Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut

Nepoužívá většinu jeho techniky, natož jeho design, inspirována rumunským sourozencem chce ale pro Datsun udělat totéž, co kdysi Duster pro Dacii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut

20.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nepoužívá většinu jeho techniky, natož jeho design, inspirována rumunským sourozencem chce ale pro Datsun udělat totéž, co kdysi Duster pro Dacii.

Znovuzrození značky Datsun zatím nebylo tak úspěšné, jak si mateřský Nissan představoval. Registrace modelu GO v posledních měsících nepřekročily tisícovku exemplářů, v případě modelu redi-GO tu pak máme jen zhruba trojnásobné prodeje oproti sourozenci. To dvojici nechává daleko za konkurencí. Datsun ale již před dvěma roky naznačil, že svůj návrat nehodlá jen tak vzdát.

Tehdy se podíval po nabídce sesterských značek a inspirován úspěchem Dacie Duster vyrukoval s koncepčním SUV GO-Cross. To jako studie zaujalo, a tak nyní zamířilo do sériové výroby. Přídomku „GO“ se ovšem zbavilo, snad aby nebylo spojováno s nepříliš úspěšnými sourozenci.

Novinka tedy bude na indickém či indonéském trhu známa pouze pod názvem Cross. Na délku jí naměříme 3 995 milimetrů, na šířku 1 670 mm a na výšku 1 560 mm. Dále se pochlubí rozvorem 2 450 mm či světlou výškou 200 mm, jež by již měla zaručit průjezdnost nejen po silnicích s horším povrchem, ale i skrze lehčí terén. Na ten těžší ale Datsun může zapomenout, systém pohonu všech kol součástí balení není prostě proto, že míří ještě do nižších sfér globálního trhu než Duster. Ten má 4x4 k dispozici alespoň za příplatek.

Cross je tedy stejně jako zbytek portfolia předokolkou, přičemž pod kapotou spoléhá na 1,2litrový benzinový motor naladěný na 79 koní a 104 Nm točivého momentu. Data o jízdní dynamice či spotřebě zveřejněna nebyla, stejně jako můžeme pouze spekulovat nad hmotností. Nicméně přestože ta bude spíše nízká než vysoká, o akceleraci si zákazníci mohou nechat pouze zdát. Žíznivost by ale mohla být držena na uzdě.

V rámci techniky tedy jen můžeme dodat, že na výběr bude standardní šestistupňový manuál nebo příplatková automatická převodovka CVT X-Tronic. Ta se u značky Datsun objevuje vůbec poprvé, přičemž společnost jí dělá trakční a stabilizační kontrola, brzdy s ABS či automatické přední světlomety a duální čelní airbagy. V rámci exteriéru pak lze zmínit ještě 15palcová litá kola nebo chromované střešní ližiny.

Kabina odpovídá pojetí nízkonákladové značky, nicméně vůči svým počátkům před pár lety se i Nissan posunul na trochu vyšší úroveň. Máme tu tedy třeba dekory imitující karbonová vlákna, zatímco čalounění sedadel dostalo do vínku stříbrné kontrastní švy. Dále lze zmínit multimediální systém či třetí řadu sedadel, která je však dle značky určena pouze pro nouzové potřeby na krátké vzdálenosti.

Můžeme pak jen dodat, že Datsun Cross zamíří do prodeje v březnu, přičemž základní cena činí 163 milionů. Samozřejmě však že ne korun, nýbrž rupií, v přepočtu tedy mluvíme o částce 254 tisíc korun. Ta je na indické poměry velmi přijatelná, SUV by tak konečně mohlo značku dostrkat k vyhlíženému úspěchu. Pokud se to stane, víte, komu může japonská značka děkovat za konečně povedené znovuzrození - bez Dacie Duster by žádný Datsun Cross nevznikl...


Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 1 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 01Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 2 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 02Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 3 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 03Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 4 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 04Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 5 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 05Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 6 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 06Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 7 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 07Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 8 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 08Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 9 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 09Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 10 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 10Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 11 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 11Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 12 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 12Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 13 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 13Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 14 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 14Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 15 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 15Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 16 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 16Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 17 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 17Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 18 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 18Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 19 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 19Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 20 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 20Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 21 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 21Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 22 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 22Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 23 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 23Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 24 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 24Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 25 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 25Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 26 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 26Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 27 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 27Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 28 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 28Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 29 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 29Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 30 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 30Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 31 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 31Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 32 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 32Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 33 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 33Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 34 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 34Tohle je japonská Dacia Duster, chce spasit sesterskou značku levných aut - 35 - Datsun Cross 2018 produkcni prvni sada 35
Datsun Cross je novým, až sedmimístným SUV značky. Jako její první model navíc může být osazen automatickou převodovkou CVT X-Tronic

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.