Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev

Co dostane GT 86, musí po chvíli inkasovat také BRZ. Nový modelový rok tedy i u Subaru znamená modeifikace na podvozku, novou anténu a další drobnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev

23.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co dostane GT 86, musí po chvíli inkasovat také BRZ. Nový modelový rok tedy i u Subaru znamená modeifikace na podvozku, novou anténu a další drobnosti.

Subaru BRZ je stejně jako jeho sestra Toyota GT 86 vzpomínkou na minulost, a tedy něčím, co není ověšeno zbytečně těžkými komponenty. Mezi fandy je také respektováno pro absenci přeplňování, která v kombinaci se zadním pohonem může znamenat i zábavu, jenž je mnohdy modernějším vozům zcela zapovězena. Tradiční vlna kritiky se snáší na střechu obou vozů jen v případě, že dojde na hodnocení výkonu a projevu motoru vůbec - chybí trocha šťávy hlavně v nižších otáčkách, motor neokouzlí ani svou ovladatelností.

Oba dvoustopé léky na krizi středního věku nyní procházejí modernizací pro další modelový rok a po faceliftu GT 86 tedy podstupuje návštěvu nejen kosmetického salonu o týden později i Subaru. S výjimkou výrazného perleťového laku WR Blue Pearl a nového klíče k vozu se změny na obou japonských sourozencích v podstatě nikterak neodlišují.

Subaristé u GT 86 tedy budou muset vystačit s novou žraločí anténou ve stylu BMW, která nahradila ošklivý prut na ryby, dále pak s dvojicí nových barev karoserie, dekory palubní desky, jenž vzbuzují dojem, že jde o karbon, a nakonec se změnami na podvozku. Lepší jízdní vlastnosti má zajistit jiné naladění přední nápravy a také přenastavená charakteristika zadních tlumičů.

Zlepšené uchycení přední nápravy bude mít blahodárný vliv na její tuhost, přičemž vzadu si od nových tlumičů slibují konstruktéři vytříbenější pohlcování nerovností a lepší komunikaci zádě s řidičem. Očekáváme tedy snadnější ovladatelnost a předvídatelnější chování. K tomu je nutné připočíst strmější řízení a zredukované sklony k nedotáčivosti.

Pod kapotou se nic nemění. Na domácí, a tedy japonském trhu, dorazí nový modelový rok BRZ údajně 27. června a Subaru zatím neprozradilo, zda bude facelift rozšiřovat i na ostatní trhy. Nedá se předpokládat nic jiného, než že to tak prostě bude, dříve nebo později.


Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 1 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 01Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 2 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 02Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 3 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 03Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 4 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 04Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 5 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 05Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 6 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 06
Nový modelový rok Subaru BRZ znamená prakticky tytéž změny, co u GT 86

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.