Reklama

Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou

Na autosalonu v Ženevě se představuje na sto novinek a o větší pozornost jich marně bojuje většina z nich. Této nové Hondy si ale nevšímá skoro nikdo, také není proč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou

8.3.2018 | Petr Prokopec | 40 příspěvků

Na autosalonu v Ženevě se představuje na sto novinek a o větší pozornost jich marně bojuje většina z nich. Této nové Hondy si ale nevšímá skoro nikdo, také není proč.

Když se loni v září objevila nová Kia Rio X-Line, říkali jsme si, kam až jsou automobilky ochotné zajít. Ve snaze následovat trendy zkouší nabídnout zákazníkům co největší množství aut, která alespoň trochu připomínají aktuálně populární SUV. Malý hatchback totiž dostal od Korejců do vínku pár plastů a zvýšenou světlou výšku, díky čemuž byl přerod na „terénního drsňáka“ u konce. Že ovšem Rio i tak nadále milovalo hlavně asfalt a kvůli provedeným modifikacím vypadalo leda komicky, nemusíme dodávat.

Na ženevském autosalonu se ovšem ukázal ještě trapnější způsob, kterak „podojit“ zákazníky. Pod názvem Jazz X-Road jej na svém stánku představila Honda, jenž v rámci přerodu učinila ještě méně změn než Kia. Vůz totiž dostal do vínku pouze černé ochranné lemy blatníků a bočních prahů, se kterými dorazily také stříbrně lakované pláty vpředu a vzadu. To je ale vše, dál už nedošlo na nich, ani na ono zvýšení podvozku.

V interiéru je novinek ještě méně. Zatímco Rio X-Line nabídlo alespoň specificky lakované detaily či o trochu bohatší výbavu než standardní model, Jazz X-Road počítá pouze s novými koberečky. Jelikož ty nejsou gumové, ale klasické tkané, k výletu do bahna vás asi nepobídnou. Což lze ostatně říci také o 16palcových litých kolech, s nimiž nejsou spárovány zrovna vysokoprofilové pneumatiky.

Instalace všech těchto prvků bezesporu nebyla nákladná, stejně jako vývoj. Dá se ale předpokládat, že i přesto Honda cenu pořádně vyšroubuje. Její konkrétní výše zatím známa není, nicméně dost možná bude startovat až okolo půl milionu korun. Zcela jistě totiž bude nový X-Road postaven nad stávající Jazz Elegance 1,3 i-VTEC, který s manuálem vychází na 479 900 Kč.

Novinka použije totéž hnací ústrojí (naladěné na 102 koní a 123 Nm), přičemž zákazníkům dá taktéž na výběr i automat CVT. Proč ovšem automobilka nepočítá s výkonnější jedna-pětkou, není známo. Vadit to asi nikomu nebude, s velkým zájmem o tuto variantu nepočítáme. Už v Ženevě si tohoto smutného partu nevšímá skoro nikdo...

Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 1 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 01Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 2 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 02Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 3 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 03Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 4 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 04Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 5 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 05Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 6 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 06Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 7 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 07Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 8 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 08Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 9 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 09
Nová Honda Jazz X-Road předvedla svých pár ochranných plastů naživo v Ženevě...

Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou - 10 - Honda Jazz X-Road 2018 prvni sada 10
...i na zatím jediné oficiální fotce

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 40 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše