Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Grand C4 Picasso 2013 oficiálně: má být nejprostornější v segmentu
27.6.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Sedmimístná verze nové generace C4 Picasso je na oficiálně světě, znovu s přídomkem Grand. Hlavním tahákem je prostornost.
Druhá generace Citroënu C4 Picasso se představila letos v Ženevě jako koncept Technospace. Ve stejné době byl tento vůz spatřen i v provozu, a tak bylo nasnadě, že se sériová verze bude lišit jen velmi málo, pokud vůbec. To se nakonec potvrdilo, když automobilce svého času uniklo vše o sériovém provedení.
Tehdy ale šlo jen o pětimístné provedení a bylo jen otázkou času, kdy Francouzi přijdou také s prodlouženou verzí pro sedm cestujících. Její příchod se potvrdil o nějakou dobu později, když Citröen začal jezdit s nemaskovanými prototypy po Hexagonu. Koncem května jste si u nás mohli prohlédnout fotografie pořízené při této příležitosti, další fotky velkého malíře bez kamufláže přišly o čtrnáct dní, respektive o další týden později.
Oficiálního představení Citroënu Grand C4 Picasso jsme se dočkali včera a už s ohledem na zmíněné vám s touto událostí nemůžeme říci mnoho nového přinejmenším o zevnějšku. Fotografie přímo od Citroënu ale skýtají přece jen kvalitnější pohled na už viděné a jejich kompletní galerie pod článkem je vám případně k dispozici.
Do interiéru jsme se však dosud podívat nemohli, mnoho změn v něm ale oproti pětimístnému Picassu nenajdeme. Tedy až na ona dvě místa navíc. Na sedačkách se opakuje asymetrický motiv, který má navodit pocit širokého gauče, a rovněž asymetrická palubní deska obsahuje dvě obrazovky. Jedna slouží jako displej a druhá jako ovladač většiny systémů ve voze.
Citroën u tohoto vozu vyzdvihuje mimořádně velkou prosklenou plochu kabiny - celých 5,7 m2, tedy o 0,4 m2 více, než u standardního Picassa. Z rozměrů zmiňme i délku - s 4,59 metru je o 16 cm delší, než pětimístný model. I rozvor narostl o 5,5 cm na 2,84 metru, což je nejvíce v kategorii. To činí Grand C4 Picasso nejprostornějším v oblasti druhé a třetí řady sedadel. Přístup na poslední řadu sedadel je lepší díky novým dveřím a když vám bude stačit pět sedadel, třetí řadu jednoduše vytáhnete. V takovém případě pojme zavazadelník nového Citroënu až 700 litrů nákladu v závislosti na poloze druhé řady sedadel.
Citröen Grand C4 Picasso je postaven na platformě EMP2, stejně jako pětimístná verze, a oproti předchůdci tak zhubnul v průměru o 100 kg. Co se týče pohonných jednotek, informace od Citroënu zmiňují tři naftové motory - e-HDi 90, který s chlubí hlavně nízkou spotřebou (ekvivalent v podobě emisí CO2 má hodnotu 98 g/km), e-HDI 115 a BlueHDi 150. Čísla označují výkon motorů v koňských silách. Poslední jmenovaný agregát splňuje normu Euro 6 pomocí vstřikování AdBlue před katalyzátor, což snižuje zejména emise oxidů dusíku. Síla motorů se na přední kola bude přenášet buď manuální, nebo automatickou převodovkou ETG6. O benzínových motorech není zmínka, avšak je možné předpokládat, že budou převzaty z pětimístného Picassa - dočkáme se tedy nejspíše šestnáctistovek 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155.
Nové sedmimístné Picasso bude vybaveno i kamerami okolo vozu, systémy jako monitorování mrtvého úhlu nebo hlídání jízdního pruhu a spoustou dalších prvků aktivní i pasivní bezpečnosti. Za zmínku stojí zejména služba Citroën eTouch, fungující na síti GSM, tedy se SIM kartou, která po nehodě zavolá pomoc spolu s přesnou lokalizací vozidla. Na pořádné hodnocení těchto systémů si musíme počkat až na testovací jízdy. Stejně tak zatím neznáme přesné ceny, i když také zde si můžeme leccos domyslet...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nový Citroën Grand C4 Picasso demonstroval ve Frankfurtu i možnosti třetí řady sedadel
Nový Citroën Grand C4 Picasso se od předchůdce výrazně odlišuje, oproti menšímu bratříčkovi ale nabízí jen o něco delší záď
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB