BMW M4 Coupe Safety Car pro DTM 2014 je jen dodatečnou reklamní plochou bavorské automobilky, samotné auto mnoho nového nepřináší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 3 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral