Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci začali prodávat své daleko nejdražší auto, luxusu má na rozdávání
19.2.2019 | Petr Prokopec
U nás poněkud kontroverzní automobilka v českých luzích a hájích žádný vyloženě luxusní model nenabízí, v její domovině a ve Spojených státech je tomu ale jinak.
Na sklonku roku 2015 korejská automobilka Hyundai oznámila, že klientelu již nebude lovit pouze v mainstreamových vodách, ale zamíří i do prestižního segmentu. Stvořena proto byla značka Genesis, která krátce nato vyrukovala se svou prvotinou, modelem G90. Ten v nabídce nezůstal osamocen, Korejci postupně přišli i s menšími typy G80 a G70. Poněkud překvapivě jsme se ovšem za celá tři léta nedočkali prodloužené limuzíny, o níž se Genesis zmiňovalo již během odhalení standardního sedanu G90.
K napravení této situace dochází až letos, provedení G90 L (neboli Limousine, nikoli Long) si proto můžeme představit pomalu do posledního šroubku. Začneme přitom u délky a rozvoru, jenž se natáhly na 5 495 a 3 450 milimetrů. Dosud nabízené provedení tak novinka překonává v obou případech o nemalých 290 mm, z čehož 250 mm připadá na rozšíření středového sloupku, zbytek pak na zadní dveře. Tedy jinými slovy, z prodloužení budou profitovat pouze cestující vzadu.
Je přitom zajímavé, že Korejci novinku berou jako limuzínu, ač vůz postrádá dělící přepážku mezi řidičem a zadním VIP prostorem. Ve všech ostatních ohledech si ale se skutečnými limuzínami v ničem nezadá. Již standardně lze tedy počítat se dvěma nezávislými křesly, která lze elektronicky ovládat v 18 směrech. Postel z nich sice bohužel nevytvoříte, nicméně masážní strojky nechybí. Stejně jako lány jemné kůže, která se navíc dočkala unikátního ozdobného prošívání.
Aby toho nebylo málo, má posádka dále k dispozici řadu odkládacích schránek na dokumenty, stejně jako dva displeje multimediálního systému usazené na opěrkách předních sedadel. Zaručeny má také ideální podmínky pro čtení, práci či relax, neboť v závislosti na vaší činnosti můžete sedadla automaticky nastavit tak, abyste měli k dispozici kupříkladu ideální světlo, ať již přirozené, tak to umělé. Zcela opačným směrem pro změnu míří záclonky ve dveřích.
Po stránce motorické klienti nemohou sáhnout ani po jediném šestiválci, mimo hru je tedy jak 3,8litrová atmosféra, tak 3,3litrové turbo. Jedinou dostupnou pohonnou jednotkou se tedy stává pětilitrový atmosférický osmiválec, který byl naladěn na 425 koní a který je navíc již standardně spojen s pohonem všech kol. Tato kombinace přitom vyšponovala hmotnost na stále přijatelných 2 290 kilogramů, prodloužená verze je tak jen o 45 kilo těžší než základ.
Dodat již můžeme pouze cenu, která na korejském trhu činí 155 100 000 korejských wonů (cca 3 135 500 Kč). Dražší vůz od Hyundai Motor Company tedy sice momentálně zdaleka neseženete, na druhé straně je však Genesis G90 L levnější než srovnatelná německá konkurence. Bylo by tedy zajímavé sledovat, jak by si tato značka vedla v Evropě. Tu však má zatím zapovězenou, kromě své domoviny limuzína bez přepážky míří pouze do Spojených států.








Genesis G90 se konečně představilo v prodlouženém provedení. To je nejdražším korejským vozem, jaký je momentálně v prodeji
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 8 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, majitel si ho nechal spravit za 26 korun
před 2 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 4 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 5 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 7 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.16. 16:55 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 15:59 - Předseda
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan