Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ 2015: facelift přinesl tužší karoserii, základ stojí 460 tisíc Kč
11.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Inovované BRZ se představilo v Japonsku. Dorazí i k nám, ale opět bez základní verzi se sympatickou cenou. Náladu mohou spravit nové edice GT86.
Chvíli to vypadalo, že naše nedávná recenze BRZ bude snad tou poslední. Čerstvější zprávy o japonském kupé však byly už podstatně optimističtější než ty, které jim předcházely. Ukázalo se totiž, že ohrožení druhé generace zábavného Subaru nakonec byla jen jistá forma kachny, a my se tak skutečně můžeme těšit na jejího následovníka, respektive snad i další prověrky. Ale ještě dříve, než nová generace dorazí, budeme ještě svědky modernizace, která proběhne v podobném duchu jako u sourozenecké Toyoty GT 86.
Třebaže se budeme na následujících řádcích bavit o verzi uvedené v Japonsku, dá se předpokládat, že něco velmi podobného později dostaneme také na Starém kontinentu - BRZ se vyrábí na jediném místě. V první řadě se jedná o dodatečné vyztužení karoserie, o něž se má zasloužit bonusové bodové svary v konstrukci. Ty se mají údajně postarat o ještě větší agilitu a komunikativnost s řidičem. V podobném duchu se údajně změní také elektrický posilovač řízení, od něhož si konstruktéři slibují lepší zpětnou vazbu.
Další změny však budou víceméně kosmetického rázu, neboť zpráva se zmiňuje o dvojici nových laků karoserie - modré Lapis Pearl a červené Pure - či o saténově stříbrných dekorech středového tunelu kolem řadičky a volantu. Daleko zajímavější je vznik nového individualizačního balíčku BRZ R, který nabídnou k závodnímu polotovaru RA, avšak o něm už dobře víme, že je vyhrazen pouze japonskému trhu. Nicméně je dobré vědět, že tento balíček přihodí k nejoholenějšímu základu klimatizaci, tlumicí materiály a rohož do zavazadlového prostoru.
Verze RA se (jen pro připomenutí) prodává s nelakovanými klikami, šestnáctipalcovými plechovými koly, bez mlhovek, látkových sedadel, ozdob, audiosystému, klasických zadních brz i samosvoru. Díky tomu je také o 60 kilogramů lehčí než standardní provedení, což může být pro závodníky jedině výhoda. Naopak vrcholná verze BRZ Sport (v Japonsku S) přichází po faceliftu s novým audiosystémem tvořeným mimo jiné osmi reproduktory a zesilovačem, plus s novým tempomatem.
Nadále se však o pohon zadních kol stará atmosférický benzinový čtyřválcový boxer s výkonem 200 koní. Na silnější provedení se bude čekat dál. O kratších převodech jeho šestistupňové manuální či automatické skříně nepadlo jediné slovo, přitom ty by mohly dělat opravdové zázraky... Buď jak buď, zatím víme pouze to, že v Japonsku odstartuje prodej představené inovované novinky v dubnu letošního roku, a sice za ceny začínající na 2 230 000 jenech, což znamená v přepočtu zhruba 460 tisíc korun. Tato suma však zjevně platí pro model RA, který u nás dnes nedostanete a facelift na tom jen těžko něco změní.
O něco zajímavější práci odvedla na sourozeneckém sporťáku GT 86 Toyota, která v rámci svého faceliftu představila také dvě speciální verze pojmenované TRD 14R-60 a style Cb. První z nich vychází z konceptu GT 86 TRD Griffon a údajně se má dostat do prodeje v limitované edici čítající 100 kusů. O jízdních výkonech nepadla zmínka, ale minimálně aerodynamicky a řidičsky půjde podle zpráv o lepší auto. Úpravce TRD totiž přihodil přepracovaný přední nárazník s lízátkem, nové boční prahy, jiný zadní nárazník s integrovaným difuzorem a centrálními koncovkami výfuku, dále velký zadní spoiler, nové lehčí ráfky a vyladěné zavěšení spolu s robustnějšími úchyty dveří ke zvýšení tuhosti karoserie.
Cena za takto tunersky vypadající vůz má v Japonsku spolu se standardním výkonem 200 koní startovat v přepočtu na 780 tisících korunách s manuální a 800 tisících s automatickou převodovkou. Druhou perlou je pak tovární kreace style Cb demonstrovaná v loňském roce v Tokiu. Ta je zaměřena spíš na něžné pohlaví a vychází minimálně na 970 tisíc korun. Za takové peníze dostanete jistě pěknou sadu ráfků, speciální dvoutónový lak, zcela přebudovaný delší přední nárazník a zejména nové oválné světlomety. Speciální detaily na bocích před A-sloupky už jsou jen pro doplnění. Podobně zajímavé pojetí nechybí ani interiéru, v němž narazíme na retrobudíky a obložení z ebenového dřeva.







Subaru BRZ ještě před příchodem nové generace prošlo pro letošní rok faceliftem (obdobně jako Toyota GT 86). Ten se však v našich očích na klíčová vylepšení nezaměřil
Toyota GT 86 se představila mimo modernizovaného vydání také ve dvou nových speciálních edicích, které půjdou na trh minimálně v Japonsku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 3 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 3 hodinamiVW dostal dotaci skoro tři čtvrtě miliardy na to, aby rozjel výrobu dalšího elektromobilu, tolik k fungování tržního prostředí v EU
před 5 hodinamiNejlevnější Porsche Macan na prodej v Evropě nestojí víc než tříválcová Škoda Scala. A není to zdaleka „holátko”
před 6 hodinamiRegulace EU vrací brzdy aut zpátky v čase o víc než 50 let, její tlaky stále víc popírají evoluci
včeraKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.25. 12:14 - Eda
- Policejní kontroly a měření 08.25. 09:48 - jerry
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Onboard videa 08.24. 20:42 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan