Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu

Facelift maskuje vrásky způsobené čtyřmi roky 5008 na trhu jen zvenčí. Pomůže prodejům malý naftový motor a stále sympatická cena?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu

13.6.2014 | Adam Šrámek | 9 příspěvků

Facelift maskuje vrásky způsobené čtyřmi roky 5008 na trhu jen zvenčí. Pomůže prodejům malý naftový motor a stále sympatická cena?

Pokud bych měl opětovně rozebírat problematiku kategorie MPV, jen bych se opakoval a nemohl bych začít jinak, než jak jsem činil v nedávné recenzi Opelu Zafira Tourer. Osobně si myslím, že nároky rodin na pohodlný transport obvykle dokáže uspokojit takřka každé kombi, před kterým nemusí v žádném ohledu dělat ústupky. Vnitřní rozměry a objemy zavazadelníků spolu s dalšími generacemi stále narůstají a dostávají se do zcela jiných sfér než kde byly ještě před několika lety. Roste tak bezpečnost, mnohdy pohodlí, kvalita a originalita naopak spíše klesá, jenže poslední dva faktory pronásledují veškerá nová auta.

Mnohokrát už zaznělo, že kombíky poslouží nejlépe posádkám, jejichž počet cestujících nepřekračuje čtyři. Jistě, většina aut má v technickém průkazu napsáno pět míst, kdo si ale myslí, že vzadu uprostřed bude křičet blahem, zřejmě tam nikdy ještě neseděl. Bývá dobré leda jako trest kamarádům za nadměrnou konzumaci alkoholu, či jako velmi krátká přepravní příležitost další osobě, která by jinak musela volat taxi. Tři a více plnohodnotnějších míst na sedadlech umístěných za B-sloupky musí otcové od rodin hledat u něčeho většího, nejčastěji u víceúčelových automobilů známých právě pod zkratkou MPV.


Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 1 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 11Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 2 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 14Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 3 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 18

Do duše zákazníka této třídy jsem sice ještě díky bohu nepronikl, ale pro potenciální zákazníky takových kočárů mám pochopení. Zejména v situacích, kdy je rodinný rozpočet nebo počet parkovacích míst omezený, několik aut zkrátka nepřipadá v úvahu. A proč šetřit na pohodlí posádky, když výběr už dávno neznamená uslzelé oči z nevýrazného designu a naprosto nulových jízdních zážitků. Strach z nesprávné volby se však může podobat noční můře. Nabídka je totiž velmi pestrá a různorodá, přičemž nejostřílenějšími harcovníky revíru jsou Francouzi. Jen málokterý ale bude ve finále tak levný jako 5008.

Peugeot svůj „stěhovavý“ nealkoholický koktejl nabízí za ceny startující už pod hranicí 400 tisíc korun. Skutečně, za tyhle peníze se obvykle kupují menší auta, nikoli něco, co má blíže k malému autobusu. Případ testovaného vozu má k čtyřsettisícové metě daleko, ale prozradím, že jeho cenová politika za probádání stojí. Něco málo přes půl milionu za turbodiesel a pět regulérních míst přeci není vůbec špatná nabídka. Vyvstává tedy jen otázka, zda si dokázala už čtyřletá, třebaže nedávno faceliftovaná 5008 uchovat své dobré jméno a zda jí modernizace dodala nějaký ten vítr do plachet. Odpověď se pokusí dát následující recenze.

Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 4 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 05Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 5 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 03Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 6 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 01

Lev s učesanou hřívou

Pětidveřovému kompaktnímu MPV Peugeotu i nadále chybí druhá varianta Grand, kterou nabízí technicky spřízněné C4 Picasso, dále třeba konkurenční Renault Scénic nebo Ford C-Max. S délkou karoserie přesahující 4,5 metru, rozvorem 2,73 metru a dobře využitým vnitřním prostorem však Peugeot po nějakém Grandu ani nevolá. Nestrádá, tudíž není čeho litovat. Pět i sedm míst dokáže nabídnout tak či onak a nepotřebuje na to žádnou extra verzi. Ve třetí řadě prodávané za 16 tisíc nenabízí o mnoho méně místa k životu než jeho sourozenec, ale jak už asi tušíte, beztak na ně nepřinutíte sednout nikoho jiného než děti. To potvrdila dříve praktická zkušenost s prostornější Zafirou i sedmístnou verzí 5008, které byly v naší redakci ještě nedávno k dispozici.

Faceliftem se po mém soudu Francouzi příliš nerozšoupli, na všechno se vykašlali a veškeré úsilí související s vpíchnutím adrenalinu do posledních roků života zaměřili výhradně na příď. Pryč jsou tedy konečně ty ošklivé, snad uměle protahované lampy, které stárnuly rychleji než dopékané pečivo. Dominantním poznávacím znakem jsou nové, vespod ukousnuté světlomety poukazující na příbuznost s menší 308 a crossoverem 2008. Přistřižení a načesání hřívy rodinného lva signalizuje i charakteristická maska chladiče nebo jinak tvarovaný nárazník. Sériově dodávanými LED proužky pro potřeby denního svícení automobilka dohání ujíždějící vlak.

Pokud by snad zákazníci volali „chceme víc!“, dealer vytáhne ceník s novými laky a koly a ukáže také na záď s nápisem Peugeot pod logem. Tím představení novinek exteriéru ale tak nějak končí. Zadní diody ve svítilnách zůstávají, stejný je i nárazník a proporce pátých dveří. Testovací vůz na mě ještě více než dříve působí dojmem sympatické alternativy kombi, do skupiny typických em-pé-véček přirovnávaným ke krabicím ho řadit jednoduše nehodlám.

Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 7 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 20Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 8 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 22Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 9 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 26

Poslední 5008 opravdu není potřeba schovávat na nejodlehlejších místech parkovišť, protože u Peugeotu od počátku nechtěli o pojízdných akváriích ani slyšet. K ošklivosti takového Fiatu Multipla mělo pežotí MPV vždycky daleko, k extravaganci nového Picassa ovšem stejně tak. Zlatá střední cesta, chtělo by se říci. A spolu s tím pro mě osobně také nejlepší možné řešení.

Svěžejší příď jednoznačně omlazuje a dodává trochu té moderny, řekl bych, že opticky vůz nepatrně rozšiřuje. Chromové detaily a nové logo bez orámování také lépe sedlo a pokud bych něco nevítal, pak jen segmenty kolem mlhovek lemované pomyslnými hokejkami. Celkově však můžu ukázat jedničku elegantnímu hnědému laku (za 14 tisíc), gesto běžnější gladiátorským arénám patří sedmnáctipalcovým kolům bez ochrany proti otěru obrubníků. Jejich design není vůbec ošklivý, prakticky však pěkné při troše té nešikovnosti dlouho zůstat nemusejí.

Pokud bych neměl opomenou užitečné věci, pak to budou natáčecí bi-xenony, o které by žádná specifikace 5008 dle mého soudu neměla být ochuzena. S paketem Viditelnost 3 je dostanete v případě vrcholné výbavy za 22 tisíc a jak ještě prozradím, zrovna volba té nejvyšší dává docela smysl. Zezadu už je příbuznost k MPV pro ty rozměrné dveře zavazadelníku daleko patrnější, třebaže se Peugeot snažil zádi odlehčit černě maskovanými D-sloupky, celému vozu pak pokud možno co nejnižší karosérií. A skutečně, s hodnotou 1,65 metru patří k rekordmanům.

Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 10 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 25Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 11 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 21Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu - 12 - Test Peugeot 5008 16 HDI 2014 23

Diskuze 9 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše