Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tento kouzelně blyštivý karavan je jedním z nejluxusnějších vůbec, stojí podle toho
10.11.2018 | Mirek Mazal
Vypadá jako z filmu pro pamětníky, je ale zbrusu nový a pyšní se spoustou moderních komfortních prvků. Stojí za ním neuvěřitelná historie, která s úspěchem podporuje tučnou cenovku.
Pod pojmem „kempování” si spousta lidí představí relativně levnou dovolenou na nejrůznějších místech světa. Stany, karimatka, ešus, večerní táborák... Tak kempování skutečně vypadat může, ale nemusí. Záliba v podobném způsobu cestování mnoha lidem zůstala, ne však nutně z ekonomických důvodů. Majetnější nomádi přešli do pohodlí patřičně vybavených karavanů, které často zvládají celoroční cestování po světě v komfortu mnohahvězdičkového hotelu. Za pojízdný apartmán jde snadno utratit celé jmění a Bowlus Road Chief 26 je jedním z extrémních důkazů.
Na první pohled vám může přijít jako pouhý plagiát, však nelakované karoserie z leštěného hliníku a spousta viditelných nýtů jsou doménou slavných Airstreamů. V tomto kontextu je ale realita přesně opačná - byla to značka Airstream, která přišla s podobě vyhlížejícími příbytky na kolech jako druhá, na originál se právě díváte.
Jeho historie sahá daleko do minulosti, kdy stavitel letadel Hawley Bowlus potřeboval pro studenty létání postavit lehký cestovní přívěs, který by mohl přepravovat posádky na vzdálená místa. Do aerodynamicky navrženého vozíku přidal palandy, a dal tak vzniknout vůbec prvnímu cestovnímu přívěsu na světě. Stalo se tak v roce 1934, kdy byla dokončena stavba hliníkového nýtovaného karavanu a v Kalifornii tím vznikl fenomén lesklého Bowlusu Road Chief.
Nejnovější verzi z roku 2018 zdobí 5 000 velkých nýtů na leštěném hliníkovém povrchu obepínajícím celohliníkový rám. Kompletní stavba prý netrpí korozí, návazné panely karoserie vytváří jednolitý monokok imunní proti nečistotám z provozu. Všechny důležité části jako zásoba propanu, baterie či nádrže jsou uloženy uvnitř silné skořepiny s výklopnými dveřmi.
Bowlus 26 není žádný drobek, téměř osm metrů dlouhý karavan váží se všemi náplněmi až 1 814 kilogramů. Výrobce slibuje vysokou stabilitu při tažení díky nízkému těžišti a vhodnému tvaru. Zužující se tělo po vzoru letadel by mělo zaručovat relativně malou spotřebu pohonných hmot a vysoký dojezd tažného vozu na jedno natankování. Členové mobilní domácnosti se nemusí bát nedostatku prostoru na úkor provozu, s vnitřní výškou 1,9 metru se vzpřímeně postaví průměrný Evropan.
Díky prodloužené konstrukci může být tento příbytek obývaný současně čtyřčlennou rodinou. Samozřejmě, vejde se i návštěva, ale v rámci počtu lůžek jsou maximem čtyři osoby. Všichni mají zaručeno dostatečné vybavení pro příjemný výlet za poznáním. Kromě kvarteta postelí se uvnitř nachází koupelna se sprchou a oddělenou toaletou. Chvíle klidu lze strávit v obývací části s dvěma pohovkami. K dispozici je také potřebné kuchyňské vybavení se dřezem a užitečnými spotřebiči. Vnitřní stěny interiéru jsou obloženy pravým dřevem pro příjemnější vnímání prostoru, hezké zpříjemní skládací markýza nebo venkovní sprcha.
Blyštivý karavan vypadá jako z historického filmu, nový model vzhledem nepokrytě odkazuje na slavné předchůdce, vybaven je ale všemi novodobými funkcemi. Nechybí například vyhřívání podlahy, klimatizace, elektrický rozvod nebo palubní Wi-Fi. Elektroniku dopují lithium-fosfátové baterie s výdrží prý přes více než 3 000 nabíjecích cyklů, což má představovat 8 až 10 let intenzivního kempování. O elektrickou energii se pak starají jako solární panely, tak generátor.
Je to opravdu luxusní karavan par excellence a jeho cena tomu odpovídá. Výrobce odkazuje na originální vzhled a bohatou historii, kterou využil k vybudování útulného zázemí do všech koutů světa. Vše vyjde případného kupce nejméně na 185 000 dolarů, tedy asi 4,2 milionu Kč. A příplatková výbava může tuto cifru posunout o další miliony korun výše. Stačilo by to slušný domek za městem, ale tomu by chyběla každý den nová adresa...
Bowlus Road Chief je nové provedení kdysi převratného karavanu. Dispozičně vyniká, materiály jsou výjimečné, ale také podle toho vypadá cena
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva