Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Švédové postavili první auto z ryzího karbonu. Není tu epoxid, lak, nic takového
6.12.2018 | Mirek Mazal
Když se řekne „oholené auto”, běžně si představíme to nejskromnější možné. O nové verzi Koenigseggu Regera platí pravý opak - větší exkluzivitu abyste ve světě aut pohledali.
Koenigsegg Regera je prvním hybridním modelem švédské automobilové manufaktury. Jeho odhalení proběhlo na už v březnu 2015 na tehdejším Ženevském autosalonu, trvalo ale několik let, než se vůz dostal do výroby. V mezičase bylo všech 80 plánovaných exemplářů prodáno zákazníkům, a to za cenu začínající přibližně na 50 milionech korun. Další úpravy ale mohou konečnou cifru poslat klidně desítky milionů korun výše, a protože bude trvat ještě roky, než Koenigsegg všechny objednané Regery vyrobí, bude nám jistě pravidelně ukazovat, jak se ten který zákazník vyřádil na specifikaci svého vysněného exempláře.
Jeden z nich musel sáhnout opravdu hluboko do kapsy, neboť mu automobilka právě dodala něco, co nikdo nikomu před ním. Jde o Regeru, která má karoserii vyrobenou jen a pouze z karbonu. Není to karbon s průhledným lakem nebo cokoli podobného, to už jsme viděli mnohokrát. Je to opravdu jen a pouze karbon, všechny panely karoserie tak zdobí čistě struktura uhlíkových vláken bez čehokoli dalšího.
Koeniggseg zašel opravdu daleko a zdůrazňuje, že z vozu byla odstraněna i tenká vrstva epoxidu, která uhlíková vlákna obvykle chrání. Postup proběhl manuálně ručním leštěním. Zástupci firmy upozorňují, jak složitá operace to byla - jedna chyba může zlikvidovat viditelné vazby karbonových vláken a zničit velmi drahé komponenty.
Výrobce je s výsledkem spokojen, hybrid má dle vyjádření „více kovově-grafitový vzhled, protože každý grafitový prvek je nyní plně odhalený“. Švédové také poznamenali, že auto je nyní studené na dotek, jelikož prsty namísto izolační vrstvy z epoxidu nebo laku ucítí uhlík, který je dobrým vodičem tepla.
Bez vnější ochrany je auto údajně „mnohem méně citlivé na kamínky a ostré předměty způsobující škrábance“. Lidé z automobilky se snaží přesvědčit veřejnost, že to skutečně prospívá, epoxid hůř snáší náraz letících předmětů. Pozitivní efekt však nelze zpochybnit na váze, úbytek materiálu pomáhá snížilo pohotovostní hmotnost Regery o 20 kilogramů.
Zakladatel a šéf firmy Christian von Koenigsegg přidal pár slov směrem k novému řešení, kterému Koenigsegg říká Naked Carbon, tedy Nahý karbon. „Pro zájemce není neobvyklé, aby specifikoval své vozidlo s viditelným uhlíkovým vláknem. Je to krásný materiál a naši zákazníci rádi ukážou, z čeho je auto vyrobeno.“ Teď to mohou ukázat i bez jakýchkoli přídavků. Kolik takové provedení stojí, výrobce nespecifikoval, ale tušíme, že sedmimístná cifra v korunách bude tak tak stačit...
Koenigsegg Regera v „nahé” verzi na sobě nemá nic než karbon. Chybí i jinak obvyklý epoxid a ochranná vrstva průhledného laku
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz