Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Peugeot bezmezně věří SUV, dorazí malá 1008 i vrcholná 6008
12.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě zcela nového malého a sedmimístného modelu máme očekávat také druhé generace Peugeotu 2008 a 3008. Do vínku dostanou více agrese.
Již jsme to napsali alespoň stokrát a minimálně stokrát to ještě budeme opakovat. Rostoucí obliba SUV a crossoverů všeho sruhu jsou vládnoucím trendem světa aut, přičemž tato skutečnost ještě nějaký ten pátek potrvá. Podle analytiků by jejich obliba měla růst i v příští dekádě, což je důvod, proč do dané části trhu míří stále více firem a proč se jejich nabídka v tomto směru rozrůstá nemalou měrou. To je případ zejména Audi, opodál ovšem nehodlá stát ani Peugeot.
Podle magazínu L’Auto-journal by francouzská automobilka měla rozšířit své portfolio na obou stranách. Ač ještě nepadlo oficiální požehnání, Peugeotu 1008 a 6008 bychom se měli dočkat již do roku 2017. Druhý zmíněný přitom bude vlajkovou lodí značky, která pojme sedm osob a která hodlá soupeřit třeba s novým Renaultem Espace. Mimo to se zaměří i na německou konkurenci.
Toto vrcholné SUV by mělo vycházet z Peugeotu 3008, rozvor by ovšem měl být natažen na více než 2,73 metru. Je tedy více než zřejmé, že Francouzi nehodlají s novinkou nahradit stávající model 5008, jak se původně spekulovalo. Místo toho by obě verze měly koexistovat a pokrýt tak mnohem širší zákaznické spektrum. Díky tomu máme naznačeno, že Peugeot 5008 se vrátí v nové generaci.
Vraťme se ale zpátky k vlajkové lodi, kterou by mimo jiné měla pohánět modifikovaná verze dvoulitrového turbodieselu. Ten by měl produkovat minimálně 200 koní, o jejichž přenos se postará osmistupňová automatická převodovka. Dále je v plánu plug-in hybridní provedení, které do hry zapojí obě nápravy, systém 4x4 však má být spojen také s konvenčními agregáty.
Zcela opačný konec nabídky pak bude spojen s představením Peugeotu 1008, v jehož případě ovšem Francouzi hledají partnera, který by jim pomohl nést břímě vývojových nákladů. V této souvislosti je nejčastěji zmiňována Toyota, což by byl krok více než logický. Obě značky by totiž navázaly na svou dosavadní spolupráci, která vyústila ve výstavbu továrny u českého Kolína.
Zatímco ovšem příchod Peugeotu 6008 můžeme již pomalu považovat za hotovou věc, s malým SUV Francouzi váhají. Důvodem je samozřejmě selhání předchozího modelu 1007. Ke vstupu do nového segmentu tedy nejspíše dojde až ve chvíli, kdy podobný krok absolvuje Volkswagen, který zvažuje představení novinky zvané Taigun, jež by byla založena na minivozu up!.
Další novinky se týkají druhé generace Peugeotu 3008, který by se měl inspirovat konceptem Quartz. Vpředu tak máme očekávat třídílnou čelní masku a protaženou kapotu, záď pro změnu ozdobí LEDky ve stylu „lvích spárů“. Celkové naladění vozu pak má inklinovat touhu po dobrodružství na rozdíl od stávajícího provedení, které se zaměřilo na rodinné hodnoty.
V plánu je rovněž facelift Peugeotu 2008, který velkou měrou ovlivní závodní speciál DKR. Kabina bude profitovat z lepšího čalounění a materiálů, přičemž pod kapotou máme očekávat 1,2litrový benzinový tříválec a dva dieselové čtyřválce. Jejich výkon má činit 100 a 120 koní, zatím však není jisté, zda bude spárován s novým šestistupňovým automatem.
Víme ovšem, že modernizace tohoto modelu by se měla ukázat již v příštím roce. Na stejnou dobu je pak naplánována i premiéra nového Peugeotu 3008, který by kromě výše zmíněného měl dostat do vínku také modulární platformu EMP2. Ta navýší prostor pro zavazadla i posádku, která navíc může počítat s ovládáním a doplňky v leteckém stylu.
Více bychom se o francouzských novinkách měli dozvědět blíže k datu zahájení prodeje, směr směřování Peugeotu je však jasný. Jsme přitom zvědavi, zda značka se svou nabídkou trefí hřebíček na hlavičku, nebo jestli se v příštích letech touha zákazníků po crossoverech a SUV přeci jen poněkud umírní.



Peugeot chystá patřičné rozšíření své nabídky crossoverů a SUV, nových modelů 1008 a 6008 bychom se přitom měli dočkat již do roku 2017
Zdroj: L'Auto journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 33 minutami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 2 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 3 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 5 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 12.25. 04:39 - NadiaEira
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
