Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tato šílená, 820koňová placka teď může na silnice. Je jediná na celém světě
21.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když automobilka udělá vůz určený pro silnice, lidé z něj udělají okruhovku. A z okruhových strojů udělají silniční verze. Aston Vulcan tomu neunikl.
Aston Martin Vulcan byl od počátku koncipován jako striktně okruhový model. Jenže to bylo nakonec některým zákazníkům málo, čemuž se při pohledu na cenu v řádu desítek milionů korun nelze divit. Britská automobilka proto začala přemýšlet, kterak by dvanáctiválcové kupé dostala na silnice. Nakonec však od konverze ustoupila, neboť přerod by prý byl velmi drahý. Malá britská firma RML ale pár týdnů poté oznámila, že si s celou záležitostí dovede poradit.
Nejste samozřejmě sami, komu vrtá hlavou, jak je možné, že RML zvládne to, co nezvládne automobilka se stoletou historií a mnohem většími zdroji. Vůbec bychom se ale ve výsledku nedivili, kdyby celou záležitost ovlivnila legislativa. Ačkoliv je Aston Martin v globálním měřítku malým výrobcem, proti RML je jistě masovkou. Proto by nejspíše musel přikročit k rozsáhlejším změnám a testům, jež s nimi a homologací souvisejí.
RML to nakonec opravdu dokázalo, možná dokonce i s tovární podporou. Máme tu tedy zejména novou kapotu, do které byly zasazeny čelní světlomety. Původní pár integrovaný do předního nárazníku nyní slouží pro denní svícení, zadní lampy jsou pak sice identické jako dosud, nicméně jednotlivé LEDkové segmenty nyní chrání plexisklo. Navíc dorazila i nová směrová světla, jež jsou součástí křídla.
Novinek ale má být ve výsledku daleko více, skrývají se v detailech. Soustředěny jsou hlavně v oblasti podvozku, který pro silniční využití musel být lehce zvýšen. Zdá se rovněž, že zadní difuzor není tak extrémní, byť stále bude patřit mezi vůbec nejvýraznější, jaké můžete na veřejných komunikacích zaznamenat. To samé lze ostatně říci o již zmiňovaném zadním křídlu.
RML bohužel zatím nezveřejnilo žádné podrobnosti, i když k prvním jízdám již firma pozvala pár britských médií. Zakrátko lze tedy očekávat příval dodatečných informací, jež se přerodu týkají. Momentálně tedy jen můžeme dodat, že výkon sedmilitrové atmosférické jednotky V12 měl zůstat na 820 koních, za čímž stojí - tak jako u celé konverze - více než osmnáctiměsíční vývoj.
Na silniční variantu byl přeměněn jediný exemplář, nicméně již dříve se mluvilo o zájmu o takový krok asi u pěti zákazníků. Pokud se tedy rozhodnou pro totéž, brzy na silnicích těchto sympatických monster násobně přibude...
Aston Martin Vulcan nakonec opravdu může na veřejné silnice. Díky firmě RML, která provedla řadu změn...
...vůči striktně okruhovému originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 9 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 10 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva