Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci začali prodávat své daleko nejdražší auto, luxusu má na rozdávání
19.2.2019 | Petr Prokopec
U nás poněkud kontroverzní automobilka v českých luzích a hájích žádný vyloženě luxusní model nenabízí, v její domovině a ve Spojených státech je tomu ale jinak.
Na sklonku roku 2015 korejská automobilka Hyundai oznámila, že klientelu již nebude lovit pouze v mainstreamových vodách, ale zamíří i do prestižního segmentu. Stvořena proto byla značka Genesis, která krátce nato vyrukovala se svou prvotinou, modelem G90. Ten v nabídce nezůstal osamocen, Korejci postupně přišli i s menšími typy G80 a G70. Poněkud překvapivě jsme se ovšem za celá tři léta nedočkali prodloužené limuzíny, o níž se Genesis zmiňovalo již během odhalení standardního sedanu G90.
K napravení této situace dochází až letos, provedení G90 L (neboli Limousine, nikoli Long) si proto můžeme představit pomalu do posledního šroubku. Začneme přitom u délky a rozvoru, jenž se natáhly na 5 495 a 3 450 milimetrů. Dosud nabízené provedení tak novinka překonává v obou případech o nemalých 290 mm, z čehož 250 mm připadá na rozšíření středového sloupku, zbytek pak na zadní dveře. Tedy jinými slovy, z prodloužení budou profitovat pouze cestující vzadu.
Je přitom zajímavé, že Korejci novinku berou jako limuzínu, ač vůz postrádá dělící přepážku mezi řidičem a zadním VIP prostorem. Ve všech ostatních ohledech si ale se skutečnými limuzínami v ničem nezadá. Již standardně lze tedy počítat se dvěma nezávislými křesly, která lze elektronicky ovládat v 18 směrech. Postel z nich sice bohužel nevytvoříte, nicméně masážní strojky nechybí. Stejně jako lány jemné kůže, která se navíc dočkala unikátního ozdobného prošívání.
Aby toho nebylo málo, má posádka dále k dispozici řadu odkládacích schránek na dokumenty, stejně jako dva displeje multimediálního systému usazené na opěrkách předních sedadel. Zaručeny má také ideální podmínky pro čtení, práci či relax, neboť v závislosti na vaší činnosti můžete sedadla automaticky nastavit tak, abyste měli k dispozici kupříkladu ideální světlo, ať již přirozené, tak to umělé. Zcela opačným směrem pro změnu míří záclonky ve dveřích.
Po stránce motorické klienti nemohou sáhnout ani po jediném šestiválci, mimo hru je tedy jak 3,8litrová atmosféra, tak 3,3litrové turbo. Jedinou dostupnou pohonnou jednotkou se tedy stává pětilitrový atmosférický osmiválec, který byl naladěn na 425 koní a který je navíc již standardně spojen s pohonem všech kol. Tato kombinace přitom vyšponovala hmotnost na stále přijatelných 2 290 kilogramů, prodloužená verze je tak jen o 45 kilo těžší než základ.
Dodat již můžeme pouze cenu, která na korejském trhu činí 155 100 000 korejských wonů (cca 3 135 500 Kč). Dražší vůz od Hyundai Motor Company tedy sice momentálně zdaleka neseženete, na druhé straně je však Genesis G90 L levnější než srovnatelná německá konkurence. Bylo by tedy zajímavé sledovat, jak by si tato značka vedla v Evropě. Tu však má zatím zapovězenou, kromě své domoviny limuzína bez přepážky míří pouze do Spojených států.







Genesis G90 se konečně představilo v prodlouženém provedení. To je nejdražším korejským vozem, jaký je momentálně v prodeji
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejčtenější články
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
