Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci začali prodávat své daleko nejdražší auto, luxusu má na rozdávání
19.2.2019 | Petr Prokopec
U nás poněkud kontroverzní automobilka v českých luzích a hájích žádný vyloženě luxusní model nenabízí, v její domovině a ve Spojených státech je tomu ale jinak.
Na sklonku roku 2015 korejská automobilka Hyundai oznámila, že klientelu již nebude lovit pouze v mainstreamových vodách, ale zamíří i do prestižního segmentu. Stvořena proto byla značka Genesis, která krátce nato vyrukovala se svou prvotinou, modelem G90. Ten v nabídce nezůstal osamocen, Korejci postupně přišli i s menšími typy G80 a G70. Poněkud překvapivě jsme se ovšem za celá tři léta nedočkali prodloužené limuzíny, o níž se Genesis zmiňovalo již během odhalení standardního sedanu G90.
K napravení této situace dochází až letos, provedení G90 L (neboli Limousine, nikoli Long) si proto můžeme představit pomalu do posledního šroubku. Začneme přitom u délky a rozvoru, jenž se natáhly na 5 495 a 3 450 milimetrů. Dosud nabízené provedení tak novinka překonává v obou případech o nemalých 290 mm, z čehož 250 mm připadá na rozšíření středového sloupku, zbytek pak na zadní dveře. Tedy jinými slovy, z prodloužení budou profitovat pouze cestující vzadu.
Je přitom zajímavé, že Korejci novinku berou jako limuzínu, ač vůz postrádá dělící přepážku mezi řidičem a zadním VIP prostorem. Ve všech ostatních ohledech si ale se skutečnými limuzínami v ničem nezadá. Již standardně lze tedy počítat se dvěma nezávislými křesly, která lze elektronicky ovládat v 18 směrech. Postel z nich sice bohužel nevytvoříte, nicméně masážní strojky nechybí. Stejně jako lány jemné kůže, která se navíc dočkala unikátního ozdobného prošívání.
Aby toho nebylo málo, má posádka dále k dispozici řadu odkládacích schránek na dokumenty, stejně jako dva displeje multimediálního systému usazené na opěrkách předních sedadel. Zaručeny má také ideální podmínky pro čtení, práci či relax, neboť v závislosti na vaší činnosti můžete sedadla automaticky nastavit tak, abyste měli k dispozici kupříkladu ideální světlo, ať již přirozené, tak to umělé. Zcela opačným směrem pro změnu míří záclonky ve dveřích.
Po stránce motorické klienti nemohou sáhnout ani po jediném šestiválci, mimo hru je tedy jak 3,8litrová atmosféra, tak 3,3litrové turbo. Jedinou dostupnou pohonnou jednotkou se tedy stává pětilitrový atmosférický osmiválec, který byl naladěn na 425 koní a který je navíc již standardně spojen s pohonem všech kol. Tato kombinace přitom vyšponovala hmotnost na stále přijatelných 2 290 kilogramů, prodloužená verze je tak jen o 45 kilo těžší než základ.
Dodat již můžeme pouze cenu, která na korejském trhu činí 155 100 000 korejských wonů (cca 3 135 500 Kč). Dražší vůz od Hyundai Motor Company tedy sice momentálně zdaleka neseženete, na druhé straně je však Genesis G90 L levnější než srovnatelná německá konkurence. Bylo by tedy zajímavé sledovat, jak by si tato značka vedla v Evropě. Tu však má zatím zapovězenou, kromě své domoviny limuzína bez přepážky míří pouze do Spojených států.
Genesis G90 se konečně představilo v prodlouženém provedení. To je nejdražším korejským vozem, jaký je momentálně v prodeji
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz